• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з поточного аварійного ремонту покрівлі Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 81 «Горобинка» Полтавської міської ради за адресою: м. Полтава, вул. Кучеренка, 6а (ДК 021:2015: 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)

Завершена

721 999.59 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 220.00 UAH
Період уточнення: 06.03.2025 10:40 - 11.03.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 4a3cb9ac89fa4e35a53fdfba3e745b70
Дата опублікування: 07.03.2025 12:03
Опис: Прошу Вас виключити з Тендерної документації вимогу встановлену в Додатку 4 до Тендерної документації щодо умови, за якої підтверджується наявність досвіду виконання аналогічних договорів по предмету закупівлі, саме: «Інформація про здійснення закупівлі, що зазначена в п. 1.1., має бути оприлюднена в електронній системі публічних закупівель (веб-портал за посиланням в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua). Учасником надається зведена інформація із посиланням(и) в мережі Інтернет на сторінці(ки), що відображає(ють) інформацію із оприлюдненими договором(ами).» Вимога щодо зазначення номеру процедури у Prozorro по виконаному аналогічному договору є дискримінаційною по відношенню до Учасників, досвід яких підтверджується договорами не відображеними в системі Prozorro та обмежує коло можливих Учасників. Позиція Антимонопольного комітету України, щодо такої умови викладена в Рішенні по Скарзі до закупівлі UA-2021-03-04-002913-b: «Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати відгук про виконання всіх договорів з обов’язковим посиланням саме на номер процедури у Prozorro, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ... Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Аналогічне рішення АМКУ було прийнято після розгляду скарги до закупівлі UA-2018-08-27-001135-c.
Відповідь: Шановний Учаснику! В Законі "Про публічні закупівлі" відсутнє визначення терміну "аналогічний договір". Тож якщо Замовник у своїй тендерній документації вимагає надати аналогічний договір, а в Учасника виникають додаткові питання щодо того, що саме вважається під даною вимогою - необхідно уточнювати у Замовника, який договір буде вважатися аналогічним, наприклад, поставивши йому уточнююче запитання через систему. Отже, Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Для Замовника важливо переконатись у тому, що Учасник має досвід виконання аналогічної послуги, тобто має об’єктивну можливість виконати договір. У розумінні Замовника, аналогічним вважається договір по предмету закупівлі. Інформація про здійснення закупівлі має бути оприлюднена в електронній системі публічних закупівель (веб-портал за посиланням в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua). Учасником надається зведена інформація із посиланням(и) в мережі Інтернет на сторінці(ки), що відображає(ють) інформацію із оприлюдненими договором(ами). Саме так Замовник може побачити вичерпний перелік підтвердних документів залежно від предмета закупівлі, адже наявність укладеного договору жодним чином не свідчить про його виконання. Документи, які подаються Учасниками, мають не лише свідчити про факт виконання аналогічного договору, а й підтверджувати належне виконання його умов. Враховуючи вищевикладене, Замовником не були порушені принципи здійснення закупівель, які передбачені статтями 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді: 10.03.2025 15:58