• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги) код за ДК 021:2015: 79210000

Торги відмінено

5 333 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 53 330.00 UAH
Період уточнення: 05.03.2025 14:28 - 11.03.2025 13:22
Відповідь надана

Вимога щодо усунення невідповідностей у тендерній документації

Номер: 6ce503d4e5b04df7918a54aa82d89ee3
Дата опублікування: 11.03.2025 13:07
Опис: Вимога щодо усунення невідповідностей у тендерній документації З метою забезпечення відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та принципам рівності, прозорості та недискримінації, просимо усунути наступну вимогу: Вимога: «Наявність не менше 3 (трьох) договорів на надання послуг з аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 “Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування” за попередні три роки (2022, 2023, 2024).» *** Обґрунтування вимоги: *** Невідповідність принципу об’єктивності та релевантності критеріїв: *** - Принципи бухгалтерського обліку та аудиту стандартизовані та не залежать від галузі діяльності клієнта. Аудиторські послуги надаються відповідно до єдиних стандартів незалежно від специфіки основного виду діяльності замовника. - Обов’язкова вимога щодо укладення договорів саме з підприємствами, що мають КВЕД 30.30, не впливає на якість проведення аудиту та не є безпосередньо пов’язаною з кваліфікацією потенційного виконавця. *** Обмеження кола учасників: *** - Даний критерій створює штучні бар’єри для потенційних учасників закупівлі, оскільки не всі аудиторські фірми можуть мати достатню кількість договорів саме з підприємствами даного профілю. - Обмеження за галузевою приналежністю суперечить принципам вільної конкуренції та рівного доступу до участі у публічних закупівлях. *** Невідповідність предмету закупівлі: *** - Аудиторські послуги є спеціалізованими за своєю природою і визначаються професійними стандартами, тому вимога щодо досвіду роботи виключно з підприємствами певного КВЕД є невиправданою. - Кваліфікаційні вимоги повинні безпосередньо відображати необхідну компетентність для проведення аудиту фінансової звітності, а не обмежувати галузеву приналежність клієнтів попередніх контрактів. *** Відповідність законодавчим принципам: *** - Згідно з положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», критерії відбору учасників повинні бути чіткими, об’єктивними та недискримінаційними. Застосування вимоги щодо наявності договорів з підприємствами, що здійснюють діяльність за конкретним КВЕД, не відповідає цим принципам. - Подібний критерій може бути розцінений як необґрунтоване технічне обмеження, що може впливати на формування конкурсу та спричиняти порушення вимог щодо відкритості та рівних можливостей. *** Висновок та вимога: *** На підставі вищевикладеного, просимо: *** - Усунути з тендерної документації вимогу про наявність не менше 3 договорів з підприємствами, які мають основний вид діяльності за КВЕД 30.30. - Забезпечити, щоб кваліфікаційні критерії відповідали предмету закупівлі та не створювали штучних обмежень для потенційних виконавців. *** Просимо розглянути зазначені зауваження та внести відповідні зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог законодавства та принципів відкритості і конкуренції у публічних закупівлях. З повагою,
Відповідь: Шановний учаснику! Вимога щодо наявності досвіду аудиту підприємств, основним видом діяльності є КВЕД 30.30, пов'язана з необхідністю забезпечення отримання послуг найвищої якості та не має на меті обмеження конкуренції між потенційними учасниками
Дата відповіді: 11.03.2025 13:27
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: a427ceaab8e040f388c1248f857fac33
Дата опублікування: 07.03.2025 14:43
Опис: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» (далі – ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН») користуючись нагодою висловлює свою повагу Акціонерному товариству «Мотор Січ» (далі- Замовник), яке є провідним підприємством у галузі авіабудування та яке в ці важкі для України часи, як одне з підприємств, підпорядковане Міністерству оборони України, активно залучене до відсічі агресії російської федерації. Ознайомившись з умовами оприлюдненої Замовником конкурсної документації на закупівлю ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги) (далі – Конкурсна документація) та, керуючись нормами Розділу ІІ. «Порядок внесення змін та надання роз’яснень до конкурсної документації» Конкурсної документації, ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» звертається щодо наступного. Замовник, як підприємство, яке контролюється Державою, повинно здійснювати закупівлі із дотриманням основних принципів Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання вищевикладених принципів є обов’язковим для будь-якого підприємства, що перебуває у власності Держави, в незалежності від його статусу в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки такі принципи в першу чергу захищають інтереси Держави, як власника. Зокрема Замовником задекларовано дотримання принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них у пункті 10 «Недискримінація учасників» Розділу І. «Загальні положення» Конкурсної документації. Зокрема перше речення вказаного пункту проголошує: «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь в закупівлі на рівних умовах.» В той же час до складу Конкурсної документації включені вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до нашої компанії, а саме: - вимога щодо наявності у учасника досвіду виконання не менше 3 (трьох) договорів на надання послуг з аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування»; - вимога щодо наявності у учасника не менше 50 (п’ятидесяти) працівників; - вимога щодо наявності у учасника працівників які працюють саме на умовах повної зайнятості та/або з якими у учасника укладено трудовий договір саме не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі; - вимога щодо наявності у учасника не менше 15 (п’ятнадцяти) працівників, які мають дійсне членство в одній з таких міжнародних організацій, а саме: Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Наголошуємо, що ці вимоги були визнані дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, не ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН», а Антимонопольним комітетом України, позиція якого з цього питання була викладена в Рішенні №1949-р/пк-пз від 10 лютого 2025 року по закупівлі за процедурою відкриті торги за предметом закупівлі «79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)» (оголошення UA-2025-01-07-005878-a). І Замовник погодився з таким рішенням, оскільки не оскаржив його у встановлений законодавством строк до суду. Більше того, на виконання цього рішення Замовником були внесені зміни до тендерної документації по вищевказаній закупівлі, які повністю усували вищевказані дискримінаційні вимоги, зокрема: № з/п Вимоги до учасників (початкова редакція документації) Вимоги до учасників після внесення Замовником змін 19.02.2025 р. (на виконання рішення АМКУ №1949-р/пк-пз про усунення дискримінаційних вимог) 1. Наявність у штаті учасника не менше 50 (п’ятдесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг…… (підпункт 2.1 пункту 2 Додатку 2 Документації). Рішенням АМКУ № 1949-р/пк-пз вимогу визнано дискримінаційною Наявність не менше 10 (десяти) осіб, які є працівниками Учасника 2. Підтвердити, що працівники учасника працюють на умовах повної зайнятості та/або з ними у учасника укладено трудовий договір. (підпункт 2.1 пункту 2 Додатку 2 Документації). Рішенням АМКУ № 1949-р/пк-пз вимогу визнано дискримінаційною не менше 5 (п’яти) працівників, які включено до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності до розділу «Аудитори», працюють за основним місцем роботи на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 (сорока) годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу) та залучаються до виконання завдань 3. Підтвердити наявність у штаті учасника процедури закупівлі працівників, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі. (підпункт 2.1 пункту 2 Додатку 2 Документації). Рішенням АМКУ № 1949-р/пк-пз вимогу визнано дискримінаційною Вимогу вилучено 4. Наявність не менше 15 (п’ятнадцяти) працівників, які мають дійсне членство в одній з таких міжнародних організацій, а саме: Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). (підпункт 2.1. пункту 2 Додатку 2 Документації). Рішенням АМКУ № 1949-р/пк-пз вимогу визнано дискримінаційною Наявність не менше 2 (двох) осіб, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, які підтвердили кваліфікацію відповідно до статті 19 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» або склали іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 Закону, або мають чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності 5. Наявність досвіду виконання договорів з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування». (підпункт 1.1 пункту 1 Додатку 2 Документації). Рішенням АМКУ № 1949-р/пк-пз вимогу визнано дискримінаційною. Наявність досвіду виконання не менше 3 (трьох) договорів на надання послуг з аудиту фінансової звітності підприємств, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування» за попередні три роки (2022, 2023, 2024). Проте через декілька днів після внесення Замовником змін на виконання рішення АМКУ, а саме, 21 лютого 2025 року ця закупівля була відмінена. Окремо хочемо звернути увагу, що під час проведення закупівлі за предметом закупівлі «79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)» (оголошення UA-2025-01-07-005878-a) ми не намагалися вчиняти дії, які могли призвести до зриву процедури закупівлі, а лише намагалися захистити свої охоронювані законодавством інтереси, зокрема право приймати участь у процедурі закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками. Ми зверталися саме до Замовника з проханнями вести зміни в тендерну документацію та виключити з неї вищевказані дискримінаційні вимоги і лише отримавши негативну відповідь були змушені звернутися до Антимонопольного комітету України за захистом наших прав та охоронюваних законом інтересів. Окремо звертаємо увагу, що до відміни вищевказаної процедури закупівлі призвели не наші дії, а саме помилки співробітників Замовника під час створення оголошення про проведення процедури закупівлі, що підтверджується письмовими та усними поясненнями представника Замовника під час оскарження, а також протоколом відміни торгів. Ми сподіваємось, що повторна поява вищевказаних дискримінаційних вимог в Конкурсній документації знов таки є наслідком прикрої помилки окремих співробітників Замовника, а не умисними діями, та просимо внести відповідні зміни та виключити вищевказані дискримінаційні вимоги з Конкурсної документації. В той же час, якщо це не помилка, а свідоме рішення Замовника, ми будемо змушені вжити заходи для захисту наших прав та охоронюваних законом інтересів. Хоча ця процедура і не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, ми не маємо можливості звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дії Замовника, ми маємо право звернутися з такою скаргою до органу управління Замовника- Міністерства оборони України , зокрема до Департаменту внутрішнього аудиту, та Громадської антикорупційної ради при Міністерстві оборони України. Ще раз наголошуємо, що наші дії жодним чином не направлені на зрив цієї та будь-якої іншої процедури закупівлі Замовника, а лише мають на меті участь у тендері на рівних з іншими учасниками умовах. Що б підтвердити наші добрі наміри та запобігти помилкам працівників Замовника під час оголошення закупівель в майбутньому, звертаємо увагу на інформацію, оприлюднену за посиланням https://infobox.prozorro.org/articles/torgi-za-pravilami-organizatora-nova-zakupivlya-v-prozorro.
Відповідь: Шановний учаснику! АТ "Мотор Січ" в жодному разі не має на меті обмежити Ваше право на участь і закупівлі, а лише намагається зобезпечити отримання послуг необхідної для нас якості. Також повідомляємо, що будь-який потенційний учасник має змогу забезпечити свою відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям в установлений законодавством спосіб, в тому числі, шляхом залучення субпідрядників.
Дата відповіді: 10.03.2025 16:54