• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт антикорозійного покриття внутрішніх поверхонь трубопроводів

Торги відмінено

7 536 620.83 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 683.10 UAH
Період уточнення: 05.03.2025 08:50 - 28.03.2025 00:00
Відповідь надана

що до усунення дискремінаційних умов

Номер: cfb75377c8cb422593be1284726d96a4
Дата опублікування: 05.03.2025 20:24
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до п. 9 розділу 3 ви прописали вимоги перевірки учасника щодо поширення/непоширення на нього заборон встановлених, нормативно-правовими актами, прийнятими у зв’язку з військовою агресією/правовим режимом воєнного стану , а саме: На учасника не повинні поширюватися заборони, встановлені нормативно-правовими актами, прийнятими у зв’язку з військовою агресією/правовим режимом воєнного стану. Крім того, учасник торгів, його кінцевий бенефіціарний власник/засновник у період дії правового режиму воєнного стану в Україні не повинен мати зв’язків з Російською Федерацією/Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран, а саме: – кінцевий бенефіціарний власник/засновник учасника з 24.02.2022 року не провадить господарську діяльність; не є бенефіціарним власником/засновником/директором юридичної особи, яка зареєстрована в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран; не має представництва в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран, не має господарських зв’язків з юридичними/фізичними особами-резидентами Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; – учасник торгів з 24.02.2022 року не постачає товар до Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; не має представництва в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран. У разі поширення на учасника вищезазначених заборон, або встановлення замовником зв’язку учасника/його бенефіціарного власника/засновника з Російською Федерацією/Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран, тендерна пропозиція учасника буде визнана такою, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого ч. 3 ст. 22 Закону, та буде відхилена замовником відповідно до абзацу восьмого підпункту 1 або абзацу п'ятого підпункту 2 п. 44 Особливостей. Хочемо зазначити, що відповідно до п. 1 розділу 1 тендерної документації встановлено, що Тендерна документація розроблена відповідно до норм і положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Терміни, які використовуються в цій тендерній документації, вживаються у значеннях, наведених у Законі та Особливостях. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до абзацу 8 п. 44 Особливостей зазначено, що Замовник відхиляє пропозицію Учасника у зв'язку з тим, що: учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); Виходячи з наведеного, у разі якщо громадянин України, який є кінцевим бенефіціарним власником/засновником потенційно можливого учасника та на момент 24.02.2022 року ще був бенефіціарним власником/засновником/директором юридичної особи, яка зареєстрована в російській федерації/республіці білорусь/ісламській республіці іран, проте після повномасштабного вторгнення ліквідував таке підприємство або вийшов зі складу засновників такого підприємства, не може взяти участь у закупівлі. Звертаємо увагу на те, що встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, та є дискримінаційним по відношенню тих учасників кінцеві бенефіціарні власники/засновники, якіх є громадянами України, та закрили свої підприємства в російській федерації/республіці білорусь/ісламській республіці іран саме після повномасштабного вторгнення 24.02.2022 року, а не до нього! Виходячи з наведеного просимо прибрати відповідну вимогу! У разі незадоволення нашої вимоги до 02.03.2025 включно, нами буде подана скарга до Антимонопольного комітету України, оскільки ви не маєте жодного права забороняти брати участь у закупівлі тим учасникам чиї засновники розірвали всі відносини з російською федерацією/республікою білорусь/ісламською республікою іран після 24.02.2022 року!
Відповідь: АТ «НАЕК «Енергоатом» є оператором об’єктів критичної інфраструктури, що включені до Переліку об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури. У зв’язку з військовою агресією рф для забезпечення захисту інтересів держави Україна прийнято низку нормативно-правових актів, які регулюють відносини з особами, пов’язаними з країною-агресором, зокрема: – постанову Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації», відповідно до якої встановлено мораторій (заборону) на виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов’язань, кредиторами (стягувачами) за якими є Російська Федерація або такі особи (далі - особи, пов’язані з державою-агресором): а) громадяни Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах; б) юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства Російської Федерації; в) юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації; г) юридичні особи, утворені відповідно до законодавства іноземної держави, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, яких є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації, - у випадку виконання зобов’язань перед ними за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті. – постанову Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відповідно до якої замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. – постанову Правління Національного банку України від 24.02.2022 № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», відповідно до якої зупинено здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій за рахунками резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, за рахунками юридичних осіб (крім банків), кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь. Також спрямований на захист прав та законних інтересів громадян, суспільства і держави, забезпечення національної безпеки шляхом визначення правового механізму запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення є Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06 грудня 2019 року№ 361-IX. Крім того, до низки осіб застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), передбачені Законом України «Про санкції» та рішеннями РНБО України від 14 серпня 2014 року№ 1644-VII та рішеннями Ради національної безпеки і оборони України. Також у разі здійснення учасником господарської діяльності з державою агресором під час повномасштабного вторгнення та запровадження правового режиму воєнного стану така діяльність може бути розцінена правоохоронними органами як злочин, передбачений ст.111-2 «Пособництво державі-агресору» Кримінального кодексу України, що підтверджується, зокрема, вироком Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 20.06.2024, у справі № 359/5133/24, який набрав законної сили 23.07.2024. Зважаючи на викладене, враховуючи тривалу збройну агресію рф проти України, усвідомлюючи потребу невідкладного та ефективного реагування на реальні та потенційні загрози національним інтересам і національній безпеці, з метою недопущення фінансування країни-агресора вказані вимоги обумовлені прийнятим у зв’язку з військовою агресією рф законодавством України, яке направлене на захист інтересів України та АТ «НАЕК «Енергоатом». Також скаржником не враховано, що окремі вимоги стосуються саме здійснення господарської діяльності та/або постачання товарів, робіт та послуг до держави агресора з 24.02.2024, а інші вимоги (не є бенефіціарним власником/засновником/директором юридичної особи, яка зареєстрована в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран; не має представництва в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран, не має господарських зв’язків з юридичними/фізичними особами-резидентами Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран) перевіряються на дату подання учасником відповідної пропозиції, яка має включати необхідні підтверджуючі документи. Зважаючи на викладене, учасник, який прийняв рішення про участь у процедурі закупівлі товарів, робіт і послуг, замовником яких є АТ «НАЕК «Енергоатом», має можливість ознайомитися з оприлюдненою інформацією про закупівлю та може подати замовнику через електронну систему закупівель тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації, а рішення про визнання переможцем торгів, укладення договору без застосування електронної системи закупівель або виконання діючих договорів прийматимуться з урахуванням законодавства України та висновків щодо його пов’язаності з країною-агресором.
Дата відповіді: 07.03.2025 12:57