-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини приміщень четвертого поверху КНП Лисянська територіальна лікарня Лисянської селищної ради Черкаської області за адресою: вул. Михайла Грушевського, 54 селище Лисянка Звенигородського району Черкаської області
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Очікувана вартість закупівлі визначена згідно кошторисної частини проектної документації, щодо якої здійснено експертизу, відповідно до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Обсяги робіт та витрат визначено у відповідності до додатку 2 до тендерної документації.
Торги відмінено
3 325 779.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 961.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 961.48 UAH
Період уточнення:
04.03.2025 12:13 - 17.03.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо умов тендерної документації!
Номер:
5172e1f2d2e644dfbee93f38619e236e
Дата опублікування:
06.03.2025 12:49
Опис:
Тендерною документацією встановлена вимога, що Учасник має підтвердити відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі зокрема акт візуального огляду об’єкта на місці виконання робіт за підписами представників Замовника та Учасника (у довільній формі). Дана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне. Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта, підписаний саме представником замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників. З незалежних від учасника підстав представник замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Такої ж позиції дотримується Колегія Антимонопольного комітету України та вважає, що встановлення в тендерній документації умови, що надання учасником в складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкта замовника до подання тендерної пропозиції є дискримінаційною умовою та суперечить частині 4 статті 5 та частині 4 статті 22 Закону. Аналогічну позицію Колегія зокрема займала в наступних рішеннях: • №1307 від 06.02.2023, оголошення № UA-2023-01-23-015989-a; • №1089 від 31.01.2023, оголошення № UA-2023-01-17-015273-a. У зв’язку з вищезазначеним, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу надання учасником акт візуального огляду об’єкта на місці виконання робіт за підписами представників Замовника та Учасника (у довільній формі).
Відповідь:
Згідно додатку 3 до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції акт обстеження будівельного майданчика, на якому має бути виконано капітальний ремонт згідно цієї тендерної документації, складений спільно замовником та учасником. В той же час, обстеження об’єкту будівництва перед складенням договірної ціни підрядником рекомендується згідно діючих будівельних норм, зокрема згідно п. 5.32. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику, та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Виходячи із зазначеного, замовником не вбачається наявність об’єктивних обставин, що унеможливлюють складення будь-яким з учасників акту обстеження протягом визначеного оголошенням про проведення відкритих торгів строку на подання тендерних пропозицій в 14 календарних днів, що є повністю достатнім строком для належної підготовки тендерної пропозиції у всіх відношеннях згідно тендерної документації, та відповідно не вбачається наявність дискримінаційних умов, що ставлять в нерівне становище різних потенційних учасників закупівлі. Також звертаємо увагу, що Вами не наведено фактів відмови представників замовника щодо допуску учасника до відвідування об'єкта та не підписання акту обстеження з необґрунтованих підстав, тому замовником в цій частині не вживатимуться заходи щодо внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
09.03.2025 13:57