• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт перехідної галереї КНП "Корсунь-Шевченківська БЛ" за адресою: Черкаська область, Черкаський район, м. Корсунь-Шевченківський, вул. Я.Мудрого, 120

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Очікувана вартість закупівлі визначена згідно кошторисної частини проектної документації, щодо якої здійснено експертизу, відповідно до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Обсяги робіт та витрат визначено у відповідності до додатку 2 до тендерної документації.

Завершена

1 144 605.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 837.49 UAH
Період уточнення: 03.03.2025 16:16 - 15.03.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо умов тендерної документації!

Номер: e297e4c1d9984a7aa0b7d834530f629d
Дата опублікування: 10.03.2025 17:00
Опис: Вимога на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно в тендерній документації повинні міститися відомості, які визначені статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон). Водночас частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У відповідності до зазначеної норми замовники не повинні встановлювати в тендерній документації дискримінаційних умов. Відповідно до Додатку 3 Тендерної документації встановлено вимогу: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): учасник повинен підтвердити досвід повного виконання не менше ніж п’яти аналогічних договорів. Кожен з аналогічних договорів має бути укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020р.), та інформація про укладення кожного з таких договорів повинна міститись в електронній системі закупівель. Термін «повне виконання аналогічного договору» вживається у значенні, як належне виконання учасником договірних зобов`язань згідно аналогічного договору, з дотриманням його вимог до виконання робіт (щодо обсягів, якості, строків виконання, дотримання технологій виконання робіт), та за умов прийняття виконаних згідно договору робіт їх замовником згідно аналогічного договору»; «позитивні відгуки від замовників робіт згідно виконання кожного з аналогічних договорів, копії яких надано у складі тендерної пропозиції, при цьому такі відгуки мають бути складені на фірмовому бланку замовника робіт згідно аналогічного договору (за наявності), завірені підписом керівника такого замовника, повинні бути датовані (видані не раніше 2024 року)». Замовники не можуть встановлювати в тендерній документації умови, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо наявності аналогічних договорів у публічному доступі; обмеження щодо наявності досвіду з певним типом установ: Надання в якості аналогічного лише договору з бюджетними установами (рішення № 11342-р/пк-пз від 25.07.2023, оголошення UA-2023-07-05-014799-a). Позиція органу оскарження: замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати аналогічні договори із попередніми замовниками, які є саме бюджетними установами, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимога щодо кількості аналогічних договорів: Оголошення № UA-2020-09-25-001795-a, рішення № 20330 -р/пк-пз від 02.11.2020. Потенційний учасник не має п’яти аналогічних договорів, але може надати відомості про один аналогічний договір. Вищезазначена вимога документації є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, які ще не уклади п’яти та більше договорів на виконання робіт, аналогічного до предмета закупівлі. Позиція Органу оскарження: з огляду на наведене взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати не менше саме чотирьох аналогічних договорів, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Враховуючи вищевикладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. Надання листів-відгуків з обмеженням дати видачі: Оголошення № UA-2021-02-25-006628-b, рішення № 5774-р/пк-пз від 23.03.2021. Зазначаємо, що жодних строків надання відгуків чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено. Позиція Органу оскарження: з огляду на наведене взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати у складі пропозиції відгук, виданий не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Враховуючи вищевикладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. Вимога щодо надання документів, які підтверджують фактичне виконання аналогічного договору (рішення № 11388-р/пк-пз від 25.07.2023, UA-2023-07-03-010036-a). Позиція Органу оскарження: замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. За таких умов, участь у процедурі закупівлі можуть лише учасники, які зможуть надати скан-копії документів, які згідно з будівельними нормами підтверджують прийняття замовником виконаних учасником робіт у повному обсязі та відгук за аналогічним договором, виданий саме не раніше 2020 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Визначаючи «аналогічність договору» та вимагаючи перелік документів, які підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду його виконання, замовник не врахував принципи здійснення публічних закупівель, зокрема недискримінацію учасників (стаття 5 Закону) та приписи статті 22 Закону, а саме: тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки Орган оскарження вважає такі вимоги замовника дискримінаційними: надання листів-відгуків з обмеженням дати видачі до аналогічних договорів; обмеження щодо дати або періоду укладення аналогічного договору; обмеження щодо обсягу робіт / послуг за аналогічним договором; вимога щодо кількості аналогічних договорів; вимога щодо наявності аналогічних договорів в публічному доступі; обмеження щодо наявності досвіду з певним типом установ. Таким чином, Замовник, встановивши обмеження щодо попередніх замовників (контрагентів) з метою підтвердження наявності аналогічного досвіду, обмеження щодо кількості аналогічних договорі, листів-відгуків з обмеженням дати видачі та свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі та зробив неможливою участь у ній. Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги документації).
Відповідь: Щодо Вашого звернення повідомляємо наступне. Рішенням від 11.03.2025р. до тендерної документації внесено зміни, а саме п. 1.1. розділу 1 тендерної документації викладено у новій редакції, а також п. 2.2., п. 5 та п. 7 розділу 1 додатку 3 до тендерної документації викладено у новій редакції. Відповідно по-перше, розширено визначення поняття аналогічного договору, яким в тому числі аналогічним вважатиметься договір на поточний ремонт будь-якої будівлі, тощо; по-друге викладено в новій редакції вимогу щодо подання відгуків про виконання аналогічних договорів, в тому числі виключено вимогу щодо дати отримання учасником відгуку. Таким чином в частині можливості підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів для учасників створено додаткові можливості щодо оформлення та подання тендерних пропозицій. В той же час повідомляємо, що рішення Органу оскарження є індивідуальними актами, що стосуються безпосередніх учасників розгляду тієї чи іншої скарги з питань порушення законодавства про публічні закупівлі, та приймаються виходячи з конкретних обставин справи, таких як вимоги тендерної документації, доводи скаржника, пояснення замовника, тощо. Українська система права не є прецедентною, відповідно індивідуальні рішення Органу оскарження не можуть бути обов’язковими для інших суб’єктів, що не є безпосередніми учасниками оскарження.
Дата відповіді: 13.03.2025 13:06