-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стільці для їдальні
закупівля здійснюється згідно з ПКМУ 1178 від 12.10.2022 року зі змінами
Завершена
151 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 756.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 756.00 UAH
Період уточнення:
27.02.2025 15:15 - 07.03.2025 00:00
Відповідь надана
Терміни постачання
Номер:
44f59b2469c44dbaa6a45b9284d37f51
Дата опублікування:
06.03.2025 18:44
Опис:
Шановний Замовник! Просимо вас внести зміни до Проекту Договору до пункту 5.1. та збільшити термін постачання товару до 30 календарних днів. У термін у 7 днів, зазначений у вас, може вкластися тільки учасник, у якого даний товар лежить на складі, що в умовах воєнного часу недозволена розкіш, або він був заздалегідь поінформований про закупівлю, що готується. Більшості виробників цей товар треба зробити (а це днів 20-25), а тому вже доставити (це якраз ті 7 днів, що вказані у вас). Просимо усунути дискримінаційну умову та збільшити термін постачання.
Відповідь:
Доброго дня. Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Вашу вимогу, відповідно до якої Ви просите прибрати дискримінаційні вимоги та збільшити термін постачання товару до 30 календарних днів, на що повідомляємо наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
З огляду на вказані норми вбачається, що замовнику як найбільш зацікавленій особі у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих, надано право на власний розсуд самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики, строки поставки та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників.
З огляду на викладене, Замовником встановлено саме той строк постачання товару, який би відповідав його інтересам.
Варто зазначити, що Вами неправильно розтлумачено поняття «дискримінаційних умов», адже під дискримінаційними умовами маються на увазі саме ті умови, що обмежують коло учасників. Натомість пунктом 5. Розділу І Тендерної документації встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Тобто всі без виключення особи мають право подати пропозицію на участь у закупівлі.
Дата відповіді:
07.03.2025 13:35
Відповідь надана
Щодо ТУ
Номер:
c8a9810a88fd4c66ba46cb8a0b0ae957
Дата опублікування:
03.03.2025 17:46
Опис:
Просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Повідомляємо, що тендерна документація містить вимогу, що суперечить законодавству України, та є дискримінаційною, обмежує коло учасників, а саме вимогу:
«Меблі повинні бути виготовлені згідно ТУ виробника. На підтвердження цього учасник повинен надати титульний лист ТУ. ТУ повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України», мати Консультативний висновок на проект ТУ, виданий ДВЛ ДСНС України та Зміни до ТУ, якщо такі рекомендовано зробити згідно цього Консультативного висновку.
Конструкція меблів має відповідати вимогам та стандартам ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ ГОСТ 19917:2016. Якщо учасник не є виробником товару, що є предметом закупівлі, у складі тендерної пропозиції він повинен надати Авторизаційний лист, підписаний уповноваженою особою виробника. Лист повинен містити посилання на процедуру закупівлі та гарантію відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, встановленим у тендерній документації, а також гарантійний термін експлуатації виробу.»
Відповідно до чинного законодавства України, термін "Консультативний висновок" ДВЛ ДСНС України не є передбаченим нормативно-правовими актами та не встановлює жодних обов'язкових вимог для виробників/ продавців меблів чи учасників процедури закупівлі. Також законодавство не містить норм, які б зобов’язували учасників надавати титульний лист ТУ, зареєстрований у регіональному органі сертифікації та стандартизації або внесений до бази даних «Технічні умови України».
Вимоги тендерної документації, що стосуються реєстрації ТУ та надання консультативного висновку, є дискримінаційними, оскільки обмежують коло учасників та штучно звужують можливість подання еквівалентних товарів.
Для приведення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства та забезпечення рівного доступу всіх учасників, замовник повинен внести зміни до технічного завдання та доповнити його посиланням на відповідні ДСТУ, які поширюються на предмет закупівлі:
-ДСТУ ГОСТ 16371:2016 (п. 5.2.30) – вимоги до меблів для сидіння та лежання.
-ДСТУ ГОСТ 19917:2016 (п. 5.2.5, 5.2.5.1, 5.2.16) – вимоги до конструкції та безпечності меблів.
-ДСТУ ГОСТ 22046:2004 (п. 5.2.11 таблиця 3) – вимоги до якості матеріалів та виробництва.
Також, у відповідності до пункту 4 статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник повинен передбачити можливість надання альтернативних документів, які підтверджують відповідність меблів зазначеним стандартам.
Таким чином, з метою усунення дискримінаційних вимог, рекомендується:
Вилучити вимогу щодо надання титульного листа ТУ та консультативного висновку ДВЛ ДСНС України, як таких, що не є обов’язковими згідно із законодавством.
Включити до технічного завдання посилання на відповідні ДСТУ, що регулюють якість меблів та поширюються на предмет закупівлі.
Передбачити можливість надання еквівалентних документів, які підтверджують відповідність меблів вимогам стандартів.
Дотримання зазначених змін дозволить забезпечити конкурентність закупівлі, рівний доступ для всіх учасників та відповідність тендерної документації чинному законодавству, та уникнути ситуація порушення законодавства, що в подальшому може стати підставою для моніторингу процедури закупівлі та її скасування.
Згідно з пунктом 4 статті 23 цього Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марки чи виробників або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
У вашій тендерній документації міститься вимога щодо надання титульного листа технічних умов (ТУ) виробника, зареєстрованих у регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесених до бази даних «Технічні умови України», а також надання консультативного висновку, виданого ДВЛ ДСНС України. Зазначаємо, що такі вимоги обмежують коло потенційних учасників та є дискримінаційними.
Варто підкреслити, що посилання на конкретні ТУ виробника та вимога щодо надання консультативного висновку ДВЛ ДСНС України є незаконним та неаргументованим згідно з чинним законодавством.
Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) свідчить про те, що встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, є неприпустимим. Наприклад, у рішенні №9496-р/пк-пз від 28.06.2023 року АМКУ визнав дискримінаційною вимогу щодо наявності матеріально-технічної бази певних вимог і ТУ до виробника, як учасника.
На підставі наведеного вимагаємо від Замовника:
Врахувати зазначені вище грубі порушення в тендерній документації, та внести зміни на їх усунення, та для виключення дискримінації потенційних учасників, та обмеження кола учасників.
В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник буде вимушений направити скаргу до Державної аудиторської служби, щодо наявної ситуації із незаконними вимогами тендерної документації та порушенням вимог Постанови та Закону.
Відповідь:
Доброго дня. Шановний учаснику! Технічні вимоги переглянуті та будуть внесені зміни з метою виправлення даних недоліків.
Дата відповіді:
05.03.2025 16:31