• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Булочні вироби із борошна пшеничного вищого ґатунку для хот-догу (75 г), булочні вироби із борошна пшеничного вищого ґатунку для гамбургера (75 г), хліб з пшеничного борошна вищого ґатунку, хліб з житнього борошна обдирного

Завершена

861 755.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 308.78 UAH
Період уточнення: 26.02.2025 17:02 - 05.03.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 4ee9216ec3ec4ab68f64acde171a0c8c
Дата опублікування: 28.02.2025 17:22
Опис: Шановний Замовнику. Проаналізувавши тендерну документацію, вважаємо, що умови тендерної документації порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 (далі – Особливості). В ДОДАТКУ 3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ код ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» Замовник вимагає: «17. Для підтвердження запровадження виробником продукції, що пропонується до постачання системи управління щодо протидії корупції, учасник надає у складі своєї пропозиції сканований оригінал сертифіката, з документальним підтвердженням, при необхідності, продовження його дії, виданого виробнику акредитованим в системі НААУ органом сертифікації, на систему управління щодо протидії корупції на відповідність вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT).» Не зрозуміло, яким чином дана вимога відноситься до технічної специфікації, як вона впливає на характеристики предмету закупівлі, даний сертифікат відноситься до системи управління щодо протидії КОРУПЦІЇ ? Отримання сертифікату на систему управління щодо протидії корупції на відповідність вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) не є обов’язковим для підприємств і організацій різних форм власності в Україні. Сертифікат ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) встановлює вимоги та надає настанову для встановлення, упровадження, підтримки, перегляду та вдосконалення системи управління щодо протидії корупції. ДСТУ ISO 37001:2018 застосовують ЛИШЕ ДО ХАБАРНИЦТВА. Він установлює вимоги та надає настанови щодо системи управління, яка призначена допомогти організації попередити, виявити та реагувати на хабарництво, виконувати закони щодо протидії корупції та добровільні зобов’язання, які можуть бути застосовані до її діяльності. Хабарництво Є НЕ ЄДИНИМ корупційним правопорушенням, якими можуть виступати також інші порушення норм Закону № 1700. Цей стандарт не стосується конкретно шахрайства, картелів та інших правопорушень, пов’язаних з антимонопольним законодавством та конкуренцією, відмиванням грошей та іншими видами діяльності, що належать до корупції. Варто зазначити, що в Україні діє спеціальний ЗУ «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700 - VII , який визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень. Відповідно до ч. 1 ст.1 Закону № 1700 корупція — використання особою, зазначеною у ч.1 ст 31 Закону № 1700 , наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у ч.1 ст 31 Закону № 1700 , або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей. Ні Законом №1700, ні Кримінальним кодексом України, ні Кодексом про адміністративні правопорушення, конкретно не визначено, що таке хабар і відповідальність за хабарництво. До 18.05.2013 ст 368 Кримінального кодексу України визначалось як кримінальне правопорушення одержання хабара. У зв’язку із приведенням національного законодавства у відповідність зі стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією Законом України від 18.04.2013 № 221 цю норму викладено в новій редакції і визначено відповідальність за прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою. Крім того, підпунктами 2 і 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Згідно з абзацом 17 пункту 47 Особливостей ЗАМОВНИК НЕ ВИМАГАЄ від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу 14 цього пункту), крім САМОСТІЙНОГО ДЕКЛАРУВАННЯ відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту. Враховуючи ці норми, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (закупівля UA-2023-05-22-005912-a) дійшла висновку, що вимога витребування документа, який підтверджує відповідність ДСТУ ISO 37001:2018, СУПЕРЕЧИТЬ вимогам чинного законодавства. Крім того, така вимога СУПЕРЕЧИТЬ і вимогам пункту 29 Особливостей у разі закупівлі товару, що визначається цим пунктом. Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації ПОРУШУЮТЬ вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація НЕ ПОВИННА містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. З метою усунення порушення під час проведення процедури закупівлі , керуючись статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 р. № 922-VIII (зі змінами), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178, ВИМАГАЄМО виключити дану дискримінаційну вимогу, яка заявлена в Тендерній документації Замовника, забезпечити прозорість проведення закупівлі, не звужувати коло потенційних Учасників.
Відповідь: Шановний Учасник. Дякую за звернення. Відповідні зміни до тендерної документації буде внесено.
Дата відповіді: 03.03.2025 13:05