-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 преміум
Код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти. Код ДК 021:2015, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – 09132000-3 Бензин. Можливість заправляти автотранспорт на АЗС по всій території України (талони). Термін постачання товару: протягом 2025 року. Закупівля буде проводитися за рахунок коштів державного бюджету України по КЕКВ 2282.
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період уточнення:
26.02.2025 16:03 - 03.03.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога локументації
Номер:
16dc3955f8ed4f43a57bc9cde276bc3e
Дата опублікування:
28.02.2025 12:25
Опис:
Просимо видалити з Додатку 3 ТД дискримінаційну вимогу, яка обмежує кількість потенційних учасників закупівлі, а саме: "Відповідно до Розділу 3 п.1 тендерної документації передбачена та вимагається ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, видана учаснику, яка діє станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, а у разі відсутності такої ліцензії, оформленої на паперовому носії, – дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (довільної форми) про наявність відповідної ліцензії, котра міститиме посилання на відкритий реєстр, який містить відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним."
Вимагаючи від учасників наявність ліцензії на роздрібну торгівлю пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі згідно Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до ст. 15 зазначеного Закону: «Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
-акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
-дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта».
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html ).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на АЗС, що міститься в пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Відповідь:
Шановний Учасник !
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що підстави виключати вимогу щодо надання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, виданої учаснику, яка діє станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, а у разі відсутності такої ліцензії, оформленої на паперовому носії, – дублікату або копії рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідки (довільної форми) про наявність відповідної ліцензії, котра міститиме посилання на відкритий реєстр, який містить відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним, відсутні.
По-перше, відповідно до п. 7 ст. 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" виробництво і торгівля спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним, зберігання пального, вирощування тютюну, ферментація тютюнової сировини, що ліцензуються відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" - підлягає обов’язковому ліцензуванню.
По-друге, відповідно до п. 2 ст. 29 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" "Роздрібна торгівля пальним здійснюється суб’єктом господарювання за наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним", та відповідно до п. 3 ст. 53 цього ж Закону "Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним надається органом ліцензування за кожним місцем роздрібної торгівлі пальним заявника".
Дата відповіді:
03.03.2025 09:09