• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Випробування приладів побутових електричних, кабельно-провідникової продукції, електричних ламп та світильників на відповідність Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1067; Випробування приладів побутових електричних на відповідність Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1077

Торги не відбулися

222 715.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 113.58 UAH
Період уточнення: 24.02.2025 19:31 - 01.03.2025 00:00
Відповідь надана

Послуги з технічного огляду та випробувань

Номер: f96fae4ecf504d38a2c856bf490b6509
Дата опублікування: 28.02.2025 11:13
Опис: Шановний замовник, просимо Вас прибрати з тендерної документації (Додаток 4) незаконну вимогу щодо досвіду виконання аналогічних договорів, а саме в частині: інформація повинна підтверджувати наявність в Учасника досвіду щонайменше із двома Замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», так як в Законі України «Про публічні закупівлі» не йде мова про те, що Учасник має подати аналогічні договори з двома замовниками. Відповідно до пп.3 п.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), тобто мова йде про договір або декілька договорів, а не замовників.
Відповідь: Щодо Вашого твердження, що вимога викладена у Додатку 4 до Документації, в частині наявності в Учасника досвіду щонайменше із двома Замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, та такою, що штучно звужує конкуренцію та порушує права та законні інтереси, надаємо пояснення, які повністю спростовують зазначене. У відповідності до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону № 922 тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 цього Закону визначено перелік відомостей, які має містити тендерна документація та зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина 3 статті 22 Закону № 922). Статтею 16 Закону № 922 визначено кваліфікаційні критерії процедури закупівлі, а також передбачено що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Зазначаємо, що Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись Замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. При цьому одним з основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Водночас, чинним законодавством не передбачено вимог щодо документів, якими виконання учасником аналогічного договору може бути підтверджено, обмеження їх кількості тощо». З огляду на вищезазначене, саме замовника наділено повноваженнями щодо розроблення на основі вимог Закону України «Про публічні закупівлі» тендерної документації, якою визначаються конкретні умови закупівлі та, зокрема, визначаються кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а також спосіб їх підтвердження. Отже, інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям визначається безпосередньо замовником у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та з дотриманням вимог чинного законодавства, що відповідає позиції Верховного Суду. Таким чином, замовником у відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних), а також спосіб його підтвердження. Слід відмітити, що вказана вимога щодо способу підтвердження виконання аналогічного договору поширюється на усіх учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. Вимога щодо надання послуг не менше ніж двом Замовникам у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» пов’язана із необхідністю отримання висококваліфікованих послуг у даній сфері, що може бути підтверджено попередньою діяльністю учасника через надання відповідних послуг органам державної влади, органам місцевого самоврядування, об’єднанням територіальних громад чи іншим суб’єктам, які відносяться до замовників. Вказана позиція Замовника обґрунтована Законом № 922, зокрема, ч. 3 ст. 22, та відповідає практиці Верховного Суду, яким при розгляді аналогічної судової справи зазначено, зокрема, що «незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними».
Дата відповіді: 03.03.2025 15:49