• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2024 рік

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Період уточнення: 20.02.2025 16:17 - 26.02.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінація та обмеження прав учасників

Номер: 8194ccd922234e18ba6df78521248a41
Дата опублікування: 21.02.2025 13:02
Опис: Додатком 1.1. тендерної документації закупівлі встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника наступних працівників:  не менше 1 працівника, що працює на умовах повної зайнятості та має сертифікат внутрішнього аудитора (Certified Internal Auditor), виданий Інститутом Внутрішніх аудиторів (США);  не менше 1 працівника, що працює на умовах повної зайнятості, який має не нижче, ніж ІІ рівень знань за програмою CFA (Chartered Financial Analyst), про що свідчить електронний бейдж;  не менше 5 працівників, які працюють на умовах повної зайнятості та мають чинні сертифікати податкових консультантів, виданих Спілкою податкових консультантів України;  не менше 2 працівників, які мають принаймні один з сертифікатів міжнародних оціночних організацій (RICS, TEGOVA, WAVO-WRV). Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Чинним законодавством України не передбачено положення про наявність у суб’єкта аудиторської діяльності працівників, які мають сертифікат (диплом) CIA, CFA, сертифікати податкових консультантів та сертифікатів міжнародних оціночних організацій. Так, зокрема, згідно Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» встановлено чіткі вимоги до внутрішньої організації суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, а саме: 1) незалежність та об’єктивність аудиторів та ключового партнера при наданні аудиторських послуг, зокрема шляхом впровадження відповідних політики та процедур, а також наявність системи контролю за їх виконанням; 2) запровадження системи внутрішнього контролю якості (системи управління якістю), процедур реєстрації та обліку фактів, інформація про які підлягає фіксації та розкриттю відповідно до цього Закону, механізмів внутрішнього контролю, застосування методики оцінки ризиків, заходів та засобів для захисту систем обробки інформації. Такі механізми внутрішнього контролю якості мають забезпечити виконання рішень та дотримання процедур на всіх рівнях суб’єкта аудиторської діяльності; 3) можливість інформування уповноваженої особи суб’єкта аудиторської діяльності про факти порушень вимог цього Закону його працівниками; 4) достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання послуг відповідно до міжнародних стандартів аудиту. У суб’єкті аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту за основним місцем роботи має працювати не менше трьох аудиторів. У суб’єкті аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, за основним місцем роботи на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу) має працювати не менше п’яти аудиторів, які залучаються до виконання завдань, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи мають підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або скласти іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 цього Закону, або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. 5) достатній рівень забезпеченості працівниками за основним місцем роботи для виконання завдань з обов’язкового аудиту фінансової звітності. У разі залучення до надання цих послуг аудиторів та інших працівників, які не є працівниками за основним місцем роботи суб’єкта аудиторської діяльності, суб’єкт аудиторської діяльності зобов’язаний вжити заходів для недопущення зниження якості внутрішнього контролю. Участь працівників суб’єкта аудиторської діяльності, які працюють не за основним місцем роботи, у виконанні завдання з обов’язкового аудиту фінансової звітності не впливає на обсяг відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності, яка на нього покладається відповідно до законодавства та договору, укладеного з юридичною особою, якій надаються відповідні послуги; 6) запровадження організаційних та адміністративних механізмів для попередження, ідентифікації, усунення або управління і розкриття будь-яких ризиків та загроз своїй незалежності; 7) запровадження внутрішньої політики та процедур виконання завдань з обов’язкового аудиту фінансової звітності, що також мають передбачати обов’язковість інструктажу, нагляду та перевірки роботи аудиторів та інших працівників, вимог до створення і обсягу робочих документів аудитора; 8) запровадження системи внутрішнього контролю якості аудиторських послуг (системи управління якістю). Відповідальність за організацію і ефективне функціонування системи внутрішнього контролю якості (системи управління якістю) несе керівник суб’єкта аудиторської діяльності, при цьому ним може бути призначена відповідальна особа лише з числа аудиторів, яка є працівником суб’єкта аудиторської діяльності за основним місцем роботи; 9) використання вищезазначених внутрішніх процедур, систем, механізмів та ресурсів для забезпечення системного та регулярного надання послуг з обов’язкового аудиту; 10) запровадження механізмів реєстрації та розв’язання нестандартних ситуацій, що мають або можуть мати суттєві наслідки для неупередженості діяльності аудиторів та ключових партнерів, пов’язаної з наданням послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності; 11) застосовування політики оплати праці персоналу, залученого до виконання завдань з обов’язкового аудиту, що передбачала б стимули для забезпечення якості робіт. При цьому винагорода, отримана суб’єктом аудиторської діяльності від юридичної особи за послуги, не пов’язані з обов’язковим аудитом фінансової звітності, не може будь-яким способом враховуватися при визначенні обсягу оплати праці аудиторам та іншим працівникам, залученим до виконання завдання з обов’язкового аудиту фінансової звітності цієї юридичної особи; 12) постійний моніторинг, оцінювання відповідності та ефективності системи внутрішнього контролю якості (системи управління якістю), у тому числі щорічна оцінка системи внутрішнього контролю якості (системи управління якістю) та вжиття відповідних заходів для усунення будь-яких недоліків. Суб’єкт аудиторської діяльності може залучати для незалежного оцінювання системи внутрішнього контролю якості (системи управління якістю) професійні організації аудиторів та бухгалтерів. Суб’єкт аудиторської діяльності має зберігати інформацію про результати оцінки ефективності системи внутрішнього контролю якості (системи управління якістю) та вжиті заходи протягом семи років. Також, протокольним рішенням Ради нагляду за аудиторською діяльністю від 13.12.2018 №6 затверджено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності:  Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА);  Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA);  Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW). Міжнародний Інститут внутрішніх аудиторів (СІА), сертифікат за програмою CFA не входить до даного переліку. До того ж, жодним нормативним актом не передбачено залучення до надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності суб’єкта аудиторської діяльності, в складі якого наявні не менше є працівники, які мають чинні сертифікати податкових консультантів, виданих Спілкою податкових консультантів України, та працівники, які мають принаймні один з сертифікатів міжнародних оціночних організацій (RICS, TEGOVA, WAVO-WRV). Диплом Інституту внутрішніх аудиторів (СІА) підтверджує кваліфікацію внутрішнього аудитора, що не має відношення до предмету Закупівлі та не підтверджують кваліфікацію аудитора згідно чинного законодавства України. Сертифікати податкових консультантів, виданих Спілкою податкових консультантів України, не мають відношення до предмету Закупівлі та не підтверджують кваліфікацію аудитора згідно чинного законодавства України. Сертифікати міжнародних оціночних організацій (RICS, TEGOVA, WAVO-WRV) не мають відношення до предмету Закупівлі та не підтверджують кваліфікацію аудитора згідно чинного законодавства України. Додатково надання оціночних послуг та послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності заборонені Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (стаття 5). Таким чином, вимоги тендерної документації є дискримінаційними та такими, що штучно та безпідставно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, тим самим порушуючи вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. З вказаного вище слідує, що КП «Тернопільелектротранс» порушили принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, передбачені Законом. Враховуючи вищезазначене, керуючись положеннями статтями 5, 22, 24 Закону ВИМАГАЄМО:  усунути порушення законодавства під час проведення Закупівлі та внести зміни до тендерної документації шляхом видалення з додатку 1.1. критеріїв про наявність працівників, які мають сертифікат внутрішнього аудитора (Certified Internal Auditor), працівника, який має не нижче, ніж ІІ рівень знань за програмою CFA (Chartered Financial Analyst), про що свідчить електронний бейдж, працівників, які мають чинні сертифікати податкових консультантів, виданих Спілкою податкових консультантів України та працівників, які мають принаймні один з сертифікатів міжнародних оціночних організацій (RICS, TEGOVA, WAVO-WRV). У разі невнесення відповідних змін залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту прав учасника.
Відповідь: За результатами звернення Замовником внесені зміни до Додатку № 1.1. ТД, до Тендерної документації та до оголошення про проведення відкритих торгів.
Дата відповіді: 24.02.2025 11:11