• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія

ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія Процедура закупівлі – відкриті торги, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін

Завершена

2 359 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 590.00 UAH
Період уточнення: 19.02.2025 15:41 - 24.02.2025 00:00
Відповідь надана

додаток 1

Номер: 3a974bf4809e462ba5b1a6fb33c54419
Дата опублікування: 21.02.2025 11:16
Опис: Шановний Замовник, щодо відповіді на питання Дата відповіді: 21 лютого 2025 10:43, питання задавалось Вам щодо договору з оператором системи передачі - оператор системи передачі це НЕК "Укренерго", про розподіл питання не стояло. Якщо Ви хочете реалізувати право, яке визначаєте як право Споживача на недискримінаційний доступ до системи передачі на підставі договору з оператором системи передачі відповідно до вимог кодексу системи передачі, то укладайте договір з НЕК "Укренерго" і самостійно, так само як за розподіл розраховуйтесь напряму, але всупереч цьому Ви визначаєте що закупівля проводиьься разом з тарифом на послуги передачі електричної енергії. Це обов'язок постачальника мати договір з НЕК "Укренерго" для забезпечення Споживача електричною енергією, бо не маючи укладеного договору на передачу жоден постачальник не зможе виконати умови договору і поставити Вам товар - однієї ліцензії для цього не достатньо. Для чого Вам перебирати на себе обовязки Постачальника?
Відповідь: Шановний Замовник, щодо відповіді на питання Дата відповіді: 21 лютого 2025 10:43, питання задавалось Вам щодо договору з оператором системи передачі - оператор системи передачі це НЕК "Укренерго", про розподіл питання не стояло. Якщо Ви хочете реалізувати право, яке визначаєте як право Споживача на недискримінаційний доступ до системи передачі на підставі договору з оператором системи передачі відповідно до вимог кодексу системи передачі, то укладайте договір з НЕК "Укренерго" і самостійно, так само як за розподіл розраховуйтесь напряму, але всупереч цьому Ви визначаєте що закупівля проводиьься разом з тарифом на послуги передачі електричної енергії. Це обов'язок постачальника мати договір з НЕК "Укренерго" для забезпечення Споживача електричною енергією, бо не маючи укладеного договору на передачу жоден постачальник не зможе виконати умови договору і поставити Вам товар - однієї ліцензії для цього не достатньо. Для чого Вам перебирати на себе обовязки Постачальника? Шановний учаснику. Напевне у Вас є хибне бачення змісту наших вимог. Ми хочемо акцентувати увагу для вирішення вказаного спору на наступному: Ми як Замовник маємо укладений Договорів із ОСР на розподіл електричної енергії, за послуги якого розраховуємось окремо від договорів на постачання електричної енергії. При закупівлі електричної енергії, в ціну яку пропонує учасник-постачальник повинно бути включено: - ціна електричної енергії - ___________ грн.; - тариф на послугу з передачі електричної енергії – __________ грн.; - податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни електричної енергії – __________ грн. Виходячи з цього ми не перебираємо на себе повноваження Постачальника, а лише конкретизуємо з чого повинна складатись вартість тендерної пропозиції учасника торгів. Сподіваємось, що цього разу наше роз’яснення допоможе в ході підготовки до закупівлі. Дякуємо.
Дата відповіді: 24.02.2025 10:12
Відповідь надана

додаток 1

Номер: 17d2b46547f64621b07ea037706a2cf5
Дата опублікування: 21.02.2025 11:06
Опис: Шановний Замовник. Ваша відповідь на питання Дата відповіді: 21 лютого 2025 10:42 не містить жодної інформації про те яким чином Споживач (в розумінні даної закупівлі - Замовник) буде користуватись правом купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку. Ви окремо не закуповуєте електричну енергію на різних сегментах ринку, це робить постачальник. А щодо описаного п.19 Постанови, то зміна істотних умов відбувається відповідно до умов договору, а не додатків тендерної документації (до того ж в додатку 1 жодного слова про зміну істотних умов договору не має), а проект договору містить зокрема: Під поняттям «коливання ціни на ринку» Сторони розуміють зміну ціни з дати підписання Договору або з дати останньої зміни ціни Договору, якою змінювалась ціна за одиницю товару (до ціни товару для порівняння в такому випадку входить усі складові ціни за 1 кВт, а саме – ціна електричної енергії з врахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії, ПДВ, торгова націнка постачальника) та до дати ініціювання порядку перегляду нових змін до Договору в частині встановлення вартості за одиницю товару за наявності документального підтвердження застосування таких пропозицій. Ініціативний лист, що надсилає Сторона Договору повинна містити конкретну вартість нової запропонованої для перегляду ціни товару в грн. При цьому, Сторони домовились, що для документального підтвердження факту коливання ціни на ринку ініціативна Сторона надає висновок (цінову довідку) експертної організації (експертних організацій) (Торгово-промислової палати, або регіональної торгово-промислової палати або інших експертних організацій (експертів), яка повинна містити порівняння ринкової ціни, яка була на дату підписання Договору, або дату останньої зміни ціни Договору (якщо такі зміни вже були застосовані у договорі) та ринкову ціну на електричну енергію за період, який повинен охоплювати дату підписання Договору або дату останньої зміни ціни Договору (якщо такі зміни вже були застосовані у договорі) та дату ініціювання перегляду змін до Договору. Не перебирайте на себе (як право) обов'язки постачальника.
Відповідь: Шановний учаснику, спробуємо ще раз Вам пояснити різницю між порядком застосування підпунктів 2 та 7 пункту 19 Постанови про особливості в частині права Сторін на перегляд ціни за одиницю товару. Щодо підпункту 2 пункту 19 Постанови про особливості, який звучить наступним чином: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». З буквального вивчення змісту вказаного пункту можна дійти висновку, що законодавець не встановлював обов’язку для Сторін використовувати для підтвердження факту «коливання ціни такого товару на ринку» саме такий сегмент ринку електричної енергії як «ринок на добу на перед (далі - РДН)». Таким чином, враховуючи, що вказаний ринок РДН є індикатором для застосування Сторонами підстав для зміни ціни згідно підпункту 7 пункту 19 Постанови про особливості, нами як Замовником торгів задля запобігання спекуляцій при обранні ініціативної Сторони підпункту 2 пункту 19 Постанови про особливості, прийнято рішення для вказаного підпункту 2 – використовувати інший сегмент ринку – «роздрібний ринок». Роздрібний ринок електричної енергії (далі - роздрібний ринок) - система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги (пункт 77 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії»). Поряд з цим нами не передбачалось, що ми як Замовник обов’язково повинні бути учасниками ринку. Для об’єктивного встановлення факту коливання ціни на роздрібному ринку, Постачальники можуть самостійно замовити експертизу цін та їх динаміку у відповідній експертній організації (Торгово-промислової палати, або регіональної торгово-промислової палати або інших експертних організацій (експертів), яка повинна містити порівняння ринкової ціни, яка була на дату підписання Договору, або дату останньої зміни ціни Договору (якщо такі зміни вже були застосовані у договорі) серед інших споживачів та постачальників у вказаному сегменті роздрібному ринку. Логіка формування вказаного порядку змін умов Договору за підпунктом 2 пункту 19 Постанови про особливості полягає в тому, що Постачальник не надавав нам як предмет дослідження, факт коливання ціни на РДН, оскільки для цього існує абсолютно інший підпункт 7 пункту 19 Постанови про особливості. Такої ж позиції притримуються і правоохоронні та контролюючі органи при правових ревізіях укладених додаткових угод. Поряд з цим, Постачальники можуть використовувати показники зміни ціни на РДН як підставу для пропозицій перегляду ціни у Договорі за підпунктом 7 пункту 19 Постанови про особливості. З цих причин взагалі незрозуміло Ваші претензії нібито про факт дискримінації та некоректного застосування законодавства до нас. Ще раз уважно вивчіть зміст та різницю підпунктів 2 та 7 пункту 19 Постанови про особливості, і Ви зрозумієте, що такий диференційований порядок застосування підпунктів пункту 19 Постанови про особливості є не лише виважений але і корисний для справедливого аналізу ціноутворення вцілому на ринку електричної енергії.
Дата відповіді: 24.02.2025 10:11
Відповідь надана

АСКОЕ

Номер: 5e9ed9f648114e8ab87f3100d63a0313
Дата опублікування: 20.02.2025 11:44
Опис: Шановний Замовник. Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Якщо на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи «А» - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту. Дякуємо.
Відповідь: Енергоустановки Замовника належать до категорії «Б», із 2-м класом напруги. Деталі належності об’єктів Замовника може бути Вами перевірено у Оператора системи розподілу – ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО», відокремлений структурний підрозділ «Уманські енергетичні мережі».
Дата відповіді: 21.02.2025 10:44
Відповідь надана

клас

Номер: 64800bd060b84b21b1037525a5a909c4
Дата опублікування: 20.02.2025 11:44
Опис: Шановний Замовник. Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175. Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги. Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги. Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання. Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару. Дякуємо!
Відповідь: Енергоустановки Замовника належать до категорії «Б», із 2-м класом напруги. Деталі належності об’єктів Замовника може бути Вами перевірено у Оператора системи розподілу – ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО», відокремлений структурний підрозділ «Уманські енергетичні мережі»
Дата відповіді: 21.02.2025 10:43
Відповідь надана

група

Номер: 956e458c6a924caa977e5b66712cec99
Дата опублікування: 20.02.2025 11:43
Опис: Шановний Замовник. Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»). Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК. Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а». Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118. Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку. Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б». Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору. Дякуємо.
Відповідь: Енергоустановки Замовника належать до категорії «Б», із 2-м класом напруги. Деталі належності об’єктів Замовника може бути Вами перевірено у Оператора системи розподілу – ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО», відокремлений структурний підрозділ «Уманські енергетичні мережі».
Дата відповіді: 21.02.2025 10:43
Відповідь надана

додаток 1

Номер: 73b0788bb69c4d18b598f74377a78604
Дата опублікування: 20.02.2025 11:43
Опис: Шановний Замовник. В Додатку 1 в різних місцях є посилання на "Закон" тільки невідомо на який саме, викладіть Додаток 1 в редакції яка буде правильно читабельною для всіх можливих Учасників. Наразі можна тільки здогадуватись про які саме Закони йде мова в Додатку 1
Відповідь: Шановний учаснику. Частиною 1 розділу «І. Загальні положення» тендерної документації визначено: «Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін за Постановою КМУ від 12 травня 2023 р. № 471 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – особливості або Постанова).». Додаток 1 тендерної документації є частиною тендерної документації. Також предмет закупівлі – електрична енергія має спеціальний Закон для регулювання правовідносин учасників ринку - Закону України «Про ринок електричної енергії» Виходячи із цього в усіх розділах та частинах тендерної документації і її додатків при зазначені слова «Закон» йде мова лише про два закони: Закон України “Про публічні закупівлі” або Закон України «Про ринок електричної енергії». При цьому застосування цих двох законів за текстом, в т.ч. у Додатку 1 тендерної документації залежить від контексту розділу або ж речення. З огляду на це не є жодною перешкодою для розуміння учасників закупівлі, уважно вивчаючи зміст тендерної документації здійснити ідентифікацію про який саме «Закон» йде мова. Поряд з цим, якщо у учасника є питання стосовно конкретного речення або словосполучення, в якому незрозуміло, який саме Закон застосовується, просимо ставити питання в електронній системі закупівель і Замовник надасть відповідне роз’яснення.
Дата відповіді: 21.02.2025 10:43
Відповідь надана

Додаток 1

Номер: 10b1b36ba0e04a71aad574a1503a2dd2
Дата опублікування: 20.02.2025 11:41
Опис: Шановний Замовник. Додаток 1 тендерної документації містить наступну умову "на недискримінаційний доступ до системи передачі, систем розподілу на підставі договорів з оператором системи передачі, оператором системи розподілу відповідно до вимог кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу", а в тексті чітко зазначено "У ціні тендерної пропозиції повинна бути врахована вартість усіх супутніх витрат (включаючи вартість послуг з передачі електричної енергії оператору системи передачі ДП НЕК «Укренерго» (далі – ОСП), відповідно до укладеного між Постачальником та ОСП Договором відповідно до постанови НКРЕКП." У Вас укладений чи ні договір з оператором системи передачі? Це має суттєве значення для розрахунку вартості тендерної пропозиції Учасника.
Відповідь: Повідомляємо, що ми є Замовником торгів і у нас укладений Договір на розподіл електричної енергії із ОСР. Тендерна документація не містить вимог, щоб учасник торгів окремо сплачував за нас як Споживача за послуги розподілу. Проте саме на учасника торгів покладено обов’язки здійснити постачання електричної енергії із забезпеченням послуг на передачу електричної енергії. Таким чином учасники торгів повинні формувати вартість цінової пропозиції із урахуванням тарифу на передачу електричної енергії. Енергоустановки Замовника належать до категорії «Б», із 2-м класом напруги. Деталі належності об’єктів Замовника може бути Вами перевірено у Оператора системи розподілу – ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО», відокремлений структурний підрозділ «Уманські енергетичні мережі». Шановний учаснику. Замовником проводиться закупівля електричної енергії як Товару разом із послугами щодо її передачі без врахування вартості тарифів на розподіл електричної енергії, що відповідно є окремим предметом закупівлі за ДК 021:2015: 65310000-9 — Розподіл електричної енергії. Пунктом 2.5. розділу 2 Додатку 2 «Проєкт Договору» тендерної документації чітко визначено: «2.5. Вказаний Договір не передбачає оплату Замовником послуги розподілу електричної енергії через Постачальника. Вартість тарифу розподілу оплачує Споживач за окремим договором із ОСР.»
Дата відповіді: 21.02.2025 10:43
Відповідь надана

додаток 1

Номер: c49d73ccb7dd42ee96f646a2926a15c0
Дата опублікування: 20.02.2025 11:38
Опис: Шановнйи Замовник. В Додатку 1 тендерної документації міститься право споживача, яке не відповідає законодавству, а саме: "купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку". Якщо Ви вважієте, що таке право у Вас є то який сенс в проведенні закупівлі в електронній системі закупівель? Укладайте договір з оператором системи передачі для можливості передачі Вам електричної енергії, укладайте договір про врегулювання небалансів і закуповуйте електричну енергію у виробників. Відповідно до ЗУ "Про ринок електричної енергії" двосторонній договір - договір купівлі-продажу електричної енергії, укладений між двома учасниками ринку поза організованими сегментами ринку, крім договору постачання електричної енергії споживачу; виробник електричної енергії (далі - виробник) - суб’єкт господарювання, який здійснює виробництво електричної енергії; балансуючий ринок електричної енергії (далі - балансуючий ринок) - ринок, організований оператором системи передачі електричної енергії з метою забезпечення достатніх обсягів електричної потужності та енергії, необхідних для балансування в реальному часі обсягів виробництва та імпорту електричної енергії і споживання та експорту електричної енергії, врегулювання системних обмежень в об’єднаній енергетичній системі України, а також фінансового врегулювання небалансів електричної енергії; оператор системи передачі - юридична особа, відповідальна за експлуатацію, диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обґрунтованого попиту на передачу електричної енергії. Постачальник електричної енергії відповідно до вимог чинного законодавства має обов'язок укладення вказаних договорів для можливості постачання електричної енергії саме споживачам (Замовникам в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі"). Просимо видалити право споживача, яке до нього не має жодного відношення.
Відповідь: Шановний учаснику! При складанні тендерної документації Замовник зобов’язаний підготувати та оформити проект Договору про закупівлю. Статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: 1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю. Частиною 5 статті 41 Закону визначено: «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. У зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України "Про оборонні закупівлі", а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг». Постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12 жовтня 2022 р. зі змінами (далі – Постанова про особливості) за пунктом 19 врегульовано застосування положень Закону в частині зміни істотних умов Договору. Нами наповнено порядок застосування кожного із підпунктів частини 5 статті 41 Закону з адаптованими вимогами за пунктом 19 Постанови про особливості. При цьому законодавством саме на Замовника покладено право визначитись у способі документального підтвердження порядку застосування пунктів для зміни ціни. З урахуванням практики за Постановою Верховного Суду у складі суддів об’єднаної палати Касаційного господарського суду від 18.06.2021 року №927/491/19 щодо спірних правовідносини, які виникли між сторонами даного спору при регулюванні положень за пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону нами сформовано положення за проектом Договору таким чином, щоб учасники закупівлі не могли маніпулювати ні сегментами ринку, ні періодом порівняння цін для створення штучних умов для перегляду ціни за одиницю товару. Саме з цих причин порядок застосування підпунктів 2 та 7 пункту 5.5. розділу 5 Договору деталізовано таким чином, щоб при їх застосуванні окремо Сторони Договору обирали різні сегменти ринку для порівняння ціноутворення, а не єдиний сегмент РДН. При цьому незмінними залишаються вимоги щодо підтвердження якості та відповідності товару, які є істотними умовами будь-якого господарського Договору в розумінні частини першої статті 181 Господарського кодексу України. З цих причин вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови Документації. Окрім цього Вами не вказано, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси з участю у Процедурі закупівлі, у в'язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги в цій частині.
Дата відповіді: 21.02.2025 10:42