-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Принтери (код ДК 021:2015: 30230000-0 Комп’ютерне обладнання)
Завершена
6 433 187.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 7 614.90 UAH
мін. крок: 0.1% або 7 614.90 UAH
Період уточнення:
14.02.2025 16:23 - 21.02.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
1a3a5f34b69a4cf1907fcde8b0ce948b
Дата опублікування:
19.02.2025 17:33
Опис:
Шановний Замовнику, 14.02.2025 року було оголошено про відкриті торги з особливостями на закупівлю UA-2025-02-14-011641-a.
Мною, як потенційним учасником розпочато підготовку до участі у публічній закупівлі.
Проте 19.02.2025р Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Під час розгляду Протоколу із переліком внесених змін до тендерної документації, мною виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі.
Додалась дискримінаційна вимога Замовника до учасників, в якій вказано, що «учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції лист від виробника обладнання або його офіційного представництва, в якому буде підтверджено партнерські відносини між Учасником та Виробником, а також повноваження учасника на постачання обладнання у разі перемоги. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, містити найменування обладнання та номер оголошення в електронній системі закупівель ProZorro.».
Звертаю Вашу увагу, що лист від виробника не несе жодних гарантійних зобов’язань. Водночас під час укладення будь-якого договору, та здійснення господарської діяльності учасниками правовідносин, зокрема державними Замовниками, та потенційними учасниками або переможцями відповідних закупівель, обов’язковим для всіх є дотримання чинного законодавства. За своїм визначенням, Закон — це нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу. Тож, вказаний лист жодним чином не може захистити замовника, адже головним документом для виконання своїх зобов’язань – є договір, а не лист від виробника.
Виробники або уповноважені представники в Україні в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом закупівлі, у необхідній кількості та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника, адже виробник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який є предметом даної закупівлі.
Також Закон не передбачає наявності в учасника прямих відносин із виробником. Проте зазначена вимога відкриває шлях до можливих попередніх домовленостей з певними учасниками ринку, при проведенні закупівель за державні кошти, спричиняє дискримінацію потенційних учасників та обмежує ринкову конкуренцію, наслідками чого можуть бути перевитрати бюджету, тим більше в умовах військового стану.
Пропоную приклад з практики Антимонопольного комітету України: рішення Колегії № 11217-р/пк-пз від 21.05.2021, оголошення № иА-2021-04-27-005613-с:
Позиція Колегії: замовник не обґрунтував необхідність встановлення наведеної умови. Взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію листа саме від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого учасником товару, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, утому числі скаржника. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Згідно П.1 Ст. 44.ГКУ, головним принципом підприємницької діяльності є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Для здійснення господарської діяльності згідно предмета закупівлі, не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання товару у виробника цього товару, документальним засвідченням якого є «лист від виробника».
Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємництва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі можлива лише з дозволу виробника товару, або при пред’явленні «листа від виробника».
Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний лист від виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами).
Вимагаю виключити зазначену дискримінаційну вимогу та не допустити можливості махінацій з бюджетними коштами під час проведення процедури публічної закупівлі.
У разі не задоволення вимоги, буду змушений звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь:
Доброго дня, у відповідь на Ваше звернення повідомляється наступне.
Вимога щодо листа встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів.
Враховуючи, що Замовник не являється кінцевим користувачем даного обладнання зазначена вимога сформована з метою визначення перш за все найбільш надійного постачальника, який не лише поставить якісний легально розмитнений на території України товар, але і забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України.
Даною вимогою Замовник жодним чином не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників. Окрім того, дана вимога є єдиною для всіх учасників, тому не є дискримінаційною для окремо взятого Учасника.
За умови законності правовідносин між Учасником та Виробником або офіційним представником Виробника, отримання вищевказаного листа не є проблематичним.
Також звертаємо Вашу увагу, що технічні характеристики встановлені Замовником у Тендерній документації, не передбачають постачання конкретно вставленої торгової марки товару (чи виробника), а навпаки, за даними технічними характеристиками Учасниками може бути запропонований товар різних виробників (торгових марок), що виключає дискримінаційний характер вимоги та обмеження конкуренції.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання таких листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду яких було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад – рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Враховуючи вище зазначене у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації.
Дата відповіді:
21.02.2025 18:00
Відповідь надана
Терміни постачання
Номер:
cab64e49d7f8414f92e8016cc4a59a56
Дата опублікування:
18.02.2025 13:34
Опис:
Шановний замовник, просимо вас збільшити строк постачання продукції до 4 місяців у зв’язку з відсутністю потрібної кількості на території України. Дякуємо
Відповідь:
Звернення прийнято до відома та опрацьовано. Після прийняття рішення уповноваженою особою замовника про внесення змін до тендерної документації, такі зміни будуть опубліковані замовником у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
19.02.2025 15:34
Відповідь надана
Щодо запобіганн постачання обладнання, ввезеного поза митним контролем
Номер:
b502db914ec2451a92e4c0baaec55add
Дата опублікування:
18.02.2025 11:35
Опис:
Шановний Замовнику! З метою запобігання постачання техніки, яка ввезена поза межами митного контролю та без належної гарантійної підтримки від виробника обладнання, рекомендуємо додати вимогу щодо надання у складі пропозиції листа від виробника обладнання або його офіційного представництва, в якому буде підтверджено партнерські відносини між Учасником та Виробником, а також повноваження учасника на постачання обладнання у разі перемоги. Лист повинен бути адресований учаснику або замовнику та містити номер закупівлі.
Відповідь:
Звернення прийнято до відома та опрацьовано. Після прийняття рішення уповноваженою особою замовника про внесення змін до тендерної документації, такі зміни будуть опубліковані замовником у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
19.02.2025 15:34
Відповідь надана
Щодо збільшення строків поставки
Номер:
dcbde98df6454adcb4d532702db59375
Дата опублікування:
18.02.2025 11:28
Опис:
Шановний Замовнику! Весь об’єм обладнання, яке є предметом закупівлі, можливо поставити тільки шляхом розміщення замовлення у виробництво з подальшою логістикою в Україну. Типовий термін постачання на сьогодні, враховуючи ситуацію в Україні, може складати 4 місяці. Просимо розглянути можливість внесення змін, а саме: збільшити термін постачання до 120 днів. Дякуємо.
Відповідь:
Звернення прийнято до відома та опрацьовано. Після прийняття рішення уповноваженою особою замовника про внесення змін до тендерної документації, такі зміни будуть опубліковані замовником у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
19.02.2025 15:34