• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт будівлі (найпростішого укриття) закладу дошкільної освіти комбінованого типу (ясла-садок) №35 "Горобинка" за адресою: вул. Кобзарська, 97 в м. Черкаси" (коригування)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

3 214 815.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 074.08 UAH
Період уточнення: 13.02.2025 15:24 - 25.02.2025 00:00
Відповідь надана

Виявлена дискримінація та обмеження кола учасників закупівлі

Номер: fcf87b81b43f44cfb2557e6a9056fbdb
Дата опублікування: 14.02.2025 09:37
Опис: Шановний замовник, ознайомившись з вимогами тендерної документації виникає питання чому саме вимагається в учасників закупівлі на підтвердження досвіду роботи, далі цитата: «Сума кожного аналогічного договору має бути не менше 100% від очікуваної вартості цієї закупівлі. Аналогічними вважаються роботи з капітального ремонту будівлі (найпростішего укриття) закладу освіти.», звертаємо Вашу увагу, що в Законі "Про публічні закупівлі" (далі Закон) відсутнє визначення терміну "аналогічний договір". Тож якщо Замовник у своїй тендерній документації вимагає надати аналогічний договір, відповідно в Учасника виникають додаткові питання щодо того, що саме вважається під даною вимогою - яку просимо уточнити Замовника, який договір буде вважатися аналогічним, наприклад? Фактично, аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015). Отже, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Наголосимо, що назва предмета закупівлі ««Капітальний ремонт будівлі (найпростішого укриття) закладу дошкільної освіти комбінованого типу (ясла-садок) №35 "Горобинка" за адресою: вул. Кобзарська, 97 в м. Черкаси" (коригування)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» відповідно застосовується ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Відповідно до зазначеної інформації замовником виникає питання, чому замовник вимагає «Аналогічний договір з капітального ремонту будівлі (НАЙПРОСТІШЕГО укриття) закладу освіти», адже учасники закупівлі могли мати досвід роботи з: Реконструкції, будівництва та поточного ремонту (будь-якої частини) аналогічного закладу освіти з використанням ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (наприклад, спортивна зала, харчоблок, класні кімнати та кабінети, покрівля та інші) також не зрозуміло чому саме заклад освіти, адже багато об’єктів соціальної сфери також роблять капітальні ремонти (школи, лікарні, пожежні частини та інші) наголосимо, що відповідно ст. 16 Закону "1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю." враховуючи вищевикладену інформацію замовник умисно своїми діями (вимогами в тендерній документації) порушує ч. 1, ч. 4 ст.5, Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII. вимагаємо негайно внести зміни в тендерну документацію та відкоригувати дискримінацію учасників закупівлі з дій замовника вбачається зговір з одним з учасників закупівлі та умисне обмеження кола потенційних учасників закупівлі.
Відповідь: Шановний Учасник! Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 року № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Згідно листа Мінекономрозвиту від 01.07.2016 року № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким їм можуть відповідати лише один або декілька учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідності до ч.3 ст. 22 Закону - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». В Законі "Про публічні закупівлі" відсутнє визначення терміну "аналогічний договір", тож Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Таким чином, враховуючи зазначене, вважаємо що відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи із специфіки предмета закупівлі. Тендерна документація не позбавляє Учасників прийняти участь в закупівлі та виконати вимогу Замовника в частині підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільно працюючих спеціалізованих виконавців, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі, тим самим дана вимога забезпечить участь у тендері досвідчених організацій, що дозволить отримати належну якість та своєчасність виконання робіт. Відповідність учасника зазначеній вимозі є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов’язань. Замовник вважає, що саме наявність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки та якість виконаних робіт та не може бути доручено некомпетентним учасникам без відповідної кваліфікації. Вимоги щодо підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для стабільно працюючих учасників, які мають необхідний досвід та спроможні здійснити усі необхідні технічні та організаційні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного виконання робіт. Вимоги тендерної документації в цій частині орієнтовані на забезпечення відбору виконавця робіт високої кваліфікації, результати виконання робіт яким не призведуть до негативних наслідків для об’єкту Замовника, окрім того, предметом даної закупівлі є саме капітальний ремонт будівлі (найпростішого укриття) закладу дошкільної освіти .
Дата відповіді: 17.02.2025 14:59