-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Електрична енергія з розподілом (Івано-Франківська область)
Завершена
7 713 654.26
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 568.27 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 568.27 UAH
Період уточнення:
12.02.2025 16:29 - 18.02.2025 00:00
Відповідь надана
Незаконні вимоги в тендерній документації
Номер:
15dba11098ba4707ae6a3f5977eeb12e
Дата опублікування:
15.02.2025 18:56
Опис:
Доброго дня! Відповідно до вимог тендерної документації, а саме пунктів 3.5 та 3.7, розділу 3 додатку 1, учасник у складі пропозиції повинен надати ISO 37001:2016 та ISO 9001:2015.
Повідомляємо, що зазначені вимоги є незаконними та. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність таких документів в учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні (відповідно до затверджених Правил сертифікації однорідних видів продукції (послуг). Також додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено такого документу, як “паспорт якості/сертифікат відповідності електричної енергії”. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих органів.
До вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижче. https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
Також просимо ознайомитись з Узагальненою практикою розгляду ОРГАНОМ ОСКАРЖЕННЯ СКАРГ щодо закупівель електричної енергії за 2024 рік, а саме у підпункту 2 пункту 2 зазначено, що вимагання будь яких сертифікатів ISO є порушенням зі сторони Замовника, просимо внести зміни до документації, зокрема виключити із Додатку 1 вимоги щодо начвності у учасника сертифікатів ISO. https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-elektrychnoi-enerhii
Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначої дискримінаційної вимоги.
Відповідь:
Доброго дня!
На Ваше звернення повідомляємо, що прийнято рішення вилучити з тендерної документації спірні пункти.
Тендерна документація зі змінами оприлюднена в електронній системі закупівель.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
16.02.2025 12:45
Відповідь надана
ЦОК
Номер:
64ecf71b8cd04ee9b4054ccda35c587f
Дата опублікування:
13.02.2025 15:33
Опис:
Добрий день! Шановний замовник умовами тендерної документації, а саме: п.3.11 передбачено учаснику надати Документ на підтвердження можливості забезпечення Постачальником реалізації права замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії»: 3.11.1.Довідку про створення Постачальником в регіоні Замовника безпосередньо власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) в регіоні замовника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); або 3.11.2.довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу в регіоні замовника, або посадової особи, з робочим місцем в регіоні замовника, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Інформація зазначена в довідці повинна бути підтверджена на офіційному веб-сайті Учасника в мережі Інтернет. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c) Постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією. Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією. Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо. На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Відповідь:
Доброго дня!
Шановний ЦОК, на Ваше звернення повідомляємо, що вимога п. 3.11 про наявність у Постачальника в регіоні Замовника власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), або власного окремого структурного підрозділу в регіоні замовника, або посадової особи, з робочим місцем в регіоні замовника, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, включена в тендерну документацію виключно для зручності комунікації та можливості забезпечення Постачальником реалізації права Замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем. Згідно з п.48 Особливостей №1178, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Застосування таких критеріїв є його правом, а не дискримінаційною вимогою.
Однак, уважно вивчивши попередні рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по аналогічних зверненнях — прийнято рішення вилучити з тендерної документації спірний пункт.
Тендерна документація зі змінами на дану закупівлю уже оприлюднена в електронній системі закупівель.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
14.02.2025 09:55