• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне марки Г(Г2) 13-100, брикет паливний вугільний

ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне марки Г(Г2) 13-100, брикет паливний вугільний) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 09111100-1 – Вугілля Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 09111200-2 – Паливо на вугільній основі. Очікувана вартість предмета закупівлі: Разом – 1 595 890,00 грн з ПДВ (в т.ч. КПКВК 0611010-520047,00грн., КПКВК 0611021 – 1075843,00 грн.). 2. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ: Замовник при укладанні Договору вимагає від Постачальника внесення ним забезпечення виконання такого договору шляхом надання оригіналу (електронної або паперової) банківської гарантії в розмірі 5 % від вартості договору про закупівлю. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю: банківська гарантія. Текст банківської гарантії не може містити умов про зменшення відповідальності гаранта в будь якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимоги). Строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю – не менше строку дії такого договору. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених цією частиною тендерної документації. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається разом з гарантією), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту з підтвердженням повноважень уповноваженої особи від банку, що видав таку гарантію. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Замовник набуває права на безумовне звернення стягнення на кошти грошової застави в повному розмірі, внесеної учасником-переможцем, у випадку одноразового порушення учасником-переможцем (Постачальником), з яким укладено договір про закупівлю, обов’язків згідно такого договору, а саме в частині якісних та технічних характеристик поставки товару, порушення строків поставки товару, часткова або повна відмова учасника від виконання договору. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.

Завершена

1 595 890.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 958.90 UAH
Період уточнення: 10.02.2025 11:27 - 07.03.2025 00:00
Відповідь надана

Технічні вимоги

Номер: 6c2a648ab015463ebdccde4560073c89
Дата опублікування: 12.02.2025 14:36
Опис: Шановний Замовнику. Згідно Додатку 3 до тендерної документації "Технічна специфікація до предмету закупівлі" вимагається надання учасниками у складі їх тендерної пропозиції наступних документів на брикет вугільний: "Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний)". Повідомляємо вам, що данні вимоги є дискримінаційними. Оскільки обов'язкову Державну реєстрацію технічних умов на продукцію скасовано 9 квітня 2014 року, Верховна Рада України затвердила Закон України №1193-ІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру». А з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері». З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС або надати посилання на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) - неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено. Отже, данні вимоги є дискримінаційними, та є неможливими для виконання потенційними учасниками. Наявне рішення АМКУ поданному питанню, закупівля UA-2025-01-09-008490-a. Просимо виключити пп. 4.4 зі складу Додатку 3 до тендерної документації. В іншому випадку будемо змушені подати скаргу в АМКУна дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Відповідь: Відповідно до абзацу другого п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі – Особливості), у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо увагу, що вищезазначена норма абзацу другого п. 29 Особливостей діє лише за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі. Вказані у Вимозі документи, що вимагаються тендерною документацією, а саме 1. Довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо відповідності кількісних та якісних показників брикету паливного вугільного, вимогам цієї тендерної документації. 2. Оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником); 3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції; 4. Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) вимагаються саме на брикет паливний вугільний, на який національний стандарт відсутній. Зауважимо, що в Україні діє ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", проте застосування у даному випадку абзацу другого пункту 29 Особливостей не здійснюється, з урахуванням наступного. Відповідно до п. 13 ч. 1 Статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: «національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів» Відповідно до п. 20 ч. 1 Статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: «стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері» Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 5 Закону України «Про стандартизацію», об’єктами стандартизації є: зокрема, правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління; Відповідно до ч. 2 статті 1 Закону України «Про стандартизацію» термін "продукція" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про підтвердження відповідності": Відповідно до Закону України "Про підтвердження відповідності", продукція - будь-який виріб, процес чи послуга, що виготовляється, здійснюється чи надається для задоволення суспільних потреб. Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»: продукція - речовина, препарат або товар, виготовлений у ході виробничого процесу. Виходячи з вищенаведеного законодавцем чітко встановлено та розмежовані такі об’єкти стандартизації як правила та продукція. В рамках даної закупівлі предметом закупівлі є брикет паливний вугільний, який є продукцією (товаром), а не правилом. В свою чергу в самій назві ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" вказано, що обʼєктом є правила приймання, а не безпосередньо продукція. Також про це вказано в сфері застосування даного ДСТУ, а саме що воно встановлює правила приймання палива. Крім цього, даний ДСТУ не встановлює жодних якісних чи фізичних характеристик до брикету паливного вугільного. Таким чином ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" відноситься до правил, а не до продукції, яка є предметом закупівлі, адже обʼєктом стандартизації є правила. Отже, ДСТУ 7493:2013 не є у розумінні пункту 29 Особливостей національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме брикету паливного вугільного. Зважаючи на вищезазначене, законодавством не заборонено вимагати 1. Довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо відповідності кількісних та якісних показників брикету паливного вугільного, вимогам цієї тендерної документації. 2. Оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником); 3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції; 4. Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний), оскільки щодо частини предмету закупівлі, щодо якого вимагаються вказані документи (брикет паливний вугільний), відсутній національний стандарт. При розробці тендерної документації Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Вимога щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи є обгрунтованою з урахуванням того, що Замовник повинен бути впевненим, що брикети вугілля, які закуповуються є безпечні для здоров`я людини. Саме Держпродспоживслужба здійснивши аналіз поданої продукції, може надати відповідь щодо якості та безпечності брикету вугільного для здоров’я та життя людини а також для можливості використання його за прямим призначенням. Окрім того, Висновок СЕС видається один раз на 5 років. Відповідно, кожний виробник продукції, який здійснює постачання брикету паливного та є свідомим та добросовісним постачальником має в наявності відповідний сертифікат отриманий ще до внесення чи скасування профілюючого законодавства. Зауважу, що Замовник в технічній документації в пункті 6 передбачив можливість надання листів-дозволів на використання документів, які видані не на ім'я учасника, тим самим надав можливість надавати будь-які сертифікати видані на ім’я Виробника чи Постачальника продукції, що у свою чергу не звузило, а розширило можливості для учасників взяти участь в закупівлі. З урахуванням зазначеного Ваша вимога - не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 14.02.2025 09:55