• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 "34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності" ( Шини для службових транспортних засобів )

Завершена

800 908.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 004.54 UAH
Період уточнення: 07.02.2025 15:52 - 12.02.2025 00:00
Відповідь надана

проведення аудиту відповідним органом із сертифікації

Номер: aa5f2a0e2b9b4c9fb13e413deb832fe4
Дата опублікування: 11.02.2025 22:02
Опис: Згіднно вимог ТД: У випадку терміну дії Сертифікату більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує проведення аудиту відповідним органом із сертифікації, який має відповідні повноваження щодо дотримання учасником вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018.,ДСТУ ISO 14001:2015,ДСТУ ISO 28001:2009 Учасник повинен надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в «Національном агентстві з акредитації України». Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника. Вам самим не здається що тут йдеться повно дискримінація. Тотбо учасник в якого дані сертифікати меше року має надати тільки сертифікати. А Учасник в якого сертифікат більше року має надати тонну документів. Тим більше дані сертифікати дійсні протягом 3-х років і ніяких підтверджень не потребують. Вимагає видали дискримінаційну вимогу, та відноситись до всіх учасників на рівних умовах.
Відповідь: Шановний Учаснику! Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором. Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Частина 1. Вимоги (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT) органами з оцінки відповідновідності сертифікація підприємств здійснюється щодо відповідності системам управління здійснюється в такі етапи: a) первинна сертифікація; – перший етап первинного аудиту; – другий етап первинного аудиту; b) наглядовий аудит першого року; c) наглядовий аудит другого року; d) аудит повторної сертифікації на третій рік. Відповідно, з кожним наступним роком терміну дії на підприємстві сертифікату щодо відповідності стандартів систем управління, підприємство має проходити наглядовий аудит задля підтвердження відповідності вимогам стандартів систем управління. Оскільки, за результатами наглядових аудитів сертифікат щодо відповідності стандартам ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 28001:2009 може бути анульований, тому й вимагається документ, що підтверджує проведення на підприємстві наглядового аудиту для сертифікатів із терміном дії більше року, за результатами якого підтверджується дотримання підприємством вимог стандартів та відсутність підстав для скасування дії сертифікатів. Таким чином, вимога не є дискримінаційною, а визначена стандардом ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 для органів з оцінки відповідності, які видають сертифікати на системи управління. З повагою, Юрій Залєвський.
Дата відповіді: 14.02.2025 11:30
Відповідь надана

Залежність від третіх осіб

Номер: ded9d10aae59423a8da17c204a5dd28c
Дата опублікування: 11.02.2025 21:54
Опис: Згідно вимог ТД, ви вимагаєте: На підтвердження можливості утилізації шин, у складі пропозиції учасник надає договір на здійснення операцій у сфері управління відходами (договір про надання послуг з управління відходами, приймання, перевезення, зберігання, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) чинний до кінця 2025 року та акт(и)-виконання (як приклад здійснення таких операцій в 2025 році). 1 . До договору обов'язково надати наступні документи, які підтверджують повноваження підприємства, з яким укладено договір на здійснення операцій у сфері управління відходами, а саме: ліцензію(-ї) на господарську діяльність з управління небезпечними відходами відповідно до чинного законодавства Ураїни, атестат виробництва, ліцензію або витяг з ліцензійного реєстру на внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), сертифікат ДСТУ ISO14001:2015 «Системі екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»., сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці». Товар має відповідати встановленим ДСТУ, ТУ діючим в Україні на момент поставки. Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління якістю, а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). 2. Учасник повинен надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в «Національном агентстві з акредитації України». Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника. В складі ТД ви вимагаєте документи від третіх осіб які не мають відношення до тендеру та можуть відмовити у наданні вищезазначених документів. Тобто учасники стають залежними від третіх осіб щоб здійснити участь в тендерів. Приклад: орган з сертифікації не надає нам лист: лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату Оргументуючи це тим, що підтвердження, щодо видачі сертифікату є сам сертифікат та договір між учасником та сертифікатційним органом. Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу котра перешкоджає участі в тендері потенційних учасників.
Відповідь: Шановний Учаснику! Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором. Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до вимог, встановлених в тендерній документації, Замовником вимагається надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів систем управління на підприємство, з яким укладено договір на здійснення операцій у сфері управління відходами - на систему управління якістю - (ДСТУ ISO 9001:2015) - на систему екологічного управління – (ДСТУ ISO 14001:2015) - на систему управління безпекою ланцюга постачання – (ДСТУ ISO 28001:2009) В свою чергу згідно вимог пункту 4 частини 10 статті 11 Закону, уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Кожен з учасників, який приймає участь в закупівлі має рівні пава та можливості для укладання договору із підприємством, яке має сертифікати: - на систему управління якістю - (ДСТУ ISO 9001:2015) - на систему екологічного управління – (ДСТУ ISO 14001:2015) - на систему управління безпекою ланцюга постачання – (ДСТУ ISO 28001:2009). Оскільки метою проходження сертифікації є доведення своїм контрагентам якості надання послуг, то підприємства, що мають такі сертифікати самостійно демонструють такі сертифікати потенційним клієнтам. Отримання підприємствами вищенаведених Сертифікатів та укладання договорів на здійснення операцій у сфері управління відходами із такими підприємствами, є загальнодоступним в Україні. Сертифікати не є унікальними, тому вимога тендерної документації не містить жодних дискримінаційних вимог до учасників, не звужує потенційне коло учасників які планують прийняти участь у закупівлі, та жодним чином не обмежує конкуренцію. Враховуючи наведене вважаємо, що неспроможність учасника з невідомих підстав (небажання заключити договір на здійснення операцій у сфері управління відходами із сертифікованим підприємством) виконати вимоги тендерної документації щодо предмету закупівлі, які жодним чином не порушують умов Закону України «Про публічні закупівлі», не обмежують конкуренцію та не є дискримінаційними, не можуть бути підставою для зміни умов тендерної документації. Окрім того, в разі звернення підприємства до органу сертифікації щодо підтвердження дії сертифікатів в порядку, передбаченому ЗУ «Про звернення громадян», орган сертифікації, відповідно до цього ж закону, зобов’язаний прийняти таке звернення та надати на нього відповідь. Тобто це може зробити будь-який учасник, що має сертифікати відповідності і звернувся до органу сертифікації щодо підтвердження їх відповідності в порядку, передбаченому ЗУ «Про звернення громадян». Таким чином, дискримінаційними умовим можуть бути лише такі умови, за яких їх можуть виконати лише певне коло учасників. Тобто неспроможність чи небажання учасників робити запит в порядку, передбаченому ЗУ «Про звернення громадян» до органів сертифікації щодо підтвердження дії сертифікатів не можуть визнаватися дискримінаційними та не можуть бути підставою для зміни умов тендерної документації. З повагою, Юрій Залєвський.
Дата відповіді: 14.02.2025 11:22
Відповідь надана

договір про надання послуг з управління відходами

Номер: 6682316251b74ebbae0554daade74a3e
Дата опублікування: 11.02.2025 21:46
Опис: Повідомляємо, що в вскладі ТД, присутня дискримінаційна вимога, а саме:На підтвердження можливості утилізації шин, у складі пропозиції учасник надає договір на здійснення операцій у сфері управління відходами (договір про надання послуг з управління відходами, приймання, перевезення, зберігання, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) чинний до кінця 2025 року та акт(и)-виконання (як приклад здійснення таких операцій в 2025 році). До договору обов'язково надати наступні документи, які підтверджують повноваження підприємства, з яким укладено договір на здійснення операцій у сфері управління відходами, а саме: ліцензію(-ї) на господарську діяльність з управління небезпечними відходами відповідно до чинного законодавства Ураїни, атестат виробництва, ліцензію або витяг з ліцензійного реєстру на внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), сертифікат ДСТУ ISO14001:2015 «Системі екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»., сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці». Участь в даному тендері зможуть прийняти тільки ті учасники та акт(и)-виконання (як приклад здійснення таких операцій в 2025 році), які зробили подібні операції. Повідомляє, що наша організація має даний договір але а поточному році ще здійснювали заходів утиліції відходів та іншого передбаченим даним договором. Згідно вищенаведного потенційні учасники та в особливості наша організація не зможе прийняти участь в даній закупівлі. Що суперечить Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону Вимагаємо внести зміни та видали дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний Учаснику! Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором. Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до вимог, встановлених в тендерній документації, Замовником вимагається надання учасниками у складі пропозиції договір на здійснення операцій у сфері управління відходами чинний до кінця 2025 року та акт(и)-виконання (як приклад здійснення таких операцій в 2025 році). Акти, як приклад здійснення таких операцій в 2025 році, вимагаються для підтвердження дійсності виконання таких операцій учасниками, а не просто надання фіктивного договору для виконання вимог тендерної документації, за яким не стоїть намір реального здійснення операцій з утилізації відходів. В разі дійсності укладення договору з наміром створення правових наслідків, які обумовлювалися цим договором в учасників не повинно виникати проблем із надання Актів, як приклад здійснення таких операцій в 2025 році. Враховуючи наведене вважаємо, що неспроможність учасника з невідомих підстав (небажання здійснювати операцій у сфері управління відходами у 2025 році) виконати вимоги тендерної документації щодо предмету закупівлі, які жодним чином не порушують умов Закону України «Про публічні закупівлі», не обмежують конкуренцію та не є дискримінаційними, не можуть бути підставою для зміни умов тендерної документації. З повагою, Юрій Залєвський.
Дата відповіді: 14.02.2025 11:14
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 4fc05da8ce0b42b8a20f274ef3552632
Дата опублікування: 11.02.2025 21:40
Опис: Шановний Замовнику ознайомившись з вимогами ТД, повідомляє, що в ній містяться дискримінаційні вимоги, а саме: Товар має відповідати встановленим ДСТУ, ТУ діючим в Україні на момент поставки. Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління якістю, а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). У випадку терміну дії Сертифікату більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує проведення аудиту відповідним органом із сертифікації, який має відповідні повноваження щодо дотримання учасником вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018. Учасник повинен надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в «Національном агентстві з акредитації України». Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника. Товар повинен відповідати вимогам з експлуатації рухомого складу, вимогам охорони праці та екології та безпеки руху. Учасник повинен мати впроваджену систему екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог тендерної документації, на систему екологічного управління, а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (ISO 14001:2015, IDT). У випадку терміну дії Сертифікату більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує проведення аудиту відповідним органом із сертифікації, який має відповідні повноваження щодо дотримання учасником вимог стандарту (ДСТУ ISO 14001:2015). Учасник повинен надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в «Національном агентстві з акредитації України». Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника. Для якісного та своєчасного постачання товару та безпечність ланцюга постачання. Учасник повинен мати впроваджену систему управління безпекою ланцюга постачання, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінка та плани. Вимоги та настанови». На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника, чинного на момент подання пропозиції, на систему управління якістю, а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, який засвідчує, що система управління безпекою ланцюга постачання відповідає вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінка та плани. Вимоги та настанови». (ISO 28001:2007, IDT). У випадку терміну дії Сертифікату більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує проведення аудиту відповідним органом із сертифікації, який має відповідні повноваження щодо дотримання учасником вимог стандарту (ДСТУ ISO 28001:2009); Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника. Учасник повинен надати Декларацію постачальника про відповідність запропонованого товару, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006. Скаржник має впровадженні системи управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» та екологічного управління, яка відповідає ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування щодо сфери сертифікації» та системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці».. стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів. Відповідно до КВЕД-2010: Група 45.3, Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як: - гумові шини та камери для шин - свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини. Тобто, впроваджена у Скаржника система управління якістю, про відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» та екологічного управління, про відповідність ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» щодо сфери сертифікації стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів включає в себе оптову та роздрібну торгівлю гумовими шинами, камерами для шин. Через встановлену Замовником вимогу, що зазначені вище Сертифікати мають бути видані саме стосовно оптової та роздрібної торгівлі гумовими шинами, камерами для шин Скаржник обмежений в праві на участь в закупівлі, оскільки отримав зазначені сертифікати стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів. Також є рішення АМКУ щодо даного питання РІШЕННЯ № 15129-р/пк-пз від 21.09.2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-04-007974-a. Де АМКУ повідомляє, що дана вимога є дискримінаційна, та зазначає: Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають впроваджену систему управління якістю, яка саме одночасно відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги" та ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги", а також нададуть сертифікати на систему управління якістю та систему екологічного управління зі сферою сертифікації саме оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Отже з вище наведеного вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний Учаснику! Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором. Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до вимог, встановлених в тендерній документації, Замовником вимагається надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів систем управління на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі: - на систему управління якістю - (ДСТУ ISO 9001:2015) - на систему екологічного управління – (ДСТУ ISO 14001:2015) - на систему управління безпекою ланцюга постачання – (ДСТУ ISO 28001:2009) зі сферою сертифікації оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин. Відповідно до вказаної Вами інформації ви маєте сертифікати, які поширюються на сферу сертифікації КВЕД-2010: Група 45.3 Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, яка включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як: - гумові шини та камери для шин - свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини. Тобто, якщо у Ваших сертифікатах зазначено сферу сертифікації згідно КВЕД 45.3 Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, то Ваші сертифікати цілком відповідають встановленим в тендерній документації вимогам щодо сфери сертифікації та Ви можете приймати з ними участь в даній закупівлі. Враховуючи, зазначену Вами інформацію про сферу сертифікації наявних у Вас сертифікатів, які відповідають вимогам тендерної документації, підстав для внесення змін до тендерної документації немає. З повагою, Юрій Залєвський.
Дата відповіді: 14.02.2025 11:02