• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування обладнання для друку (ДК 021:2015– 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки)

Завершена

478 508.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 392.54 UAH
Період уточнення: 05.02.2025 11:03 - 26.02.2025 00:00
Відповідь надана

Стосовно заміни чіпів

Номер: 4fae7b31d94c4ada9c034e9a036b4232
Дата опублікування: 05.02.2025 19:48
Опис: Шановний Замовнику, у Вас в переліку вказані моделі картриджів, котрим не обов'язково замінювати чіп, а також моделі яким завжди потрібно його замінювати. Підкажіть на такі моделі як: W2010X, W2011X, W2013X, W2012X, W2030X, W2031X, W2033X, W2032X, W2010A, W2011A, W2013A, W2012A, Canon T15 - розраховувати заміну чіпа при кожній заправці?
Відповідь: Добрий день. Заміна чіпів (за наявності в конструкції) здійснюється при відновленні кожного витратного матеріалу, виключення не передбачені. Ресурс друку відновленого витратного матеріалу повинен відповідати показникам, встановленим виробником витратного матеріалу певного типу.»
Дата відповіді: 07.02.2025 11:34
Відповідь надана

Вимога щодо ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці"

Номер: 1e15cb0686ef40f9a9f306475a1f2bfd
Дата опублікування: 05.02.2025 12:30
Опис: Пунктом 11 ДОДАТКОМ 1 тендерної документації передбачено надати Учасником «копію сертифіката Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2019, виданих органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1: 2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) дійсних на момент подання пропозицій.». Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001. Відповідно до змісту ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» — це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці (OH & S), опублікований у березні 2018 року. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань. Стандарт базується на Британському стандарті OHSAS 18001, робочих стандартах, конвенціях та керівних принципах Міжнародної організації праці (МОП) та національних стандартів. В свою чергу ISO 18001:2007 - це стандарт, який було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2015 (система управління якості) та ISO 14001:2015 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління. Зазначений стандарт ISO 45001 стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартам і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. І тим більше даний сертифікат ISO 45001:2019 жодним чином не стосується технічних вимог, для отримання послуг Замовником. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» «Про скасування національних нормативних документів» №500 від 29 грудня 2017 року з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні». Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.» Тобто, вимога про надання вищезазначеного сертифікату не є впливовим критерієм щодо гарантії постачання предмету закупівлі, а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. Оскільки, встановивши таку вимогу, можна припустити, що члени тендерного комітету лобіюють інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію. Ми на добровільній основі пройшли сертифікацію і маємо діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», а вимога надати Сертифікат ISO 45001 носить дискримінаційний характер стосовно нашого підприємства та інших потенційних учасників в закупівлі послуг. Так як процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO 45001 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах. Таким чином, встановлення наведеної вище вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як учасника, що унеможливлює підготовку тендерної пропозиції у відповідності до вимог Документації, і взагалі позбавляє можливості взяти участь у цьому тендері. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2024-01-31-002174-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-31-002174-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги Замовника до учасників надати Сертифікат ISO 45001. В ході розгляду справи, Колегією було встановлено, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті. За результатами засідання Колегія винесла рішення 2826 від 14.02.2024 та зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2024-06-07-008331-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-07-008331-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги Замовника до учасників надати Сертифікат ISO 45001:2019. В ході розгляду справи, Колегією було встановлено, що Замовником не доведено, що зазначений вище сертифікат відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці" стосується предмета закупівлі та не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть сертифікат відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці", що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Також ще приклад, де Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2021-02-05-012171-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-012171-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги до учасників надати Сертифікат ISO 45001, за результатами засідання Колегія винесла рішення № 4063 від 03.03.2021 та зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації. Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних Учасників, вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: « надати копію сертифіката Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2019, виданих органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1: 2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) дійсних на момент подання пропозицій.». У разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь: Стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 стосується предмета закупівлі, оскільки картриджі для лазерних друкувальних пристроїв належать до III і IV класу небезпеки, відповідно до пункту 6.1.2.1 ДСТУ «Ідентифікація небезпек» організація має розробляти, впроваджувати та підтримувати процеси для ідентифікації небезпек, які має постійний та проактивний характер. Ці процеси мать враховувати, але не обмежуватися тільки цим а саме: Відповідно підпункту «b» звичайні та позапланові дії та ситуації, разом з ризиками, що пов’язані: 1) з інфраструктурою, устаткуванням на якому будуть надаватися послуги, матеріалами та речовинами які будуть використовуватися для надання послуг. Саме ці ризики потрібно врахувати, оскільки працівники Державного бюро розслідувань будуть постійно і безпосередньо контактувати з матеріалами і речовинами, які будуть використані при надані послуг. 2) з дослідженням, розробленням, тестуванням, виробництвом, складанням, будівництвом, наданням послуг, обслуговуванням та утилізацією, саме кінцевий результат цих процесів є результатом якісного надання послуг. Відповідно до пункту А. 6.1.2.1 ДСТУ «Ідентифікація небезпек»: Поточна активна ідентифікація небезпеки починається на етапі концептуального проектування будь-якого нового робочого місця, об’єкта, продукту чи організації. Вона має продовжуватися, оскільки проект деталізований, а потім вводиться в дію, а також триває протягом повного життєвого циклу, щоб відобразити поточні, змінювані та майбутні завдання. Тобто ідентифікація небезпек має починатися по ДСТУ на етапі планування надання послуг з відновлення обладнання для друку, а також триває протягом повного життєвого циклу. Звертаємо увагу, що життєвий цикл відновленого картриджа (даної послуги ), а саме його використання триває вже на території Замовника та за межами організації Учасника. Тобто дана сертифікація гарантує зменшення професійних травм та захворювань не тільки Учаснику, але як результат і Замовнику. Також відповідно до абзацу шостого пункту А.6.1.2.1 ДСТУ Ідентифікація небезпек має враховувати процеси визначення небезпек в організації, а саме: Відповідно пункту «е» людей: 1) осіб, що перебувають поблизу робочого місця, які можуть постраждати від роботи та організації (наприклад працівників Замовника); 2) працівників на місцях, яких організація безпосередньо не контролює (наприклад, мобільні працівники, які виїжджають для виконання роботи в інше місце), а відповідно до розділу «Вимоги до технічного обслуговування засобів для друку» додатку 3 до Тендерної документації технічне обслуговування засобів для друку здійснюється Виконавцем на території Замовника. Тобто даний ДСТУ прямо стосується предмету закупівель, оскільки всі процеси відбуваються на території Замовника.»
Дата відповіді: 24.02.2025 10:18