-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Технічний нагляд за об’єктом: «Ремонтно-реставраційні роботи головного корпусу пам’ятки архітектури місцевого значення (охоронний номер 1618) та благоустрою прилеглої території КЗ ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня» по вул. Кульпарківській, 95 у м. Львів» 2-а черга. (Коригування)
Завершена
3 737 364.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 686.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 686.82 UAH
Період уточнення:
04.02.2025 15:40 - 16.02.2025 00:00
Відповідь надана
надання юридично-консультаційних послуг
Номер:
b310aac3524a4f5085c576bd1747fcde
Дата опублікування:
13.02.2025 14:21
Опис:
У підпункті 13 пункту 9 розділу 3 додатку 1 до тендерної документації вказано таке: «13.Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 15000.00 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок).».
Вимагаємо виключити вказане вище положення підпункту 13 пункту 9 розділу 3 додатку 1 до тендерної документації, оскільки відповідно до першого речення абзацу четвертого пункту 49 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Варто зазначити, що проект договору (додаток 3 до тендерної документації) не містить жодних зобов’язань щодо оплати юридично-консультаційних послуг, зазначених у підпункті 13 пункту 9 розділу 3 додатку 1 до тендерної документації.
При цьому згідно положень підпункту 6 пункту 13 Особливостей проект договору про закупівлю не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Більше того, виникнення у з учасника, який визнаний переможцем процедури закупівлі, зобов’язань, щодо оплати юридично-консультаційних послуг, не виникають та не можуть виникнути зважаючи, на відсутність підстав для виникнення таких зобов’язань, передбачений частиною другою статті 509 Цивільного кодексу України.
Вимагаємо усунути описане вище порушення.
Відповідь:
доброго дня! Вимоги до учасника містяться в додатках 1-5 до документації. Інформація ж про вартість юридичних послуг не є вимогою та міститься в загальних положеннях документації. Замовник не вимагає оплати послуг переможцем і не вимагає жодного підтвердження. Положення має добровільний характер для переможця, а текстова інформації документації суто інформативний характер. Договір, що укладений замовником про надання юридично – консультаційних послуг містить ознаки правочину, що покладений на користь третьої особи. Заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника може бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Відтак, обов’язок оплати за надані юридично – консультаційні послуги щодо проведення процедур закупівель може бути покладено на іншого Боржника, а саме на переможця процедури закупівлі.
Повідомляємо вас, що інформація встановлена у документації не є вимогою чи обов'язком учасника торгів, а має виключно ознайомчий інформаційний та добровільний характер. Будь-яке підтвердження від учасника на таку інформацію не вимагається, оскільки не є вимогою. Дискримінацією така інформація не вважається, оскільки, як вже зазначалось, підтвердження від учасників не вимагається, інформація не стосується напряму предмета договору.Органи АМК України визнають названі вами положення дискримінаційними у випадку, коли вони стосуються предмета закупівлі, є вимогами до учасника і зобов'язують його до певний дій та підтвердження у складі пропозиції. Дана ж документація не передбачає такого, а витрати на їх надання не можуть бути включені учасником до витрат учасника за Процедурою закупівлі, що прямо передбачено іншими розділами документації.
Дата відповіді:
14.02.2025 10:25
Відповідь надана
Акт огляду
Номер:
119940a61c3645dd9a916af7f4d902e9
Дата опублікування:
13.02.2025 14:20
Опис:
У підпункті 12 пункту 9 розділу 3 додатку 1 до тендерної документації вказано таке: «12. Учасник у складі пропозиції надає акт візуального огляду об’єкта на місці виконання робіт за підписами представників Виконавця та Замовника (у довільній формі), з обов’язковим посиланням на ідентифікатор закупівлі, де повинно бути вказано, що Виконавець, провівши огляд об’єкту, підтверджує фактичну спроможність виконати роботи/надати послуги згідно технічного завдання.».
Вимога є дискримінаційною, оскільки з незалежних від учасника підстав замовник може не підписати акт візуального огляду об’єкта, що надалі може стати підставою для відхилення пропозицій такого учасника. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний замовником акт огляду візуального огляду об’єкта, що є дискримінаційним щодо інших учасників, зокрема з огляду на те, що передбачає фактичне розкриття для замовника переліку потенційних учасників до проведення торгів, що порушує процедуру і сутність проведення публічної закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вимога щодо необхідності попереднього візуального огляду об’єкта та надання у складі тендерної пропозиції акту візуального огляду об’єкта, підписаного замовником і учасником (виконавцем), свідчить про дискримінаційні умови, суттєво обмежує право учасників в участі у закупівлі і ставить таку участь в залежність від рішень і дій замовника, а також порушує принцип не розкриття для Замовника переліку учасників до завершення торгів.
Аналогічної позиції незмінно дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні від 10.10.2024 № 16659-р/пк-пз.
Вимагаємо усунути описане вище порушення.
Відповідь:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, чинним законодавством України не встановлено заборони щодо зазначення в тендерній документації даної вимоги.
Зазначаємо, що недискримінація учасників проявляється в тому, що зазначена вимога встановлена не для конкретного учасника, а для всіх потенційних учасників, які бажають взяти участь у торгах.
Замовник наголошує на тому, що уповноважена особа Замовника (відповідальна за проведення закупівель) ніяким чином не буде приймати участь в обстеженні об’єкту, так як це не є колом її обов’язків згідно посадової інструкції, уповноважена особа не веде прийом та реєстраціію офіційних запитів установи та не є відповідальною за надання відповіді на такі, вказані функції виконує інший адміністративний персонал, який не має впливу на роботу уповноваженої особи. Тому, твердження про корупційні ризики, розкриття імен учасників для уповноваженої особи під час огляду об’єкту є взагалі недоречними!
Твердження про імовірні підстави для відмови у огляді об’єкту є лише припущеннями, що не мають під собою підґрунтя, адже замовник зацікавлений у такому огляді, що прямо впливатиме на якісне у майбутньому надання послуг, що є неможливим без ознайомлення виконавця з реальними обсягами, об’ємами та умовами при наданні послуги згідно даної закупівлі. Це, зокрема, підтверджується і нижчевикладеним.
Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 "Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану" встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженернотранспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень "Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва", затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт з ремонту обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Так як технагляд є роботами в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі", та здійснюється за об'єктом ремонтно-реставраційних робіт, то огляд є необхідним, для вірного обрахунку вартості пропозиції.
Отже, вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути наявні підключення і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 5 Закону. Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог встановлених Тендерною документацією.
Дата відповіді:
14.02.2025 17:01
Відповідь надана
Нівелір
Номер:
9d0996da629b436eb9a44f609d41b833
Дата опублікування:
07.02.2025 13:16
Опис:
Доброго дня!
Чим обгрунтована наявність нівеліра для технічного нагляду?
Жодним документом не визначено його, як той, що обовязково має бути під час здійснення технічного нагляду.
Це виключно ваша примха, як Замовника, який уже обрав собі "фаворита" і будь якими дрібницями намагається вбити конкуренцію на закупівлі!
Відповідь:
Як обов'язок замовника передбачено встановлення кваліфікаційних критеріїв передбачених ст.16 ЗУ "Про публічні закупівлі". Так, замовником встановлено один із таких, а саме наявність матеріально-технічної бази. При цьому, вимоги на підтвердження такого кваліфікаційного критерію встановлюються замовником самостійно, з урахуванням предмета закупівлі. Предмет закупівлі даних торгів передбачає здійснення технічного нагляду за виконанням робіт як внутрішніх, так і зовнішніх. Прилад, вимога щодо наявності якого встановлена замовником відноситься до категорії професійних інструментів. Апарат забезпечує найточніші показники, розрахований на велику дальність роботи. Його призначення – капітальне будівництво, зокрема, зведення стін та облаштування фундаментів. Прилад дозволяє при наведенні швидко отримати набір необхідних параметрів. Ротаційні пристрої використовуються у професійному будівництві, забезпечуючи коректну роботу на значній відстані. Він забезпечує швидкість та ефективність будівельних операцій. На відміну від звичайного нівеліра описаний замовником спрощує виконання функцій технічного нагляду і не спричинює затягування строків такого.
Дата відповіді:
10.02.2025 10:45
Відповідь надана
НІВЕЛІР РОТАЦІЙНИЙ
Номер:
620ccbf5a4ef40c387f8ba378b458625
Дата опублікування:
05.02.2025 15:49
Опис:
Учасник обов’язково повинен підтвердити наявність нівеліра лазерного ротаційного.
Чим Замовнику не підходить звичайний лазерний нівелір. І чим взагалі обгрунтовується необхідність наявності нівеліру для технічного нагляду???
Відповідь:
Так як роботи на даному об'єкті будуть виконуватись в середині приміщення ротаційний нівелір більш ефективно підходить для перевірки горизонтальних і вертикальних площин (перевірка внутрішніх робіт).
Дата відповіді:
07.02.2025 10:24
Відповідь надана
Спеціаліст з обстеження інженерних систем будівель
Номер:
7fa4b9895a79476da0d572c385569c80
Дата опублікування:
05.02.2025 15:45
Опис:
Доброго дня!
Спеціаліст з обстеження інженерних систем будівель - це мається на увазі енергетичне обстеження інженерних систем будівель (енергоаудит)?
Відповідь:
Фахівець з обстеження інженерних систем - це фізична особа, яка отримала кваліфікаційний атестат та має право на проведення обстеження інженерних систем будівель. В даному випадку може бути і атестат з енергетичного обстеження інженерних систем будівель (енергоаудит).
Дата відповіді:
07.02.2025 10:24