• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пальне і мастильні матеріали та спеціальні рідини

код ДК 021:2015 – 09210000-4 – Мастильні засоби

Завершена

4 050 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 40 500.00 UAH
Період уточнення: 30.01.2025 12:11 - 07.02.2025 00:00
Відповідь надана

UA-2025-01-30-006479-a

Номер: 81f0d38837f24b63998bffd399d5f258
Дата опублікування: 04.02.2025 17:24
Опис: Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2025-01-30-006479-a, доступним за посиланням за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-006479-a військова частина А2287 проводить відкриті торги предмету закупівлі, а саме пальне і мастильні матеріали та спеціальні рідини відповідно коду Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:09210000-4: Мастильні засоби єдиним лотом у складі 13 найменувань. Одним із найменувань є олива моторна AEROSHELL Sport plus 4. ТОВ Хелмкойл Україна є єдним офіційним ресселером мастильних матеріалів торгівельної марки Aeroshell в Україні, у зв’язку з чим повідомляємо наступне. ТОВ Хелмкойл Україна не має змоги брати участь у вищезгаданій закупівлі, тому що у складі лоту є позиції, дистрибьютором яких ТОВ Хелмкойл Україна не являється. Таким чином, ТОВ Хелмкойл Україна не може гарантувати, що товар, який буде поставлено переможцем відповідної закупівлі буде відповідної якості, поставлений в Україну легально і зі сплатою усіх податків та за найнижчою ціною. На підставі вищевикладеного прошу винести позицію: олива моторна AEROSHELL Sport plus 4 в закупівлю окремим лотом задля економії бюджетних коштів так конче потрібних для оборони України, а також для гарантованої безпеки як людей так і обладнання. В разі ігнорування нашої вимоги вимушені звернутися до ДАСУ та ДБР, так як закупівля за спрощеною процедурою не дає нам змогу захистити наші законні вимоги З повагою, директор ТОВ «Хелмкойл Україна» Федорович Л. А.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учасник! З приводу Вашого звернення по оголошенню про проведення відкритих торгів UA-2025-01-30-006479-a, а саме з проханням розділити предмет закупівлі ДК 021:2015:09210000-4: Мастильні засоби на лот(и) “Олива моторна AEROSHELL Sport plus 4” повідомляємо Вам, що Уповноваженою особою Замовника було детально досліджено Ваші доводи оприлюднені в електронній системі закупівель від 04.02.2025 року з яких випливає висновок про те, що не вбачається обставин, які унеможливлюють/перешкоджають взяти участь учасникам у процедурі закупівлі через встановлені Замовником у тендерній документації (далі – ТД) вимоги щодо закупівлі товарів, які належать до однієї групи визначеної за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, що відповідає чинному законодавству, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Порядку визначення предмету закупівлі (далі – Порядок), а також не вбачається жодних обставин, які б призвели до порушення прав чи законних інтересів з огляду на наступне. Замовником було оголошено процедуру закупівлі ID закупівлі: UA-2025-01-30-006479-a, згідно з яким Замовник планує придбати товар ДК 021:2015:09210000-4: “Мастильні засоби”. Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому. Подання тендерних пропозицій на частину обсягу закупівлі не передбачено ТД. Першочергово варто звернути увагу, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли замовник зобов'язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та критерії такого поділу. Згідно з п.22 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі Закон) предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону. Відповідно до ст.5 Закону Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінацією учасників. З наведених норм прямо визначено право, а не обов'язок Замовника ділити предмет закупівлі на частини (лоти), а альтернатива вибору визначення чи не визначення частин предмета закупівлі залишається за Замовником. Відповідно Замовником дотримано вимоги встановлені законодавством в частині визначення предмету закупівлі, а вимога щодо здійснення такого поділу порушує права та законні інтереси Замовника, які прямо передбачені Законом. Визначення у закупівлі UA-2025-01-30-006479-a Товарів без поділу на лот(и) є цілком раціональним та слідує принципу Закону, визначеному п.2 ч.1 ст.5, ‒ принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. Адже, зокрема, за принципом пропорційності оголошена закупівля має бути спрямована на забезпечення у правовому регулюванні розумного балансу приватних і публічних інтересів, що дозволяє досягти розумного співвідношення між цілями впливу та засобами їх досягнення. Відтак, Замовником співрозмірно досягнуто розумного співвідношення при визначенні предмету закупівлі, що дає можливість ефективно здійснити закупівлю та досягнути при цьому максимальної економії. Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Також, однією із підстав закупівлі в цілому, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів. Згідно з ч.2 ст.20 Закону, під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. ст.43 ГК України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Крім того, Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Уповноважену особу, щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та ТД, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта. Дискримінацією, в даному випадку, буде саме те, що при поділу закупівлі на лот(и) (як пропонується Вами) значну частину постачальників, які мають змогу та націлені на поставку предмету закупівлі ДК021:2015:09210000-4: “Мастильні засоби” в цілому, буде позбавлено ключового принципу закупівель – добросовісної конкуренції серед учасників, адже такий спосіб оформлення закупівлі вигідний саме для Вас, як потенційного учасника. У зв'язку з наведеним, внесення змін до ТД під Ваші потреби буде вважатися дискримінацією, оскільки надасть Вам додаткову перевагу, що зменшить рівне здійснення прав іншими учасниками. Відтак можна дійти висновку, що Ваші дії можна розцінювати як зловживання правом на надання неправомірних вимог/необгрунтованих оскаржень, що в свою чергу може призвести до дискримінації учасників, позбавлення їх добросовісної конкуренції та ініціювати відміну, або затягування процедури закупівлі, що призведе по суті до зриву графіка закупівлі з можливими негативними наслідками для Збройних Сил України. Додатково зазначимо, що на захист наших доводів також існує значна частина практики АМКУ та судова практика, однак не бачимо необхідності у її висвітленні. Враховуючи викладене, вимушені відмовити Вам у задоволенні вимоги, оскільки Замовником цілком та повністю дотримано принципів публічних закупівель та законодавства.
Дата відповіді: 06.02.2025 16:54