• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо

Завершена

2 710 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 100.00 UAH
Період уточнення: 27.01.2025 18:53 - 31.01.2025 15:00
Відповідь надана

висновок сес, протокол радіаційно - гігієнічних випробувань щодо відповідності «НРБУ-97»

Номер: 12a56585f28d4be2bc90bc15fb8d9d14
Дата опублікування: 29.01.2025 20:35
Опис: ДОДАТОК № 3 .ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. 2. Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи: 2.5. Паливні брикети з деревини твердих порід повинні: відповідати усім діючим санітарно–епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв’язку з чим, Учасником у складі пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини твердих порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров’я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні з деревини твердих порід та Протокол радіаційно - гігієнічних випробувань щодо відповідності «НРБУ-97». Дана вимога є незаконною. За Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя» від 24.02.1994 № 4004-XII (далі — Закон № 4004) визначалось, що державна санітарно-епідеміологічна експертиза — це вид професійної діяльності органів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об’єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об’єктах, встановленні відповідності об’єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а у разі відсутності відповідних санітарних норм — в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об’єкта для здоров’я та життя людини. Відповідність / невідповідність об’єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини засвідчувалась висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що затверджувався відповідним головним державним санітарним лікарем і був обов’язковим для виконання власником об’єкта експертизи. Даний закон втратив чинність на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022. Тому вимагати в складі пропозиції Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні з деревини твердих порід є незаконним, оскільки Закон який передбачає його його видачу втратив чинність. Стосовно протоколу радіаційно - гігієнічних випробувань щодо відповідності «НРБУ-97», то повідомляємо що надання такого документу є дискримінацією, оскільки протокол видається на товар, який вже є у наявності в учасника. Враховуючи немалу кількість предмету закупівлі, ми не маємо в наявності на момент подання пропозицій товару, а плануємо його придбання у разі укладання договору за результатами процедури закупівлі. Отже, Замовник даною вимогою надає перевагу учасникам, які вже мають в наявності заявлений товар, або які мають договір укладений із виробником і такий протокол наявний у виробника. Також, протокол не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови.
Відповідь: Шановний, Учаснику, оголошення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі - Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі, Законі України “Про оборонні закупівлі” та інших нормативно-правових актах. Також звертаємо увагу, що вимоги, встановлені Замовником в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, і перелік документів, якими повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам кожен з Учасників закупівлі, Замовники визначають самостійно з урахуванням специфіки того чи іншого предмета закупівлі та відповідно до частини третьої статті 14 Закону в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. На брикети і гранули, що їх виготовляють із будь-яких об'єктів, які містять деревину, і використовують для опалення поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 «БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ» (далі – ДСТУ 8358:2015). В пункті 7.19 розділу 7 «Вимоги щодо безпеки та охорони довкілля» ДСТУ 8358:2015 зазначено: «Контролюють наявність радіонуклідів у сировині згідно з чинним нормативним документом». Пунктом 12.1 розділу 12 «Методи контролювання» ДСТУ 8358:2015 визначено, що для перевіряння якості брикетів або гранул проводять: - приймально-здавальні випробування за всіма вимогами цього стандарту під час розробляння нової продукції; - кваліфікаційні (сертифікаційні) випробування згідно з вимогами цього стандарту, за винятком пп. 5 і 6 таблиці 1, під час організації нового виробництва брикетів або гранул типових форми, структури та складу за визначеною технологічною документацією; - періодичні випробування брикетів або гранул, що виготовлені згідно з технологічною інструкцією, проводять відповідно до пп. 1 – 4 таблиці 1 цього стандарту та розділів 5, 6, 8, 9, 10, 11. 12, 13 (відхили від установлених технологічних режимів або відсутність технологічної інструкції є підставою для проведення випробувань відповідно до вимог цього стандарту); - геометричні розміри брикетів або гранул вимірюють штангенциркулем згідно з ДСТУ 166:2009 «Штангенциркули. Технические условия» (мовою оригіналу). Відповідно до пункту 13.1 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість. Відповідно до пункту 13.2 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового пакування; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового пакування; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; - вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Крім того, згідно наказу МОЗ України №54 від 02.02.2005 року затверджено державні санітарні правила "Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України", де серед іншого передбачено, що радіаційна безпека - стан радіаційно-ядерних об'єктів та навколишнього середовища, що забезпечує неперевищення лімітів доз, виключення будь-якого невиправданого опромінення та зменшення доз опромінення персоналу і населення нижче встановлених лімітів доз настільки, наскільки це може бути досягнуте і економічно обґрунтоване. Особливою формою контролю, що здійснюється в інтересах поточного санітарного нагляду, є моніторинг радіаційного стану - вимірювання активності чи випромінювання з метою вивчення, оцінки, прогнозування радіаційної ситуації, виявлення випадків порушення санітарного законодавства, розробки заходів, спрямованих на запобігання, усунення або зменшення можливого негативного впливу іонізуючого випромінювання на здоров'я людини (населення). На об'єктах, що не мають достатнього досвіду здійснення контролю та моніторингу та/або не мають необхідного обладнання та власних кваліфікованих спеціалістів для здійснення цих функцій, дозволяється виконання цих робіт силами залучених кваліфікованих спеціалістів та/або організацій, що мають достатню приладово-методичну базу для їх виконання та мають право на проведення цього виду діяльності. Невідповідність встановленим законодавством вимогам з питань радіаційної безпеки ставить під сумнів кваліфікацію підприємства, як сумлінного і законослухняного постачальника твердого палива. Враховуючи положення ДСТУ 8358:2015 Замовником правомірно встановлено вимоги щодо надання зазначених документів для підтвердження якості брикетів та гранул паливних з деревинної сировини.
Дата відповіді: 30.01.2025 16:45
Відповідь надана

протокол випробування, атестат та сфера акредитації

Номер: 4fde317473674a6a97ea995e15b37014
Дата опублікування: 29.01.2025 19:41
Опис: Згідно додатку № 3 до Оголошення про проведення спрощеної закупiвлi, п 2. Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи: пп2.1. Сканований оригінал або копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я Учасника або Виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України». Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, Учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Повідомляємо що надання таких документів є дискримінацією, оскільки протокол випробувань видається на товар, який вже є у наявності в учасника. Враховуючи немалу кількість предмету закупівлі, ми не маємо в наявності на момент подання пропозицій товару, а плануємо його придбання у разі укладання договору за результатами процедури закупівлі. Отже, Замовник даною вимогою надає перевагу учасникам, які вже мають в наявності заявлений товар, або які мають договір укладений із виробником і такий протокол наявний у виробника. Також, протокол випробувань не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, зазначену вимогу Оголошення зможуть виконати лише ті учасники, які зможуть надати Сканований оригінал або копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я Учасника або Виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України». Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність. Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати. З цього приводу існує практика АМКУ. Рішення № 41р/пк-пз від 10.06.2016. Оголошення № UA-2016-05-04-000047-с Орган оскарження задовольнив вимоги скаржника у частині встановлення замовником до учасників дискримінаційних вимог щодо надання протоколу випробувань за показниками якості, виданого відповідною лабораторією, в якому зазначено результати всіх випробувань продукції, що є предметом закупівлі. Таким чином, рішенням АМКУ від 10.06.16 р. № 41 зобов’язано замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги. Просимо внести зміни шляхом видалення наступної вимоги- 2. Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи: 2.1. Сканований оригінал або копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я Учасника або Виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України». Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, Учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Відповідь: Шановний Учасник, вимога про надання у складі документів Учасника закупівлі протоколу, що має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України». Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, Учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, зазначаємо, відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Відповідно, до Закону про акредитацію що регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Умова, щодо надання сканованого оригіналу або копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я Учасника або Виробника розширює коло потенційних Учасників. Як Ви і заявляєте про не малу партію закупівлі товару, Замовнику на етапі кваліфікації Учасників необхідно розуміти, що товар є в наявності в Учасника закупівлі чи у Виробника і його якісні та технічні характеристики відповідають ДСТУ. Разом з тим, зауважимо, що усі якісні вимоги, що вимагає Замовник відповідають ДСТУ 8358:2015 і жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників.
Дата відповіді: 30.01.2025 16:38
Відповідь надана

сертифікати відповідності

Номер: 6feeec0cafa74405a77144a1d4a6dd0d
Дата опублікування: 29.01.2025 19:26
Опис: Згідно додатку № 3 до оголошення пп 2.7.п2 Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи: 2.7. Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT); Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT). Примітки: * в підтвердження відповідності перелічених документів допускається їх оформлення та подання на ім’я Учасника або на ім’я Виробника запропонованого товару. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Прохання внести зміни до ТД шляхом видалення вказаної вимоги.
Відповідь: Шановний Учасник, Замовник, жодним чином не обмежує коло потенційних Учасників та не встановлює жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Звертаємо увагу, що вимоги, встановлені Замовником в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, і перелік документів, якими повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам кожен з Учасників закупівлі, Замовники визначають самостійно з урахуванням специфіки того чи іншого предмета закупівлі та відповідно до частини третьої статті 14 Закону в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Нагадаємо, що таке ІСО (ISO), це- Міжнародна організація зі стандартизації що розробляє стандарти, дотримання яких гарантує, що продукти, роботи та послуги є безпечними, надійними і якісними, а виробничі процеси побудовано на використанні максимально ефективних ресурсів із мінімальним впливом на навколишнє середовище. Усі якісні вимоги, що вимагає Замовник це для розуміння Замовником ще на етапі кваліфікації чи відповідає запропонований Учасником товар технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі. Вимога про надання у складі документів Учасника закупівлі Копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT); копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників. Разом з тим, зауважимо, що усі якісні вимоги, що вимагає Замовник відповідають ДСТУ 8358:2015 і жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників. Водночас, проаналізувавши розгляд скарг Антимонопольним комітетом України (далі-Колегія) щодо закупівель твердого палива, Колегія враховує, що ДСТУ 8358:2015 передбачає наявність таких документів, як: - сертифікат якості; - протоколи випробувань; - сертифікати відповідності; - протоколи сертифікаційних випробувань; - висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Дата відповіді: 30.01.2025 16:31
Відповідь надана

переможець

Номер: b366e4096bd841fa880f666fb5b18495
Дата опублікування: 29.01.2025 19:18
Опис: Доброго дня. скажіть будь ласка закупівля сформовано під переможця ФОП "КАЛАШНИК ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА"? чи іншого підприємця виробиника ТОВ «БРИКЕТИ ЧЕРКАЩИНИ»?
Відповідь: Шановний, Учасник, оголошення розроблено відповідно до вимог чинного законодавства та не порушено жоден з принципів закупівель, а саме: -добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення – переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Дата відповіді: 30.01.2025 16:28
Відповідь надана

еквівалент

Номер: 842174ef072d4c23bf972aac53c39f65
Дата опублікування: 29.01.2025 18:13
Опис: Згідно додатку № 3 до оголошення - Примітки: п2. В пропозиції учасника повинна бути чітко вказана інформація, яка дозволяє замовнику ідентифікувати пропонований учасником товар, зазначення виразу «або еквівалент» не допускається. Відсутність у складі пропозиції інформації передбаченої оголошенням або невідповідність запропонованого товару встановленим вимогам матиме наслідком відхилення пропозиції. Оголошенням не передбачено можливість пропонувати еквівалент/аналог. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. ч 4. ст 5 Закону - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Водночас частиною 4 статті 23 Закону визначено -Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Прохання внести зміни в частині можливості надання еквіваленту
Відповідь: Шановний Учасник, Замовником застосовано спрощену закупівлю відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами) з урахуванням статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами). Відповідно абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами), у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються в пропозиціях Учасників. Тим самим дана норма не зобов’язує Замовника вказувати аналоги та еквіваленти товару.
Дата відповіді: 30.01.2025 16:27
Відповідь надана

ISO

Номер: 23c76600ac8441d89d012c25dae20f84
Дата опублікування: 29.01.2025 17:59
Опис: Згідно додатку № 3 до оголошення пп 2.7.п2 Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи: 2.7. Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT); Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT). Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 10 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Приклад - закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-013779-c РІШЕННЯ АМКУ №673 -р/пк-пз від 13.01.2022
Відповідь: Шановний Учасник, Замовник, жодним чином не обмежує коло потенційних Учасників та не встановлює жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Звертаємо увагу, що вимоги, встановлені Замовником в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, і перелік документів, якими повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам кожен з Учасників закупівлі, Замовники визначають самостійно з урахуванням специфіки того чи іншого предмета закупівлі та відповідно до частини третьої статті 14 Закону в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Нагадаємо, що таке ІСО (ISO), це- Міжнародна організація зі стандартизації що розробляє стандарти, дотримання яких гарантує, що продукти, роботи та послуги є безпечними, надійними і якісними, а виробничі процеси побудовано на використанні максимально ефективних ресурсів із мінімальним впливом на навколишнє середовище. Усі якісні вимоги, що вимагає Замовник це для розуміння Замовником ще на етапі кваліфікації чи відповідає запропонований Учасником товар технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі. Вимога про надання у складі документів Учасника закупівлі Копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT); копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників. Разом з тим, зауважимо, що усі якісні вимоги, що вимагає Замовник відповідають ДСТУ 8358:2015 і жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників. Водночас, проаналізувавши розгляд скарг Антимонопольним комітетом України (далі-Колегія) щодо закупівель твердого палива, Колегія враховує, що ДСТУ 8358:2015 передбачає наявність таких документів, як: - сертифікат якості; - протоколи випробувань; - сертифікати відповідності; - протоколи сертифікаційних випробувань; - висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Дата відповіді: 30.01.2025 16:25
Відповідь надана

протокол випробувань

Номер: 5504b95de4744900916e5c904f360bc6
Дата опублікування: 28.01.2025 22:36
Опис: Згідно ДОДАТКУ № 3 до Оголошення про проведення спрощеної закупiвлi, пункту 2. Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи: 2.1. Сканований оригінал або копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я Учасника або Виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України». Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, Учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників закупівлі. На Паливні брикети типу Pini Kаy з деревини поширюється ДСТУ 8358:2015 "Гранули та брикети паливні з деревини". Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; - вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника Слід зазначити, що ДСТУ 8358:2015 не встановлено необхідність наявності документів, передбачених пп. 2.1. пункту 2 додатку № 3 до оголошення. Просимо видалити вимогу.
Відповідь: Шановний, Учаснику, повідомляємо наступне: Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (надалі-Оголошення) зазначено, що воно розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі - Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі, Законі України “Про оборонні закупівлі” та інших нормативно-правових актах. Також звертаємо увагу, що вимоги, встановлені Замовником в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, і перелік документів, якими повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам кожен з Учасників закупівлі, Замовники визначають самостійно з урахуванням специфіки того чи іншого предмета закупівлі та відповідно до частини третьої статті 14 Закону в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. На брикети і гранули, що їх виготовляють із будь-яких об'єктів, які містять деревину, і використовують для опалення поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 «БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ» (далі – ДСТУ 8358:2015). В пункті 7.19 розділу 7 «Вимоги щодо безпеки та охорони довкілля» ДСТУ 8358:2015 зазначено: «Контролюють наявність радіонуклідів у сировині згідно з чинним нормативним документом». Пунктом 12.1 розділу 12 «Методи контролювання» ДСТУ 8358:2015 визначено, що для перевіряння якості брикетів або гранул проводять: - приймально-здавальні випробування за всіма вимогами цього стандарту під час розробляння нової продукції; - кваліфікаційні (сертифікаційні) випробування згідно з вимогами цього стандарту, за винятком пп. 5 і 6 таблиці 1, під час організації нового виробництва брикетів або гранул типових форми, структури та складу за визначеною технологічною документацією; - періодичні випробування брикетів або гранул, що виготовлені згідно з технологічною інструкцією, проводять відповідно до пп. 1 – 4 таблиці 1 цього стандарту та розділів 5, 6, 8, 9, 10, 11. 12, 13 (відхили від установлених технологічних режимів або відсутність технологічної інструкції є підставою для проведення випробувань відповідно до вимог цього стандарту); - геометричні розміри брикетів або гранул вимірюють штангенциркулем згідно з ДСТУ 166:2009 «Штангенциркули. Технические условия» (мовою оригіналу). Відповідно до пункту 13.1 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість. Відповідно до пункту 13.2 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; - вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Вимога про надання у складі документів Учасника закупівлі протоколу, що має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України». Разом з тим, орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, Учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, зазначаємо, відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Відповідно, до Закону про акредитацію що регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Разом з тим, зауважимо, що усі якісні вимоги, що вимагає Замовник відповідають ДСТУ 8358:2015 і жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників. Водночас, проаналізувавши розгляд скарг Антимонопольним комітетом України (далі-Колегія) щодо закупівель твердого палива, Колегія враховує, що ДСТУ 8358:2015 передбачає наявність таких документів, як: -сертифікат якості; - протоколи випробувань; - сертифікати відповідності; - протоколи сертифікаційних випробувань; - висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Враховуючи положення ДСТУ 8358:2015 Замовником правомірно встановлено вимоги щодо надання зазначених документів для підтвердження якості брикетів та гранул паливних з деревинної сировини. Отже, вимоги щодо необхідних технічних та якісних характеристик предмета закупівлі не містять жодних дискримінаційних вимог, тож підстав для внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі Замовник за Вашим зверненням не вбачає.
Дата відповіді: 29.01.2025 12:15
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги які суперечать вимогам чинного законодавства

Номер: 071ae880a5e84614ad52ff005a1cfc69
Дата опублікування: 28.01.2025 11:02
Опис: Шановний замовнику! Ознайомившись з вимогами в файлі: "Оголошення про проведення спрощеної закупiвлi 2025 0911", вбачається встановлення Вами дискримінаційних вимог, які обмежують коло потенційних учасників та порушують положення чинного законодавства, а саме: 1) Згідно п. 2.5. оголошення вимагається: «Паливні брикети з деревини твердих порід повинні: відповідати усім діючим санітарно–епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв’язку з чим, Учасником у складі пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини твердих порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров’я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні з деревини твердих порід та Протокол радіаційно - гігієнічних випробувань щодо відповідності «НРБУ-97». Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України №2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я": 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності. 2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами). За таких умов, вимога ОГОЛОШЕННЯ щодо надання у складі Пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Вимагаємо вилучити вимоги пункту 2.5. Оголошення, які суперечать положенням чинного законодавства та порушують права учасників і обмежують коло Постачальників. 2) Відповідно п. 2.7. Оголошення вимагається: «Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT); Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); Сканований оригінал або копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT).» На пелети (гранули) паливні з деревини поширюється ДСТУ 8358:2015 "Гранули та брикети паливні з деревини". Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; - вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника Слід зазначити, що ДСТУ 8358:2015 не встановлено необхідність наявності документів, передбачених п. 2.7. Тобто вказаним стандартом передбачено 1 (один) документ про якість установленої форми. Такий документ, який підтверджує якість вже встановлено Замовником у п. 2.1., а саме: «Сканований оригінал або копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім’я Учасника або Виробника». Враховуючи викладене, вимагаємо вилучити вимоги пункту 2.7. Оголошення, які суперечать вимогам чинного законодавства в цій частині та є дискримінаційними.
Відповідь: Шановний Учаснику, повідомляємо наступне: -оголошення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі - Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі, Законі України “Про оборонні закупівлі” та інших нормативно-правових актах. Також звертаємо увагу, що вимоги, встановлені Замовником в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, і перелік документів, якими повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам кожен з Учасників закупівлі, Замовники визначають самостійно з урахуванням специфіки того чи іншого предмета закупівлі та відповідно до частини третьої статті 14 Закону в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. На брикети і гранули, що їх виготовляють із будь-яких об'єктів, які містять деревину, і використовують для опалення поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 «БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ» (далі – ДСТУ 8358:2015). В пункті 7.19 розділу 7 «Вимоги щодо безпеки та охорони довкілля» ДСТУ 8358:2015 зазначено: «Контролюють наявність радіонуклідів у сировині згідно з чинним нормативним документом». Пунктом 12.1 розділу 12 «Методи контролювання» ДСТУ 8358:2015 визначено, що для перевіряння якості брикетів або гранул проводять: - приймально-здавальні випробування за всіма вимогами цього стандарту під час розробляння нової продукції; - кваліфікаційні (сертифікаційні) випробування згідно з вимогами цього стандарту, за винятком пп. 5 і 6 таблиці 1, під час організації нового виробництва брикетів або гранул типових форми, структури та складу за визначеною технологічною документацією; - періодичні випробування брикетів або гранул, що виготовлені згідно з технологічною інструкцією, проводять відповідно до пп. 1 – 4 таблиці 1 цього стандарту та розділів 5, 6, 8, 9, 10, 11. 12, 13 (відхили від установлених технологічних режимів або відсутність технологічної інструкції є підставою для проведення випробувань відповідно до вимог цього стандарту); - геометричні розміри брикетів або гранул вимірюють штангенциркулем згідно з ДСТУ 166:2009 «Штангенциркули. Технические условия» (мовою оригіналу). Відповідно до пункту 13.1 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість. Відповідно до пункту 13.2 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; - вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Відповідно до пункту 13.1 розділу 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів.. Крім того, згідно наказу МОЗ України № 54 від 02.02.2005 року затверджено державні санітарні правила "Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України", де серед іншого передбачено, що радіаційна безпека - стан радіаційно-ядерних об'єктів та навколишнього середовища, що забезпечує неперевищення лімітів доз, виключення будь-якого невиправданого опромінення та зменшення доз опромінення персоналу і населення нижче встановлених лімітів доз настільки, наскільки це може бути досягнуте і економічно обґрунтоване. Особливою формою контролю, що здійснюється в інтересах поточного санітарного нагляду, є моніторинг радіаційного стану - вимірювання активності чи випромінювання з метою вивчення, оцінки, прогнозування радіаційної ситуації, виявлення випадків порушення санітарного законодавства, розробки заходів, спрямованих на запобігання, усунення або зменшення можливого негативного впливу іонізуючого випромінювання на здоров'я людини (населення). На об'єктах, що не мають достатнього досвіду здійснення контролю та моніторингу та/або не мають необхідного обладнання та власних кваліфікованих спеціалістів для здійснення цих функцій, дозволяється виконання цих робіт силами залучених кваліфікованих спеціалістів та/або організацій, що мають достатню приладово-методичну базу для їх виконання та мають право на проведення цього виду діяльності. Невідповідність встановленим законодавством вимогам з питань радіаційної безпеки ставить під сумнів кваліфікацію підприємства, як сумлінного і законослухняного постачальника твердого палива. Враховуючи положення ДСТУ 8358:2015 Замовником правомірно встановлено вимоги щодо надання зазначених документів для підтвердження якості брикетів та гранул паливних з деревинної сировини. Разом з тим зазначаємо що, ISO – це стандарти, дотримання яких гарантує, що продукти, роботи та послуги є безпечними, надійними і якісними, а виробничі процеси побудовано на використанні максимально ефективних ресурсів із мінімальним впливом на навколишнє середовище. Усі якісні вимоги що вимагає замовник це для розуміння замовником ще на етапі кваліфікації чи відповідає запропонований Учасником товар технічним, якісним характеристикам предмета закупівлі. Вимога про надання у складі документів учасника закупівлі Копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT); копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT); копію сертифікату відповідності* ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» жодним чином не обмежують коло потенційних учасників. Всі вимоги про надання сертифікатів якості, протоколів випробувань, сертифікати відповідності, протоколів сертифікаційних випробувань висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи встановлені для розуміння Замовником ще на етапі кваліфікації, чи відповідає запропонований Учасником товар технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Разом з тим зауважимо, що усі якісні вимоги, що вимагає Замовник відповідають ДСТУ 8358:2015 і жодним чином не обмежують коло потенційних Учасників.
Дата відповіді: 29.01.2025 11:12