-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Засіб радіоелектронної боротьби «СИНИЦЯ 3.5К» (або еквівалент)
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 4 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник : Теплицька селищна рада адреса : вул. Незалежності,25 код.04326193
Завершена
228 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 140.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 140.00 UAH
Період уточнення:
27.01.2025 11:02 - 01.02.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо надання протоколу випробувань виданого акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Номер:
2703966649d44b67a9eedffc73530876
Дата опублікування:
30.01.2025 09:41
Опис:
Шановний Замовнику!
Додатком 2 до тендерної документації на закупівлю, код ДК 021:2015 «35730000-0 «Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту» «Засіб радіоелектронної боротьби «Синиця 3.5К» (або еквівалент, передбачено:
«Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. Інформація щодо конкретних показників, що зазначена у таблиці згідно з цим пунктом додатково підтверджується шляхом надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.»
Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, що закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та з дотриманням чинного законодавства в цілому.
Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість поставки товару відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, замовник зобов’язаний вживати вираз «або еквівалент».
У разі якщо замовник вимагає маркування, протоколи випробувань та сертифікати, то вони повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Отже, наведені вище умови тендерної документації обмежують коло суб’єктів лише тими, які на момент подачі тендерних пропозицій вже мають протоколи випробувань або мають змогу отримати їх в зазначений Замовником проміжок часу. Така вимога є дискримінаційною щодо інших учасників процедури закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників.
Крім того, просимо взяти до уваги, що учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. А відповідно за таких умов і не має змоги провести їх випробування.
Статтею 3 вказаного закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч.3 ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частина 4 ст. 22 закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Керуючись вище викладеним, зважаючи на те, що строк отримання протоколу випробувань перевищує кінцевий строк подання пропозицій, а для оцінки відповідності пропозицій вимогам тендерної документації достатньою є інформація згідно технічного паспорту наданого учасником, просимо виключити вимогу щодо надання протоколу випробувань виданого акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Відповідь:
На виконання норми абзацу першого частини п’ятої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником в тендерній документації зазначено, які саме протоколи випробувань можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі встановленим характеристикам.
Протокол випробування – це документ, який видає акредитована лабораторія з метою визначення або підтвердження якості продукції відносно тих чи інших показників.
Відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація містить вимогу надання протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією
Вимога підтвердження конкретних показників, шляхом надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією є не дискримінаційною умовою тендерної документації, а відображенням вищенаведеної норми Закону щодо надання протоколів саме компетентними лабораторіями. Акредитація лабораторії НААУ, згідно законодавства, надається виключно в межах сфери акредитації.
Для замовника наявність протоколу випробування в постачальника є одним зі способів підтвердження відповідності характеристик товарів. Враховуючи вищевикладене, з метою здійснення закупівлі товару з необхідними характеристиками та відповідної якості, для уникнення можливості поставки товару, який не відповідає необхідним характеристикам, Замовник правомірно встановив у Додатку 2 до тендерної документації вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Звертаємо увагу, що встановлені вимоги до технічних характеристик предмет закупівлі обумовлені зверненням окремого структурного підрозділу Збройних сил України в сприянні забезпечення технічної підтримки в спротиві військової агресії російської федерації. Після придбання товар буде невідкладно передано на використання такому структурному підрозділу Збройних сил України, і відповідно це обладнання має бути гарантовано якісне і готове до експлуатації .Тому замовник і визначає підвищені вимоги в тендерній документації відповідно чинного законодавства з метою запобігання постачання неякісного обладнання.
Зважаючи на наведене, назвати таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію немає підстав, з огляду на те, що вказані технічні характеристики предмета закупівлі є необхідними для ефективної роботи структурного підрозділу Збройних сил України.
До того ж, така вимога не може бути дискримінаційною ще й тому, що учасники можуть безперешкодно отримати протокол випробувань не тільки в акредитованій НААУ лабораторії, а й в сертифікованій за ДСТУ 10012:2005 лабораторії.
Також, важливим фактором , що вимога не є дискримінаційною, є те, що окрім того, що протоколи випробувань не мають обмеження терміну дії, то і вимогами Тендерної документації не встановлено додаткових вимог щодо дати видачі такого протоколу.
З огляду на те, що тендерна документація повністю відповідає вимогам чинного законодавства, в тому числі не містить жодних дискримінаційних вимог, зміни вноситись не будуть.
Дата відповіді:
30.01.2025 15:07