-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Трансформатори - за кодом ДК 021:2015 – 31170000-8 (Трансформатори струму 0,4 кВ (300/5, 400/5, 500/5, 600/5, 800/5, 1000/5, 1500/5) (Інвестиційна програма 2025 року - п. II.1.4))
Завершена
196 680.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 985.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 985.00 UAH
Період уточнення:
27.01.2025 10:52 - 01.02.2025 00:00
Відповідь надана
Невідповідність державним стандартам
Номер:
6d46ed51e6bf4db8a36203bf6732b61c
Дата опублікування:
31.01.2025 13:00
Опис:
Шановний Замовник, у Вашій Тендерній документації присутні вимоги у відповідності до не діючих і застарілих норм державних стандартів. Просимо проаналізувати необхідність і законність Ваших вимог і внести зміни до Тендерної документації.
В п. 1.11 Додатка 5 до тендерної документації вказано вимогу: Струм намагнічування вторинної обмотки - Не менше 1,5 А. В зв’язку з тим, що дана вимога була в державному стандарті ДСТУ ГОСТ 7746-2003, який на даний момент втратив чинність в Україні На заміну ДСТУ ГОСТ 7746-2003 був випущений ДСТУ EN 61869-1:2017 та ДСТУ EN 61869-2:2017, в яких дана вимога відсутня. Пропонуємо видалити дану вимогу.
В п. 2.9. Додатка 5 до тендерної документації вказано вимогу: Можливість встановлення різними способами: вертикально, горизонтально, під кутом - Обов'язково. Просимо внести роз’яснення і зміни. Так як дана вимога відноситься до розділу 2 «Вимоги до конструкції та технології зборки трансформатора струму» додатка 5 до тендерної документації. Виходячи зі змісту вимоги пункту 2.9 Додатка 5 до тендерної не зрозуміло що саме вимагає дана вимога. Якщо вимога до положення самого трансформатора то перефразувати дану вимогу. Якщо дана вимога відноситься до положення шини відносно трансформатора до хочемо звернути увагу, що дана вимога не нормується вимогами державних стандартів і її потрібно видалити. Також звертаємо Вашу увагу, що немає трансформаторів з номінальним первинним струмом 800, 1000, 1500 А в яких була б можливість встановлення шини вертикально і горизонтально.
В п. 3.1. Додатка 5 до тендерної документації вказано вимогу: Представлення методики Державної повірки трансформатора струму - Обов'язково. Звертаємо увагу, що у відповідності до п.7 статті 17 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність Повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (до яких відносяться трансформатори струму), що перебувають в експлуатації, проводиться за методиками повірки, які визначаються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності, або національними стандартами, на які є відповідні посилання в нормативно-правових актах цього центрального органу виконавчої влади. Виходячи з норм закону вимога п. 3.1. Додатка 5 до тендерної документації є безпідставна, неправомірна і та що не відповідає нині діючим законам і державним стандартам. Враховуючи вище сказане просимо видалити дану вимогу.
В п. 4.1. Додатка 5 до тендерної документації вказано вимогу: Кліматичне виконання та категорія розміщення згідно ГОСТ 15150 - Не гірше У3.Станом на сьогодні цей стандарт не є чинним на території України. Замість скасованого ГОСТ 15150-69, який регулював виконання машин, приладів та інших технічних виробів для різних кліматичних районів, в Україні наразі діють інші стандарти, що визначають вимоги до кліматичних умов експлуатації трансформаторів. Зокрема, для трансформаторів застосовуються такі стандарти: ДСТУ EN 60076-1:2016 – загальні вимоги до силових трансформаторів та ДСТУ EN 61869-2:2018 – стандарти на вимірювальні трансформатори. Ці стандарти є гармонізованими з міжнародними стандартами IEC і забезпечують сучасні вимоги до трансформаторів, включаючи їх експлуатацію в різних кліматичних умовах. Таким чином, при визначенні вимог до трансформаторів слід керуватися зазначеними ДСТУ EN 60076, ДСТУ EN 61869-2:2018 , які замінюють ГОСТ 15150-69 у частині кліматичних умов експлуатації. Отже, у вимогах п. 4.1. Додатка 5 до тендерної документації застаріла і неправомірна. Пропонуємо видалити дану вимогу.
В п. 6.4 Додатка 5 до тендерної документації вказано вимогу: Представлення опису типу засобів вимірювальної техніки для Державного реєстру - Обов'язково. Згідно Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та вимог Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, вимога на представлення опису типу засобів вимірювальної техніки не є законною і правомірною. Просимо видалити дану вимогу, або відкоригувати у відповідність до нині діючих державних нормативних документів.
В п. 6.6 Додатка 5 до тендерної документації вказано вимогу: Представлення протоколів випробувань трансформаторів струму - Обов'язково. Згідно Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та вимог Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, вимога на представлення опису типу засобів вимірювальної техніки не є законною і правомірною. Просимо видалити дану вимогу, або відкоригувати у відповідність до нині діючих державних нормативних документів.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що в п. 5.1 Додатка 5 до тендерної документації вказано: Гарантійний термін - Гарантійний термін експлуатації – 12 місяців від дня введення в експлуатацію, але не більше 18 місяців з дати відвантаження. Таке обмеження є нелогічним та необґрунтованим, адже застосуванням фрази «не більше 18 місяців з дати відвантаження» фактично обмежує можливість пропонувати товар із довшим гарантійним строком, і відповідно кращий в частині гарантійного забезпечення.
Відповідь:
Доброго дня! З приводу вашого звернення надаємо наступне роз’яснення. Публічні закупівлі здійснюються в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються Замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIІІ. Тендерною документацією визначено, що якщо в технічному завданні є посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то учасник може подати у своїй пропозиції відповідний еквівалент, але не гірший за визначений у технічному завданні. Крім того визначено, що враховуючи, що вичерпний опис характеристик скласти неможливо, в місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Перелік вимог до предмета закупівлі, його якісні характеристики та технічні вимоги, визначено Додатком 3 тендерної документації, який сформовано на підставі наявної потреби Замовника за клопотанням ініціюючого структурного підрозділу. Так, тендерною документацією установлено показники габаритів та розмірів для трансформаторів, що закуповуються, оскільки трансформатори струму будуть установлюватися в діюче обладнання, що позбавляє Замовника можливості установлювати даний вид продукції з більшими габаритами. Звертаємо вашу увагу, що відповідно до статті 23 Закону № 922-VIII технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Технічна специфікація Замовника не містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Ураховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення вашого звернення.
Дата відповіді:
03.02.2025 13:29