• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт частини системи внутрішнього електропостачання з встановленням відновлювальних джерел енергії на дахах будівель корпусів №1 та №5 КНП "Волочиська багатопрофільна лікарня" Волочиської міської ради, що знаходиться за адресою: Хмельницька область, м. Волочиськ, вул. Незалежності 68 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

5 789 188.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 945.94 UAH
Період уточнення: 24.01.2025 14:25 - 17.02.2025 00:00
Відповідь надана

внесення змін в ТД

Номер: d5a574f6975743fbab8d105eb19922f4
Дата опублікування: 12.02.2025 13:00
Опис: Доброго дня, шановний Замовник! Наша компанія ознайомилась з тендерною документацією та планує взяти участь у закупівлі на капітальний ремонт частини системи внутрішнього електропостачання з встановленням відновлювальних джерел енергії на дахах будівель. Після ознайомлення з технічним завданням ми виявили дискримінаційну вимогу наступного змісту «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт реконструкції і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції). Витрати на відвідування об'єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування…». Зазначена позиція не відповідає вимогам чинного законодавства з огляду на наступне. Серед основних принципів здійснення публічних закупівель виділяють добросовісну конкуренцію серед учасників, максимальну економію, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановивши вищевказану вимогу Замовником грубо порушено принципи публічних закупівель, адже тендерна документація відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Отже, вимагаючи від учасника відвідати об'єкт реконструкції і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника, останній констатує той факт, що тендерна документація не містить усіх необхідних характеристик та намагається перекласти обов’язок щодо їх належного формування на учасника. Також варто зазначити, що відвідування об'єкту реконструкції учасником до підписання договору вимагає додаткових необґрунтованих затрат з боку учасника, а саме відрядження, добові, проживання і т.д., що також порушує принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Варто враховувати й безпекову ситуацію в країні, адже пересування співробітників під час постійних обстрілів рашистів ставить їхнє життя та здоров’я в невиправданий ризик. Небезпідставно виникає безліч питань щодо порядку допуску представника учасника до об'єкту та тим більше завіряння акту обстеження об’єкту представником Замовника. На нашу думку зазначена вимога є прямим посиланням на корупційні ризики, які недопустимі при проведенні публічних закупівель. Яким чином замовник діятиме при оголошенні повітряної тривоги під час перебування представника учасника на об’єкті? Хто та яким чином забезпечить його безпеку? Чи не виявиться що представник Замовника раптово захворів та не може зустрітись на об’єкті, коли представник учасника уже перед воротами? Чи захоче представник Замовника підписувати акт обстеження? Всі ці питання залишаються відкритими та прямо вказують на можливу корупційну складову, яку Замовник просто зобов’язаний усунути. Враховуючи вищевикладене та з метою запобігання встановленню дискримінаційних вимог до учасників, враховуючи основні принципи закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації та прибрати наступну вимогу тендерної документації «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт реконструкції і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції). Витрати на відвідування об'єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування…».
Відповідь: Доброго дня. Дякуємо за Ваше запитання. Відповідно до пункту 24 Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (далі – Особливості), Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, частина 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає, які відомості повинні зазначатися в тендерній документації, а частина 3 статті 22 Закону містить норму, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно пункту 5.32 чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо) та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. Крім того, відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Отже, вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, згідно вище зазначених нормативів України визначено, що для зменшення ризиків, які пов’язані з проектною документацією та для формування своєї тендерної пропозиції, Учаснику процедури закупівлі (підряднику) доцільно обстежити будівельний майданчик та з’ясувати із Замовником усі необхідні питання ще на етапі подання пропозицій. Відтак, вважаємо, що зазначення в тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта капітального ремонту та надання в складі тендерної пропозиції акт обстеження об’єкту ніяким чином не порушують норми чинного законодавства України, а навпаки Настанова з визначення вартості будівництва, ДСТУ рекомендують для формування ціни пропозиції відвідати об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи. Замовником надано великий період в 23 дні на уточнення, відтак даного часу більш ніж достатньо для огляду об’єкта капітального ремонту. Таким чином, складання відповідного Акту є завершальним етапом огляду об’єкта капітального ремонту, який підтверджує, що Учасник ознайомився із можливими ризиками на об’єкті, які варто врахувати при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а Замовник надає всю необхідну інформацію необхідну для огляду об’єкта. Варто зазначити, що всі потенційні учасники знаходяться в рівних можливостях, і кожен, хто має намір взяти участь в даній закупівлі, має право звернутись до Замовника для огляду об’єкта капітального ремонту та складання відповідно Акту огляду. Підсумовуючи вище сказане, Замовником складено тендерну документацію з дотриманням вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених статті 5 Закону. З повагою!
Дата відповіді: 14.02.2025 10:31
Відповідь надана

Щодо уточнення умов публічної закупівлі

Номер: b5798a5f54af42db9740a50365fba352
Дата опублікування: 04.02.2025 14:59
Опис: Відповідно до Додатку №1 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» учасник публічної закупівлі зобов’язаний надати у тому числі: «Для юридичних осіб: - сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за останній звітній період; - сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за останній звітній період; - сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за останній звітній період;» Також, відповідно до прикріпленого Проєкту договору про закупівлю, а саме пунктом 4.1. передбачено, що розрахунки проводяться за фактично виконані роботи протягом до 30-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів приймання виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (Форма КБ-3), рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів, та тільки в межах бюджетних призначень та при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Згідно частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Частиною 3 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що критеріями оцінки є насамперед: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. Окрім того, статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено виключний перелік підстав за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі. У даному переліку відсутній критерій відмови у участі у процедурі закупівлі у разі якщо учасник не надав фінансову звітність підприємства. Окрім того, зазначаємо, що ТОВ «ЕСПІПІ ІНЖИНІРИНГ готове надати додаткові гарантії виконання Договору про закупівлю у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі. Враховуючи вище викладене, просимо підтвердити: 1. Чи є обов’язковим критерієм даної публічної закупівлі надання фінансової звітності підприємства враховуючи, що ТОВ «ЕСПІПІ ІНЖИНІРИНГ» готове надати додаткові гарантії виконання Договору про закупівлю у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі та розрахунки відповідно до умов Договору проводяться за фактично виконані роботи? 2. У разі якщо ТОВ «ЕСПІПІ ІНЖИНІРИНГ» надасть додаткові гарантії виконання Договору про закупівлю у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі чи не буде застосовано Замовником публічної закупівлі абзац 1 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»?
Відповідь: У відповідь на ваше звернення про надання пояснення повідомляємо про те, що згідно ст. 27 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник не має права вимагати забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі що перевищує 5 % вартості договору про закупівлю. Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що на даний час Замовник керується положеннями Постанови КМУ №1178, в тому числі щодо підстав відхилення Тендерної пропозиції. Кваліфікаційні критерії зазначені Замовником в складі Додатку №1 повністю відповідають вимогам ст. 16 закону України про публічні закупівлі. Відтак, якщо Учасники не підтвердять відповідність кваліфікаційним критеріям і спосіб визначений Додатком №1 до Тендерної документації, Pамовник згідно чинного законодавства надає 24 години на усунення таких невідповідностей. У разі якщо учасником не усунуто виявлені невідповідності, Замовник відхиляє учасника процедури закупівлі з підстав визначених пп.1 п. 44 Постанови КМУ №1178. З повагою!
Дата відповіді: 06.02.2025 16:01