• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Завершена

3 164 184.94 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 820.92 UAH
Період уточнення: 17.01.2025 11:13 - 07.02.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: a7e318453e3645fda7def6b1db77e7e2
Дата опублікування: 17.01.2025 13:05
Опис: Шановний замовнику! 1)У додатку 1 п 4 Інша інформація встановлена відповідно до законодавства, а саме підпункт 7-10,14: На підтвердження виконання кібербезпеки та захисту, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату системи ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», Сертифікат, окрім інших видів, має включати: веб-портали (ДКПП 63.12); оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність (ДКПП 63.11) Сертифікат повинен бути, виданий на ім‘я учасника закупівлі, бути дійсним на момент подання пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. На підтвердження виконання систем управління якістю, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії. Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13);- торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14); Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію. Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 1400:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» за кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії. Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14); Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію. Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про що повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію. Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov). Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат, окрім інших видів, має включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14); Довідка, складена в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації; прізвище, ім’я по батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство. Зазначена довідка надається лише учасниками юридичними особами та лише в період, коли Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань не функціонує. Інформація про кінцевого бенефіціарного власника зазначається в довідці лише учасниками — юридичними особами, які повинні мати таку інформацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відповідно до пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань». п.14 Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації системи управління охороною здоров’я та безпекою праці діяльності з забезпечення функціонування веб-сайта ліцензіата вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», шляхом надання відповідного сертифікату, виданого на ім‘я учасника закупівлі *, органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Сертифікат, окрім інших видів, має включати: - веб-портали (ДКПП 63.12) Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Отже, Замовник неправомірно встановив вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Постачальники електричної енергії в силу приписів чинного законодавства не зобов`язані їх проходити. З 01.01.2018 в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Прохання прибрати дискримінаційні вимоги 2) У додатку 1 п 4 Інша інформація встановлена відповідно до законодавства, а саме підпункт 5ви просите : Довідка від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»), що учасник не набував статусу «дефолтний», в період з 01.07.2019 року (або з дати початку роботи учасника відкритих торгів на ринку електричної енергії). Зазначена довідка повинна враховувати період по 01.01.2024 року (або більш пізніший період 2024 року) і зазначена інформація не оприлюднювалось на сайті оператора систем передачі («НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року №307 (зі змінами).; Це є публічною їнформацією яка є на сайті НЕК «Укренерго»
Відповідь: Вітаю, шановний Учаснику. Ознайомившись з Вашим зверненням, надаємо відповідь на: * питання номер 1. Закупівля проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, зі змінами та доповненнями (надалі – Особливості). Згідно пункту 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (надалі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до пункту 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме в Тендерній документації містяться вимоги щодо надання сертифікатів: ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», Сертифікат, окрім інших видів, має включати: веб-портали (ДКПП 63.12); оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність (ДКПП 63.11). ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії. Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13);- торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14);ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 1400:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» за кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії. Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14); ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». Звертаємо Вашу увагу на той факт, що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), яка враховуючи ситуацію в країні, наразі перебуває на межі дефіцитності. З метою забезпечення мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Окрім цього, правомірність наявності вищезазначених ISO сертифікатів підтверджена практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 13161-р/пк-пз від 10.06.2021 року (щодо сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги"). Окрім того, Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Також, колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Виходячи з цього, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. Отже, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується в своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною. Зважаючи на усе вищевикладене з метою забезпечення стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації, адже остання складена у відповідності до вимог законодавства. * питання номер 2. Закупівля проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, зі змінами та доповненнями (надалі – Особливості). Згідно пункту 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (надалі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до пункту 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме в Тендерній документації містяться вимоги щодо надання : «Довідки від Адміністратора розрахунків (НЕК «Укренерго»), що учасник не набував статусу «дефолтний», в період з 01.07.2019 року (або з дати початку роботи учасника відкритих торгів на ринку електричної енергії). Зазначена довідка повинна враховувати період по 01.01.2024 року (або більш пізніший період 2024 року) і зазначена інформація не оприлюднювалось на сайті оператора систем передачі («НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року №307 (зі змінами).», Беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), яка враховуючі ситуацію у країні наразі перебуває на межі дефіцитності, відтак, з метою забезпечення мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який не набував статусу дефолтний, що напряму може впливати на постачання електричної енергії. Ця вимога жодним чином не обмежує конкуренцію, оскільки отримати таку довідку вільно може будь-який учасник та не вбачається як дискримінаційною. Зважаючи на усе вищевикладене з метою забезпечення стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації, адже остання складена у відповідності до вимог законодавства.
Дата відповіді: 20.01.2025 16:18