-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код 31170000-8 за ДК 021:2015 «Трансформатори» (вимірювальні трансформатори струму)
вимірювальні трансформатори струму п.2.3.5. Інвестиційної програми АТ «Житомиробленерго» на 2025 календарний рік.
Завершена
13 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.1% або 150 000.00 UAH
мін. крок: 1.1% або 150 000.00 UAH
Період уточнення:
15.01.2025 17:23 - 20.01.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
2aa9aeee0286408b895f22f3032528ef
Дата опублікування:
17.01.2025 16:10
Опис:
Шановний Замовник, просимо Вас звернути увагу на той факт, що у відповідності до п 4 статті 22 Закону України про публічні закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що також вказано у Вашій тендерній документації щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю вимірювальних трансформаторів струму код 31170000-8 за ДК 021:2015 «Трансформатори» за номером UA-2025-01-15-016007-a.
У відповідності з Законом України про публічні закупівлі потенційні учасники торгів мають бути тільки вітчизняними виробниками, а не закордонними, і технічні вимоги наведені в Додатку 5 до тендерної документації, мають відноситись тільки до товарів які виготовляються на території України.
Трансформатори струму відносяться до засобів вимірювальної техніки і мають бути внесені в Реєстр затверджених типів засобів вимірювальної техніки. Так як інформація в Реєстрі є відкритою і загальнодоступною, можна проаналізувати виробників трансформаторів струму, які внесені в Реєстр. Виходячи зі змісту реєстру можна зробити висновок, що в Україні є 3 вітчизняних виробників трансформаторів струму, які можуть бути потенційними учасниками тендеру. Проте у Вашій тендерній документації присутні дискримінаційні вимоги в Додатку 5 до тендерної документації Обсяги поставки та технічні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
В технічних вимогах зазначені габаритні розміри трансформаторів струму, які відповідають тільки одному вітчизняному виробнику. Також вказано що робоче положення «обов’язково поворотна шина для номіналів 100/5…600/5», звертаємо увагу, що положення шини відносно трансформатора не характеризує робоче положення самого трансформатора. Термін «поворотна шина» може використовуватись тільки як конструктивна властивість а не технічна характеристика.
Просимо внести зміни до тендерної документації і прибрати або відкоригувати вимоги, які порушують вимоги Закону України про публічні закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня. Акціонерне товариство «Житомиробленерго» (надалі - Замовник) розглянуло Ваше звернення щодо наявності у тендерній документації дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію, та повідомляємо наступне.
Технічні вимоги, викладені у Тендерній документації на закупівлю вимірювальних трансформаторів струму, в повній мірі відповідають чинному законодавству України в сфері публічних закупівель, не містять дискримінаційних умов та не обмежують конкуренцію учасників.
Тендерну документацію, Замовником розроблено, з дотриманням усіх вимог, установлених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Так, в частині «Технічні вимоги» Додатку 5 до тендерної документації встановлено необхідні показники габаритів та розмірів трансформаторів, оскільки вимірювальні трансформатори струму будуть встановлюватися в діюче обладнання, що позбавляє Замовника можливості установлювати даний вид продукції з іншими габаритами та з іншими характеристиками.
Тендерною документацією визначено, що якщо в технічному завданні є посилання на конкретну торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то учасник може подати у своїй пропозиції відповідний «еквівалент», усі показники якого мають бути не гіршими за визначені у технічному завданні тендерної документації.
Частиною третьою статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У свою чергу, відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми характеристиками відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації.
У разі встановлення характеристик товару, роботи чи послуги Замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Технічна специфікація Замовника не містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Крім того, звертаємо увагу, що згідно пункту 5 «Недискримінація учасників» Розділу І «Загальні положення» тендерної документації передбачено, для Учасників (резидентів та нерезидентів) всіх форм власності та організаційно-правових форм крім тих, які пов’язані з державою-агресором – Російською Федерацією, участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо дане звернення безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
21.01.2025 17:11