-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (Послуги з проведення мікробіологічних досліджень)
Завершена
181 388.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 813.88 UAH
мін. крок: 1% або 1 813.88 UAH
Період уточнення:
13.01.2025 12:38 - 19.01.2025 00:00
Відповідь надана
Звернення до Замовника щодо проведення досліджень на чутливість до антибіотиків
Номер:
9866dca0c84f4f0ba81008fa159779dc
Дата опублікування:
16.01.2025 16:21
Опис:
Шановний Замовнику, детально проаналізувавши медико - технічні вимоги, було встановлено невідповідність згідно вимог наказів МОЗ України № 1766 від 19.05.2021 р. «Про затвердження Порядку здійснення дозорного епідеміологічного нагляду за протимікробною резистентністю» та № 1513 від 23.08.2023 р. «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Раціональне застосування антибактеріальних і антифунгальних препаратів з лікувальною та профілактичною метою» , що не дає змогу проведення досліджень без певних етапів.
Згідно вимог наказів МОЗ України № 1766 від 19.05.2021 р. « та № 1513 від 23.08.2023 р. де затверджений порядок дозорного епідеміологічного нагляду за бактеріальними інфекціями і визначені етапи проведення бактеріологічних досліджень, де спочатку проводиться посів біологічного матеріалу та ідентифікація збудника інфекційних хвороб, а потім визначення їхньої чутливості до антибіотиків.
Просимо надати роз’яснення яким чином буде проводитись первинний етап посіву біологічного матеріалу та ідентифікація збудника інфекційних хвороб , якщо лабораторія Учасника буде проводити тільки «Дослідження на чутливість до антибіотиків»
Відповідь:
Шановний Учаснику, накази МОЗ України № 1766 від 19.05.2021 р. «Про затвердження Порядку здійснення дозорного епідеміологічного нагляду за протимікробною резистентністю» та № 1513 від 23.08.2023 р. «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Раціональне застосування антибактеріальних і антифунгальних препаратів з лікувальною та профілактичною метою» лише регулюють порядок здійснення та затверджують етапи проведення дозорного епідеміологічного нагляду за протимікробною резистентністю та застосування антибактеріальних і антифунгальних препаратів ( п.4 розділу 2 наказу МОЗ України № 1766 від 19.05.2021 р.).
Визначення «дослідження на чутливість до антибіотиків» - це метод лабораторного дослідження, що вживається в загальному значенні та вже передбачає включення всіх етапів і порядку черговості проведення, що обумовлено вищезазначеними наказами МОЗ.
Чинним законодавством України не передбачено застосування чіткої назви(найменування) для такого методу мікробіологічного дослідження, що дозволяє лабораторіям, що впроваджують господарську діяльність в цій сфері, встановлювати загальні назви щодо цих досліджень.
З метою урегулювання даного питання Замовником було внесено зміни до тендерної документації та змінено загальну назву «дослідження на чутливість до антибіотиків» на «мікробіологічне дослідження з визначенням чутливості до антибіотиків», що також є загальною назвою дослідження та включає всі етапи черговості його проведення, зокрема і посів біологічного матеріалу на поживні середовища.
Дата відповіді:
17.01.2025 16:19
Відповідь надана
Звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
556d8ebe7c724b8c83cff6849c974223
Дата опублікування:
15.01.2025 16:45
Опис:
Шановний Замовнику, детально проаналізувавши тендерну документацію було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», та порушують право потенційних учасників брати участь у даній закупівлі згідно встановленого Законом порядку. Тобто Замовником прописані дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі. Отже висновок такий, що Замовник упереджений і звужує коло потенційних учасників. Тим самим Замовник порушив принципи публічних закупівель викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Такі дії з боку Замовника є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі.
Вимагаємо прибрати дискримінаційні технічні характеристики в Додатку 2 (учасник повинен мати лабораторію яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015), що надають непропорційну перевагу усім учасникам і тим самим обмежують коло потенційних учасників, оскільки в місті Суми лише єдиний учасник має такий документ; внести зміни у Додаток 2 до тендерної документації та виключити вимоги до потенційного учасника щодо наявності акредитованої лабораторії на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015; привести тендерну документацію у відповідність до вимог частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Водночас інформуємо, щодо до постанови Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» внесено зміни постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2024 року № 1503 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2025 році», а саме:
«6. У постанові Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» (Офіційний вісник України, 2024 р., № 11, ст. 668, № 90, ст. 5806):
1) в абзаці шостому пункту 5 слова і цифри «1 лютого 2025 р.» замінити словами і цифрами «1 березня 2025 р.»;
2) в абзаці третьому пункту 51 цифри і слова «1 березня 2025 року» замінити цифрами і словами «1 квітня 2025 року»;
3) у пункті 6 цифри і слова «2025 року» замінити цифрами і словами «2026 року».
Тобто, постанова Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» змінилась таким чином:
«6. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2024 р., крім абзаців четвертого і п’ятого підпункту 2 пункту 1 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 2026 року».
Виходячи з наведеної нормативної бази починаючи із 2026 року повинна бути обов’язкова наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ ISO 15189:2022.
Замовник не має права вимагати в учасника акредитацію лабораторії мікробіологічного профілю на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015, оскільки такі вимоги суперечать чинному законодавству України.
Якщо вказані зміни не будуть внесені Замовником, ми, як потенційний учасник, будемо вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Шановнику Учаснику, зміни будуть внесені в тендерну документацію
Дата відповіді:
16.01.2025 08:16