-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прання та прасування білизни (код ДК 021:2015- 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення)
Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", від 12 жовтня 2022 р. № 1178,п. 10
Торги відмінено
2 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 750.00 UAH
Період уточнення:
10.01.2025 12:01 - 18.01.2025 00:00
Відповідь надана
ЗВЕРНЕННЯ до замовника з вимогою усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
6ca03e4972484008bc49d414aedb12a0
Дата опублікування:
10.01.2025 16:52
Опис:
10 січня 2025 року Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "САРНЕНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" САРНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) - Послуги з прання та прасування білизни (код ДК 021:2015- 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення), з ідентифікатором закупівлі: UA-2025-01-10-004097-a (далі – відкриті торги за Особливостями).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Ми, як Скаржник, вважаємо умови відкритих торгів з Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону.
У зв’язку з чим, керуючись положенням пункту 54 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів з Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на наступне.
Не відповідність положенням Закону та Особливостей кваліфікаційного критерію, що зазначений в пункті 2 Додатку №1 до тендерної документації «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником», а саме: обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів за наступними параметрами:
- синтетичний миючий засіб повинен володіти дезінфікуючим ефектом, ефективно видаляти забруднення, знищувати неприємні запахи, масова частка ПАР не більше 20%, масова частка сполук з вмістом фосфору не більше 5%, миюча здатність не менше 90%, відбілююча здатність не менше 90%. Наявність залишкової (пролонгованої) антимікробної дії.
- Дезінфекційний засіб, внесений МОЗ України до реєстру дезінфекційних засобів, призначений для дезінфекції поверхонь та усунення неприємних запахів, масова частка КПАР не більше 3%, масова частка етилового спирту не менше 55%, масова частка ізопропилового спирту не менше 30%, масова частка перекису водню не менше 3%.
А також спосіб підтвердження «такого кваліфікаційного критерію».
Відповідно до абзацу другого, пункту 48 Особливостей, у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. А частина друга статті 16 Закону передбачає застосування вичерпного переліку кваліфікаційних критеріїв, тільки таких, як:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітність.
Такий кваліфікаційний критерій, як зазначений в пункті 2 Додатку № 1 до тендерної документації - «обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів за конкретними параметрами» не передбачена пунктом 16 Закону, тому підлягає виключенню зі змісту тендерної документації.
Разом з цим, вимога щодо зазначення конкретних параметрів миючих та та дезінфекційного засобів є дискримінаційною вимогою по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника, так як порушує право потенційних учасників на ведення вільної підприємницької діяльності; її необхідність не підтверджена законодавчо, явно вказує на орієнтир Замовника на «свого учасника» та обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
В даній процедурі закупівлі зможуть прийняти участь лише те обмежене коло учасників, які використовують в своїй діяльності конкретний вид миючого та/або дезінфекційного засобу, параметри якого прописано в тендерній документації, хоча якісне прання може бути забезпечене за допомогою використання інших пральних засобів, що може бути засвідчено відповідними сертифікатами якості та/або висновками державної санітарно - епідеміологічної експертизи.
А зазначений спосіб підтвердження, так званого «кваліфікаційного критерію», як надання «оригіналу гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника дезінфікуючих засобів...» неодноразово розглядався Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка в ході розгляду скарг встановлювала, що такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання та зобов'язувала замовників вносити зміни до тендерної документації. Як приклад, рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.01.2024 № 672-р/пк-пз.
Тож, враховуючи вищевикладене, відповідно до абзацу третього пункту 54 Особливостей, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційні вимоги.
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Мова іде про наявну в учасника процедури закупівлі технологію прання білизни, затверджену внутрішніми нормативно-правовими документами та інструкціями учасника, який згідно Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30 квітня 2014 року № 293, має мати окремий пральний цех для обробки білизни медичних закладів, а отже і відповідні технології прання медичної білизни, в тому числі параметри синтетичних миючих та дезінфікуючих засобів, що використовуються учасником. Згідно експертних оцінок, такі параметри мають бути в межах, запропонованих в тендерній документації. При цьому даним параметрам відповідає широке коло синтетичних та дезінфікуючих мийних засобів, що представлені на ринку. Використання засобів з іншими параметрами може негативно вплинути на якість наданих послуг, строк служби білизни та здоров’я хворих.
Дата відповіді:
11.01.2025 16:41