-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі та фрукти
Торги не відбулися
1 482 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 410.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 410.00 UAH
Період уточнення:
06.01.2025 20:01 - 11.01.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
7d963f593fb84d7e894c220f1cad9e27
Дата опублікування:
08.01.2025 10:31
Опис:
Доброго дня! Шановний Замовнику!
Згідно з Додатком 1 до Тендерної документації учасник має надати скановану копію сертифікату на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі. Також Учасник має надати копію звіту про функціонування системи управління безпечністю харчових продуктів згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 22000:2019, який має бути виданий акредитованим органом з оцінки відповідності, відмінним від органу оцінки відповідності, яким було видано учаснику сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 22000:2019.
Дана вимога є НЕПРАВОМІРНОЮ! Адже система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Ці стандарти впроваджують щодо діяльності суб’єкта господарювання, вони передбачають комплексну перевірку такого суб’єкта з провадження діяльності та дотримання відповідних вимог та стандартів. Сертифікацію проводять національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, вони ж і видають сертифікати і проводять регулярні аудити згідно затверджених планів і програм проведення аудитів на вiдповiднiсть системи управління якістю та безпечністю харчових продуктів, з метою контролю виконання вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018). Отже вимога надати звіт аудиту, виданий якимось відмінним органом від того, який видав сам сертифікат є неправомірною. Правомірним та більш дієвим способом перевірки стану впровадження та застосування Системи керування безпечністю харчових продуктів була б вимога надати Акт інспектування Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР. Адже така вимога регламентується діючим законодавством України.
Просимо внести зміни до Тендерної документації прибравши вимогу про надання звіту аудиту акредитованим органом відмінним від органу оцінки відповідності, який видав сам сертифікат ISO 22000:2019. Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення. Дякуємо.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник! Відповідно до частини 5 статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отримати сертифікат ISO може будь-яка організація незалежно від її масштабів та сфери діяльності. Зазначена вимога стосується всіх учасників цієї закупівлі, а тому ствердження про неправомірність вимоги є хибним.
Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дотримується позиції, що загалом встановлення вимог про надання учасниками в складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO не є неправомірною вимогою, а навпаки визначає її цілком правомірною та такою, яка не суперечать вимогам нормативно-правових актів, незважаючи на добровільний характер їхнього отримання. Із зазначеною позицією Комісії АМКУ погоджується і суд.
Дата відповіді:
10.01.2025 11:42