-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з вивозу твердих побутових відходів
Завершена
434 119.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 170.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 170.59 UAH
Період уточнення:
06.01.2025 13:04 - 11.01.2025 00:00
Відповідь надана
Усунення дискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції
Номер:
cedfb47fb22a46d5b360b6ef2ba8cee7
Дата опублікування:
10.01.2025 10:41
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до тендерної документації зазначено вимогу щодо надання в користування металевих контейнерів об’ємом 1,1 м³.
Обумовлена, вимога надання у користування виключно металевих контейнерів необґрунтовано обмежує коло надавачів послуг за закупівлею, штучно звужує коло учасників закупівлі які можуть запропонувати пластикові контейнери з еквівалентними або навіть кращими характеристиками ніж металеві контейнери.
Стаття 5 та пункт 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає принципи недискримінації учасників та добросовісної конкуренції та встановлює, що технічна специфікація повинна визначатися таким чином, щоб не обмежувати конкуренцію та забезпечувати можливість подання пропозицій рівнозначних альтернатив.
Враховуючи, що закупівля проводиться саме закладом охорони здоров’я, слід виділити переваги у використанні пластикових контейнерів перед металевими, а саме:
- Пластикові контейнери не піддаються корозії, що є важливим при різних погодних умовах, а також при використанні агресивних дезінфікуючих засобів які пошкоджують металеву поверхню. Пластикові контейнери не потребують антикорозійного оброблення чи фарбування.
- Відсутність корозійних залишків (іржі) запобігає додатковому забрудненню.
- Пластикові контейнери значно легші, що спрощує їх транспортування, монтаж та обслуговування.
- Пластикові контейнери мають більшу стійкість до фізичного зношування в умовах щоденного використання, а також на відміну металевим контейнерам витримують перепади температур та залишаються функціональними та не деформуються.
- У порівнянні з металевими контейнерами, пластикові пластик значно тихіший при маніпуляціях (відкритті/закритті кришки, переміщенні чи скиданні відходів, завантаження у сміттевоз, тощо), ніж метал, що важливо для закладів охорони здоров’я, де необхідно мінімізувати рівень шуму.
- Пластикові контейнери не вбирають запахи та не утворюють корозійних залишків, які можуть забруднювати навколишнє середовище та створювати антисанітарні умови. Гладка поверхня пластику не вбирає запахів, рідин і легко миється, що полегшує дотримання санітарних норм.
- Пластик має меншу теплопровідність, що знижує ризик розмноження патогенів у відходах, особливо в умовах високої температури.
- Відсутність гострих країв у пластикових контейнерів зменшує ризик травмування персоналу
- Пластикові контейнери є оптимальним рішенням для лікарень завдяки їхній безпечності, зручності у використанні, відповідності санітарним нормам та економічній доцільності. Вони краще відповідають специфічним потребам закладів охорони здоров’я, ніж металеві аналоги
Враховуючи викладене, вимога щодо надання у користування виключно металевих контейнерів створює дискримінаційні умови для учасників, що порушує принцип рівності учасників відповідно до закону.
Надання можливості використовувати пластикові контейнери розширить коло потенційних учасників тендеру, збільшить конкуренцію та сприятиме вибору найбільш вигідної пропозиції.
З метою забезпечення законності та добросовісної конкуренції, оптимізації умов закупівлі, а також забезпечення дотримання принципу недискримінації, відкритості конкуренції та економічної доцільності просимо внести зміни до тендерної документації, дозволивши використання пластикових контейнерів об’ємом 1,1 м³ поряд із металевими.
Відповідь:
Уважно розглянув Ваше звернення щодо внесення змін до тендерної документації, а саме стосовно вимоги щодо використання металевих контейнерів об’ємом 1,1 м³ для збору побутових відходів. За результатами розгляду повідомляємо наступне:
1. Обґрунтованість вимоги про використання металевих контейнерів
Встановлення вимоги щодо використання саме металевих контейнерів обумовлено специфікою предмета закупівлі та реальними умовами експлуатації контейнерів у процесі надання послуг з вивезення побутових відходів. Зокрема, металеві контейнери мають такі переваги:
• Протипожежна безпека: металеві контейнери не горять і не підтримують горіння, що мінімізує ризик виникнення пожежі у місцях збору побутових відходів. Це є особливо важливим у густонаселених районах, де встановлюються контейнери.
• Довговічність: металеві контейнери мають триваліший строк експлуатації порівняно з пластиковими, особливо за умов частого транспортування, механічного навантаження та впливу погодних факторів (екстремальних температур, вологості тощо).
• Стійкість до пошкоджень: металеві контейнери краще витримують механічні удари, що є критично важливим при роботі з технікою для вивезення відходів. Пластикові контейнери, навпаки, частіше тріскаються або деформуються в таких умовах.
• Санітарна безпека: металеві контейнери легше піддаються обробці агресивними дезінфікуючими засобами, не втрачаючи своїх експлуатаційних властивостей, тоді як пластик може бути пошкоджений під впливом хімічних речовин.
2. Вимога щодо забезпечення наявності металевих контейнерів не є дискримінаційною
Відповідно до положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі, які відповідають його реальним потребам. Вимога щодо надання у користування металевих контейнерів об’ємом 1,1 м³ є об’єктивно обґрунтованою та не створює дискримінаційних умов для учасників, оскільки:
• Металеві контейнери є загальновизнаним стандартом у сфері поводження з побутовими відходами, особливо в місцях із високим навантаженням.
• Більшість компаній, які здійснюють вивезення побутових відходів, мають у своєму розпорядженні металеві контейнери, тому вимога щодо їх використання не створює штучних бар’єрів для участі у тендері.
3. Законодавчі та практичні аспекти
Замовник також звертає увагу на те, що відповідно до практики Антимонопольного комітету України (АМКУ), вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі визнаються об’єктивними, якщо вони обумовлені специфікою надання послуг і не є штучно завищеними. У цьому випадку використання металевих контейнерів є виправданим з точки зору безпеки, довговічності та відповідності реальним умовам експлуатації.
Враховуючи викладене, внесення змін до тендерної документації та включення можливості використання пластикових контейнерів не є обґрунтованим. Металеві контейнери забезпечують більш високу якість надання послуг, відповідають реальним потребам Замовника та не створюють дискримінаційних умов для учасників закупівлі.
Дата відповіді:
13.01.2025 14:58
Відповідь надана
Недопущення порушень ЗУ "Про управління відходами"
Номер:
c9226b758ac94897b8c03784f6323bb3
Дата опублікування:
08.01.2025 12:57
Опис:
Шановний Замовнику!
09 липня 2023 року набув чинності Закон України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (далі – Закон).
Відповідно до статті Закону визначено, що:
36) суб’єкт господарювання у сфері управління відходами - юридична особа або фізична особа-підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства;
28) послуга з управління побутовими відходами - операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, а також діяльність, пов’язана з організацією роботи системи управління побутовими відходами, що здійснюється виконавцем послуги з управління побутовими відходами;
15) збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів;
23) перевезення відходів - операція, що полягає у транспортуванні відходів від місця їх утворення до об’єкта оброблення відходів, а також від одного місця/об’єкта до іншого;
Таким чином суб’єкт господарювання у сфері управління відходами які надають послугу з управління побутовими відходами як передбачено змістом закупівлі будуть проводити збирання відходів з подальшим перевезенням відходів на їх подальше оброблення (захоронення/спалення, тощо)
Як вбачається з вищевикладеного збирання та подальше перевезення відходів нерозривно зв’язано з операціями обумовленими додатком 1 Закону (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2320-20#n924) та Додатком 2 Закону (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2320-20#n943), а саме при збиранні відходів та їх перевезенні як обумовлено предметом закупівлі, Учасники здійснюють при зборі відходів їх ущільнення (у сміттєвозах) в тому числі і їх зберігання, що відповідає операціям R13 Додатку 2 та/або D13 Додатку 1 Закону тобто операції які потребують дозволи на оброблення відходів в частині збирання/перевезення.
Враховуючи викладене Учасники які здійснюють збирання/перевезення відходів та суб’єкти господарювання які здійснюють їх захоронення повинні мати дозволи як вимагається Розділом VII Закону*.
*З реєстром дозволів можна ознайомитись за посиланням - https://eco.gov.ua/registers/deklaratsii-pro-provadzhennia-hospodarskoi-diialnosti-dozvil-na-zdiisnennia-operatsii-z-obroblennia-vidkhodiv
Просимо Вас, з метою недопущення порушення діючого законодавства про управління відходами, внести зміни у тендерну документацію закупівлі та зобов’язати Учасників у складі пропозицій надати – Дозвіл на оброблення відходів в частині перевезення/збирання відходів Учасниками закупівлі, а також дозволи на оброблення відходів в частині захоронення/спалення виданого на Учасників або на суб’єкта господарювання з яким у Учасника є договір на здійснення оброблення відходів шляхом захоронення/спалення.
Відповідь:
Дякую за звернення,внесені зміни до ТД
Дата відповіді:
09.01.2025 14:49