Номер:
fed514ad93244b298f07053fa7a8f4ed
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
03.01.2025 18:26
Опис:
Шановний Замовник! У вашій тендерній документації встановлена вимога щодо надання в складі пропозиції документу, договору про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області. Прохання надати роз’яснення на яких законодавчих підставах встановлена дана вимога? Дана вимога є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у процедурі закупівлі! Ми прекрасно розуміємо, що ви вже маєте потенційного переможця і за роки співпраці не хочете розлучатися, але ж ви проводите процедуру відкритих торгів, то ж будь ласкаві проводьте її відповідно до букви Закону. ЗУ Про публічні закупівлі, визначає, що ви шановний Замовник не можете встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тим самим ви порушуєте принцип здійснення публічних закупівель - недискримінацію учасників. Ви закуповуєте послуги з охорони. Даний вид діяльності провадиться на основі отриманої ліцензії МВС. Ніяких інших, документів на провадження охоронної діяльності, передбачених Законом Учасник не повинен мати. І так, логічно є зрозумілим те, що у випадку екстримальної ситуації групи реагування приватних охоронних служб, завжди викликають на місце події працівників поліції. Учасники не повинні укладати такі договори, це не передбачено ніяким нормативно-правовим актом. Тобто Учасники, які відповідають вимогам але не мають такого договору не можуть взяти участі у закупівлі. Ви ж розумієте, що Учаснику-Переможцю не буде проблемою на стадії підписання договору укласти такий договір з поліцією. Прохання внести зміни до тендерної документації шляхом виключення даної вимоги або зобов’язати учасників надати гарантійний лист про те, що у разі визначення переможцем процедури закупівлі Учасник укладе такий договір з поліцією. Ми чудово розуміємо ваше бажання співпрацювати з поліцією, проте ваші об’єкти не є особливо важливими та такими, що повинні охоронятися державними службами охорони. Зауважимо, що дане питання було неодноразово оскаржено, до прикладу почитайте практику та рішення АМКУ, наприклад рішення від 07.08.2023 № 12220.pdf
Відповідь:
Шановний учасник, Замовником розглянуте Ваше запитання до процедури та повідомляємо наступне.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації самостійно визначає кваліфікаційні критерії, необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики у тому числі відповідну технічну специфікацію із дотриманням базових принципів здійснення закупівель та з врахуванням особливостей предмету закупівлю. Вимога щодо надання копії договору (з усіма додатками, зазначеними у договорі, як невід’ємні та додатковими угодами/договорами) укладеному між учасником та управлінням поліції охорони ГУ НП у Житомирській за предметом закупівлі, є необхідною вимогою, яка пов’язана із забезпеченням належного виконання умов договору про закупівлю (договору про надання охоронних послуг), що буде укладатися з Учасником-переможцем. Зокрема, при наданні послуг з охорони майна та громадського порядку на об’єкті замовника, можливе виникнення ситуацій, які вимагатимуть затримання, знешкодження та передання правоохоронним органам озброєних злочинців, своєчасного прибуття на об’єкт охорони наряду реагування. Згідно чинного законодавства лише персонал охорони наряду реагування поліції озброєний бойовою вогнепальною зброєю та оснащений спеціальними засобами індивідуального бронезахисту та активної оборони.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією не ставиться вимога про наявність в учасника дозволів на наявність та використання вогнепальної зброї та інших засобів, які мають у своєму розпорядженні державні охоронні структури, а тому участь у тендері можуть взяти суб’єкти охоронної діяльності різних форм власності. На практиці жодних перешкод в отриманні послуг за договором про спостереження за ручною системою тривожної сигналізації з реагуванням наряду поліції охорони для учасників (суб’єктів охоронної діяльності) не має, оскільки Управління поліції охорони у Житомирській області є професійною спеціалізованою організацією, яка діє на засадах самофінансування, має розгалужену структуру і надає повний комплекс охоронних послуг. А тому, будь-яка фізична та юридична особа може укласти з цією організацією договір у сфері охоронної діяльності. Крім того, з огляду на зростання кількості злочинів із застосуванням незареєстрованої вогнепальної зброї, в т.ч. під час крадіжок, розбійних нападів, інших тяжких злочинів, вимога Замовника щодо фізичного захисту своїх працівників, пацієнтів, пацієнтів, хворих на коронавірусну хворобу, майна, а також самих охоронців персоналу охорони Учасника-переможця, які почасти не мають можливості протистояти озброєним нападникам, є цілковито виправданою. Крім того, у Замовника навчаються неповнолітні діти, Також, звертаємо увагу, що метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою та штучно занижують (демпінгують) ціни, а в подальшому відмовляються від виконання своїх зобов’язань. Крім того, просимо врахувати, що відповідно до законодавства дискримінаційними умовами є такі умови, що обмежують конкуренцію та звужують коло потенційних учасників, встановлюючи для них такі вимоги, які об’єктивно не можуть бути ними виконані. Вищевказана вимога, яку Ви вважаєте дискримінаційною, не обмежує конкуренцію та не ставить у нерівні умови різних учасників, оскільки жодних перешкод для учасника немає у тому, щоби укласти господарський договір з іншим суб’єктом охоронної діяльності, яким є Управління поліції охорони у Житомирській області, з метою надання йому послуг з спостереження за ручною системою тривожної сигналізації та реагування наряду поліції. Враховуючи вищенаведене, Ваше прохання щодо внесення змін до тендерної документації не може бути задоволене.
Дата відповіді:
06.01.2025 23:23