Номер:
4e8de2fc3cf94904bd01dcd0de3fed0e
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
30.12.2024 13:43
Опис:
Просимо Вас прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників, а саме вимогу Додатку 2 до Тендерної документації:
Перелік документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
10.2. Учасник процедури закупівлі який не є виробником товару обов’язково повинен бути представником виробника (або його офіційного представника на території України) та повинен у складі тендерної пропозиції надати скан-копію укладеного договору та/або дилерського сертифікату та/або довіреності та/або дистриб’юторського листа від виробника товару або його офіційного представника.
Дана вимога дискримінує нас, обмежує коло потенційних учасників, оскільки Участь у закупівлі зможуть взяти лише виробники палива в Україні або Учасники які не є виробниками але співпрацюють з виробниками палива в Україні, проте обмежують Учасників які пропонують паливо Європейських виробників які не мають офіційного представника на території України, що дискримінує потенційних Учасників які мають можливість виконати всі технічні умови щодо якості палива згідно Тендерної документації.
Ми не маємо прямих відносин з виробником Товару, а закуповуємо Товар в Суб’єктів господарювання котрі мають Договірні відносини з Виробником палива, проте не являються їх офіційним представником виробника Товару/дилером, оскільки у даного виробника відсутні офіційні представники виробника товару/дилера в Україні.
Окрім цього за для впевненості замовника у спроможності Учасників має право встановити кваліфікаційні критерії такі як:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Окрім цього хочемо нагадати Замовнику що відповідно до п.29 Особилвостей передбачено:
29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Також Замовник має право застосувати у тендерній документації вимоги, такі як: надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору, які в достатній мірі наддадуть гарантії Замовнику що підтверджує можливість постачання Учасником Товару.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вище викладене просимо Замовника прибрати з Тендерної документації: п.10.2 Додатку 1 до Тендерної документації « 10.2. Учасник процедури закупівлі який не є виробником товару обов’язково повинен бути представником виробника (або його офіційного представника на території України) та повинен у складі тендерної пропозиції надати скан-копію укладеного договору та/або дилерського сертифікату та/або довіреності та/або дистриб’юторського листа від виробника товару або його офіційного представника.»
Такої ж позиції притримується Антимонопольний комітет України:
Рішення Колегії АМКУ від 29.11.2022 № 7011-р/пк-пз, процедура закупівлі UA-2022-11-15-000124-a
Рішення від Колегії АМКУ від 14.03.2017 № 1207-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2017-02-13-001432-c
Рішення Колегії АМКУ від 04.10.2018 № 10218-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-09-06-001755-a
Рішення від Колегії АМКУ від 03.10.2018 № 10177-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-08-17-001075-a
Рішення від Колегії АМКУ від 19.09.2018 №9702-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-08-17-000491-b
Рішення від Колегії АМКУ від 21.05.2021 № 11217-р/пк-пз, процедура закупівлі № UA-2021-04-27-005613-c.,
Рішення від Колегії АМКУ від 09.06.2021 № 12978-р/пк-пз, процедура закупівлі № UA-2021-05-05-000882-b.
Рішення від Колегії АМКУ від 10.06.2021 № 13149-р/пк-пз , процедура закупівлі № UA-2021-05-17-014658-b.
Відповідь:
Доброго дня. Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Згідно з наказом Міністерства енергетики України ДП «Львіввугілля» відноситься до підприємств які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави відповідно до переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою КМУ від 04.03.2015 № 83. За таких умов дана вимога встановлена замовником з метою отримання товару від виробника або його офіційного представника на території України, що зокрема гарантує відповідну якість товару та засвідчує законність його походження.
Дата відповіді:
02.01.2025 13:54