-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Електрична енергія з врахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії, без врахування тарифу на послуги з розподілу електричної енергії (закупівля здійснюється на 2025 рік)
Завершена
615 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 150.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 150.00 UAH
Період уточнення:
17.12.2024 16:28 - 22.12.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
703c8c41751c4747b14c195234dcb0d9
Дата опублікування:
18.12.2024 09:16
Опис:
Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 15.09.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 р. №104).
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:47
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
06c0cf658f6d49e0aed669504512e3fd
Дата опублікування:
18.12.2024 09:16
Опис:
На підтвердження запровадження Системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданого на ім‘я учасника закупівлі
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 р. № 502);
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:47
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
41b0396505094b759a01cf85c0fb3571
Дата опублікування:
18.12.2024 09:15
Опис:
З метою формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій учасник у складі пропозиції повинен надати підтвердження впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», шляхом подання оригіналу або копії діючого сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018, виданого на ім‘я учасника закупівлі
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 р. №507);
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:46
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
97e8c07e0603419ca39e7b57726f5ecd
Дата опублікування:
18.12.2024 09:15
Опис:
Також учасник повинен надати скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 26000:2019 Настанови щодо соціальної відповідальності (ISO 26000:2010, IDT) (ДСТУ прийнято 29.12.2020 року та введено в дію з 01.10.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 29.12.2020 № 523;
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:46
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
e9e892e1077c4ef89a204e88627c8a57
Дата опублікування:
18.12.2024 09:15
Опис:
Якість електричної енергії (ЯЕ), що передається Постачальником Споживачу, має відповідати вимогам, установленим державними стандартами (ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Тому учасник надає протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2024 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом
Відповідь:
Шановний Учасник!
Відповідно до частин першої та другої статті 23 Закону національні стандарти застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах.
Також слід звернути увагу на визначення, яке дає Закон терміну "стандарт", а саме: «стандарт» — нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Тобто законодавством передбачено, що після прийняття національним органом стандартизації проекту національного стандарту, який розроблено відповідно до встановлених процедур, він стає національними стандартом, який застосовується безпосередньо чи шляхом посилання на нього в інших документах.
Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Зокрема, відповідно до пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V ПРРЕЕ оператор системи зобов'язаний, зокрема, дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором; здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії.
Так, загальними стандартами, що використовуються в закупівлях електроенергії є ДСТУ EN 50160:2023.
ДСТУ EN 50160:2023 — це національний стандарт України, який є ідентичним європейському стандарту EN 50160:2022. Він встановлює характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення для споживачів, які приєднані до мережі низької, середньої та високої напруги. Цей стандарт визначає параметри якості електричної енергії, що надходить до кінцевого споживача через електричні мережі. Основною метою є забезпечення стабільної та надійної напруги, яка відповідає технічним характеристикам, необхідним для нормальної роботи електрообладнання споживачів.
Кодексом систем розподілу покладений обов’язок дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором; здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії.
Мета цього стандарту — забезпечити безпеку та захист прав споживачів, а також сприяти правильному вибору товарів.
Тобто, стандарт регулює саме технічні характеристики електроенергії як товару, а не умови тендерної документації щодо фактичної та реальної спроможності постачальника забезпечити стабільне енергопостачання. В свою чергу, Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії для підтвердження надійності та стабільності постачальника відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, положення тендерної документації, не являються дискримінаційними та стосуються предмету закупівлі, оскільки фактично таким чином Замовник встановлює відповідні кваліфікаційні критерії до постачальника, що забезпечують його надійність та ефективність здійснюваного ним постачання електроенергії.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:46
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
8c0a4353938d48adb1a6902ce866ee02
Дата опублікування:
18.12.2024 09:14
Опис:
Інформацію (довідку) від ДПС України та/або його територіального органу видану (надану) Учаснику про систему оподаткування такого Учасника датовану не раніше 2024 року
Відповідь:
Шановний Учасник.
В електронному кабінеті організації в ДПС України Ви можете замовити і швидко отримати інформацію про систему оподаткування. Дана вимога не є дискримінаційною, так як кожен Учасник може її виконати, Замовник в свою чергу керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. П. 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, Замовником не порушено норми чинного законодавства та не встановлено дискримінаційних вимог в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:45
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
e215f709671b470b9ce838ce23fab20b
Дата опублікування:
18.12.2024 09:14
Опис:
сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) (ДСТУ прийнято 21.12.2015 року та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203;
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:45
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
0a9e01a6a61f486495e6b024c2c301ab
Дата опублікування:
18.12.2024 09:14
Опис:
Тому учасник має надати оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (ISO/IEC 27001:2022, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT) (ДСТУ прийнято 17.08.2023 року та введено в дію з 22.08.2023 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 17.08.2023 № 210);
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:45
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога, просимо прибрати
Номер:
31a6d6c6c7a74cf9a46cbd847ebccded
Дата опублікування:
18.12.2024 09:14
Опис:
Оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 10002:2019 «Управління якістю. Задоволеність замовників. Настанови щодо розглядання скарг в організаціях» (ISO 10002:2018, IDT) виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації
Відповідь:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія), яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 10002:2019 ««Управління якістю. Задоволеність замовників. Настанови щодо розглядання скарг в організаціях» (ISO 10002:2018, IDT)» (ДСТУ прийнято 24.12.2019 року та введено в дію з 01.01.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 24.12.2019 № 489);
Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників надання послуг/виконання технічного завдання відповідної якості. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дані умови жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість отримати відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.;
- рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.;
- рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р.;
- рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р.;
- рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.;
- рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р..
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
З повагою, Замовник.
Дата відповіді:
23.12.2024 09:44