• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 98310000-9 - Послуги з прання і сухого чищення (послуги з прання та прасування білизни)

Завершена

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період уточнення: 17.12.2024 13:32 - 22.12.2024 00:00
Відповідь надана

Усунення дискремінаційної вимоги стосовно аналогічного договору для закладів охорони здоров"я

Номер: b1ae7776e8f94d46b9e9c3850b8f8969
Дата опублікування: 20.12.2024 11:17
Опис: Пунктом 3-7 Розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання цього пункту Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якою затверджено ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) Пунктом 3 Особливостей №1178 встановлено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Одними з принципів, відповідно до яких згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» мають здійснюватись публічні закупівлі, є принципи добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Пунктом 28 Особливостей №1178 також передбачається, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додаток № 1 до тендерної документації в пункті №3,розділу №1 Закупівлі Замовником встановлено, зокрема, наступну вимогу: «Аналогічним вважається договір щодо надання послуг за кодом ДК 021:2015: 98310000-9 закладам охорони здоров'я. Перелік закладів охорони здоров'я затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України 28.10.2002 № 385.» Вищезазначена встановлена вимога класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі. Замовник не повинен вимагати наявності договорів, укладених із замовниками конкретного типу – наприклад, медичними закладами, закладами освіти, бюджетними установами тощо. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників та є дискримінуючою.
Відповідь: По суті Вашого питання повідомляємо наступне. У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), зокрема, у тендерній документації зазначаються: кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації зазначено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА, зокрема, щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): «3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів. 3.1.2. копії договорів, зазначених в довідці виконаних в повному обсязі; 3.1.3. копії документів на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці; 3.1.4. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента згідно з аналогічними договорами, які зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цих договорів в повному обсязі з зазначенням вихідного номеру та дати листа-відгука, відсутності претензій до послуг в т.ч. в процесі використання білизни, строку надання послуг, строку дії договору, обсягів виконання послуг, ціни (суми) договору. Аналогічним вважається договір щодо надання послуг за кодом ДК 021:2015: 98310000-9 закладам охорони здоров'я за період 2021-2024 роки, перелік закладів охорони здоров'я затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України 28.10.2002 № 385.» Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №8" Харківської міської ради відноситься до закладів охорони здоров'я. Враховуючи, що у закладах охорони здоров’я існують спеціалізовані вимоги до послуг прання та прасування білизни, зокрема, встановлені «Інструкцією зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров'я», Замовником встановлено вимогу досвіду надання послуг саме до закладах охорони здоров’я. Відповідно до Переліку закладів охорони здоров'я затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України 28.10.2002 № 385 визначено більше 145 видів (типів) закладів охорони здоров'я, замовником, в свою, чергу не звужено коло закладів охорони здоров'я до типу закладу, якому він відповідає, чим виконано принцип недискримінаційності вимоги, що міститься в кваліфікаційному критерії, однак, забезпечено конкурентний відбір учасників серед тих, хто має досвід належного виконання вимог до надання послуг медичним закладам, що обумовлено вимогами до предмету закупівлі безпосередньо замовником. Враховуючи вищезазначене, замовником в цій частини розміщено вимогу, що відповідає чинному законодавству. Підстави для внесення змін до тендерної документації – відсутні.
Дата відповіді: 24.12.2024 14:43