• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

1 190 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 950.00 UAH
Період уточнення: 17.12.2024 10:24 - 22.12.2024 00:00
Відповідь надана

Тендерна документація складена з масовими незаконними вимогами докуметів, що суперечать п. 29 Особливостей та іншими дискримінаційними вимогами, зробленими під конкретного постачальника

Номер: 386046d06e9348f7ba7e89cf76e0471f
Дата опублікування: 18.12.2024 11:11
Опис: В Додатку 3 масово вставлені незаконні вимоги, що суперечать п. 29 Особливостей та принципам недискриміанції учасників - про якийсь екологічний аудит, про матеріально-технічне забезпечення, працівників (ЦОК, кол-центр, нерухоме майно тощо), технологічні документи тощо. Очевидно, це зроблено по одній із двох причин - або ви випадково скопіювали цю тендерну документацію, складену не у відповідності до вимог законодавства, у якогось недобросовісного замовника АБО у вас є корупційна змова з певним "чорним" постачальником з метою отримання "відкату". Щодо можливої корупційної змови, то це легко перевірити - якщо ви не вилучите з тендерної документації очевидні незаконні вимоги, то вона у вас є. Тоді ми звернемось до правоохоронних органів, щоб до вас вжили певних заходів (у нас вже є успішний досвід такої практики та покарання уповноважених осіб).
Відповідь: : Шановний Учасник! Зазначаємо, що Замовником розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі з урахуванням вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі - Особливості) та Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади, а також порядок та умови здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом законодавчих та нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», (далі – Правила), які є затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: На Ваше перше запитання та твердження щодо твердження встановлення на думку учасника незаконних вимог тендерної документації «- про якийсь екологічний аудит, про матеріально-технічне забезпечення, працівників (ЦОК, кол-центр, нерухоме майно тощо), технологічні документи тощо» повідомляємо наступне. Вимоги до екологічного аудиту встановлено Законом україни «Про екологічний аудит(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 45, ст.500),відповідно статті 1, якого зазначено наступне Екологічний аудит - це документально оформлений системний н. залежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. {Стаття 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 882-VI від 15.01.2009} згідно статті 7. Висновок екологічного аудиту зазначено, що висновок екологічного аудиту - професійна оцінка об’єкта екологічного аудиту, виконана екологічним аудитором, яка ґрунтується на доказах екологічного аудиту та є головною складовою звіту про екологічний аудит. Висновок екологічного аудиту є офіційним документом, який засвідчується підписом та печаткою екологічного аудитора. Згідно зі ст. 1 Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит – це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. Також зазначаємо, що відповідно до ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами. Саме у зв’язку з цим Учасник, з метою вжиття заходів для забезпечення максимальної безпеки під час надання послуг з постачання природного газу повинен відповідати вимогам законодав Тому твердження учасника про встановлення замовником вимог щодо «якогось там аудит» свідчить про необізнаність Учасника до чинного законодавства, відповідно і до предмету закупівлі та ставить під сумнів надійність такого електропостачальник Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач електричної енергії в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Тому уповноваженою особою Замовника у Додатку 3 тендерної докуменації була зазначена дана вимога, а саме наявність мати власний структурний підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території України із обов’язковим зазначенням його (їх) найменування, місця розташування, площі та форми його (їх) власності з наданням підтверджуючого документу володіння/користування приміщенням. ПРИ ЦЬОМУ, ЗАЗНАЧАЄМО, ЩО ЗАКОНОМ НЕ ЗАБОРОНЕНО ВІДКРИТТЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ СВОГО ЦЕНТРУ ОБСЛУГОВУВАННЯ НА БУДЬ-ЯКІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ . ЗАЗНАЧАЄМО, ЩО БУДЬ-ЯКИЙ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНИК МАЄ ПРАВО ТА МОЖЛИВІСТЬ ВІДКРИТИ СВІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ПІДРОЗДІЛ НА ТЕРИТОРІЇ БУДЬ-ЯКОЇ ОБЛАСТІ УКРАЇНИ. Звертаємо Вашу увагу, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для нього спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Одночасно слід зазначити, що кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов‘язків, пов‘язаних із обслуговуванням клієнтів. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеїв окремим учасникам. Наша умова не є дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. Окрім того, за для забезпечення виконання статті 5. Принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, таких як добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них, Уповноваженою особою замовника для Учаснків, які мають меньше 50 000 споживачів, була зазначена у Додатка 3 тендерної документації АЛЬТЕРНАТИВНА ВИМОГА ДО УЧАСНИКА, а саме : «Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку у довільній формі про наявність власного окремого структурного підрозділу та інформації про посадову особу, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, інформації про адресу робочого місця учасника, телефонів для зв’язку, адресів електронної пошти посадової особи та інформація про документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно, де розташований зазначений у Довідці структурний підрозділ Учасника. 1.1. Надається затверджена у встановленому законодавством порядку копія посадової інструкції або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 1.2. Наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 1.3. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, зареєстрованих на території України, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з актуальною інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки з актуальною інформацією про кількість споживачів повинні бути видані в поточному році…тощо» Враховуючи вищенаведене, твердження учасника щодо встановдення незаконних вимог, як «ЦОК, кол-центр, нерухоме майно тощо), технологічні документи тощо. Очевидно, це зроблено по одній із двох причин - або ви випадково скопіювали цю тендерну документацію, складену не у відповідності до вимог законодавства» є не обгрунтованим та незрозумілим уточнюючим питанням для замовника, а саме(яка вимога) протирічить законодавству враховуючи те, що сформовано запитання Учасником взагалі з порушення норм ділового етикету та поваги до Замовника. Крім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії з наявною такою ж вимогою у тендерній документації, як наявність Центру обслуговування клієнтів на території України. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз вимог та документів Учасників, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників на ринку електричної енергії України з документальним підтвердженнями відповідності учасників даної вимоги. Тому твердження про звуження кола учасників даною вимогою, що на Вашу думку має дискримінаційний характер, вважаємо безпідставними.ТАКИМ ЧИНОМ ЗАМОВНИК НЕ ВБАЧАЄ ЯКИХСЬ ОБМЕЖУЮЧИХ ВИМОГ(ДІЇ), ЯКІ НЕ МОЖУТЬ ВИКОНАТИ УЧАСНИКИ- Постачальники електричної енергії. Таким чином, вважаємо дану вимогу тендерної документації правомірною та доцільною. Запрошуємо до участі у даній закупівлі.
Дата відповіді: 21.12.2024 18:22
Відповідь надана

Невідповідність тендерної документації п. 29 Особливостей, що стосується закупівлі електроенергії - незаконні вимоги про надання документів щодо матеріально-технічної бази та технологій

Номер: 45d087d990b54d9a98a9fd7d51b009bf
Дата опублікування: 18.12.2024 10:58
Опис: В тендерній документації ви вимагаєте від учасників надання документів, що передбачені п. 1 та п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» - про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також документи, які не передбачені національним стандартом. Дані незаконні вимоги наявні у п.п. 3.1, 3.3, 3.4 Додатку 1 тендерної документації – незаконно вимагається надати документи про центри обслуговування, кол-центр, працівників, технологічні договори тощо. Пункт 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ.» Крім того, у абз. 2 п. 29 Особливостей визначено, що «замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом», а надання даних документів не передбачено національним стандартом щодо електричної енергії. На підставі вищезазначеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги, що не відповідають положенням чинного законодавства.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за ваше запитання! Зазначаємо, що Постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі - Особливості) та Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади, а також порядок та умови здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія) та проєкт договору. Також звертаємо Вашу увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси, як замовників, так і постачальників. 1. На Ваше перше запитання та твердження щодо«незаконних вимог наявні у п.п. 3.1, 3.3, 3.4 Додатку 1 тендерної документації – незаконно вимагається надати документи про центри обслуговування, кол-центр, працівників, технологічні договори тощо» повідомляємо наступне. Метою Закону є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників є першим принципом. Враховуючи специфіку предмету закупівлі , як електрична енергія Замовником на виконання положень Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 були встановлені такі вимоги наступні. Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник МАЄ ПРАВО ТА МОЖЛИВІСТЬ ВІДКРИТИ СВІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ПІДРОЗДІЛ НА ТЕРИТОРІЇ БУДЬ-ЯКОЇ ОБЛАСТІ УКРАЇНИ. Вважаємо, що вимога Замовника зазначена в тендерній документації, надати довідки ЦОК на теріторії України (представництв), або інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР НЕ Є ПЕРЕПОНОЮ ДЛЯ УЧАСТІ У ЗАКУПІВЛІ, А НАДАЄ МОЖЛИВІСТЬ ЗАМОВНИКУ ПЕРЕКОНАТИСЬ У ДОТРИМАННІ УЧАСНИКОМ ВИМОГ «ПРАВИЛ РОЗДРІБНОГО РИНКУ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ» ЩОДО ПОРЯДКУ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ІЗ СПОЖИВАЧАМИ. Зазначаємо, що втановлені Довідоки Замовником тільки для актуалізації данних про Учасника, та можуть бути виконані (видані) уповновашеним органом (операторорами системи розподілу) з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Згідно вимог тендерної документації зазначено, що учасники процедури закупівлі подають документи(довідки) до тендерної пропозиції також в вигляді електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель, які можуть бути підписана дійсним удосконаленим електронним підписом (УЕП) або кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Звертаємо вашу увагу, що на підтвердження відповідності учасника кваліфікацйним критеріям, замовником були застосовіні відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 законуж. тільки надання пітвердження виконання аналогічних договір учасником, а саме надання довідки та підтверджуючих документів до неї, договірів ,актів та видгуків (Додаток1). Таким чином замовник не вбачає якихсь обмежуючих вимог(дії), які не можуть виконати Учасники. 2. Щодо твердження учасника щодо «замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом», а надання даних документів не передбачено національним стандартом щодо електричної енергії.»повідомляємо наступне . У разі здійснення закупівель відповідно до Закону, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Наразі предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, що пропонується до постачання Замовнику повинна відповідати фактичним значенням параметрів електричної енергії, встановленим чинним у Державному стандарті України є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), що був затверджений наказом від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них». Згідно вимог тендерної документації Замовник вимога є від учасника про підтвердження гарантійним листом(довідкою, тощо).Отже, замовником при складанні цієї тендерної вимагалося від Учасника підтвердити дану відповідність ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» листом, довідкою з зазначенням таких характеристик. ________________ Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права Споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Однак Законом визначення не наведено. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом (далі – ВС) у Постанові від 29.01.2021 р. по справі № 640/1042/19 (№К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших.
Дата відповіді: 21.12.2024 18:13