• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони адміністративного приміщення по вул. Незалежної України, 46а у м. Запоріжжя (79713000-5 послуги з охорони об’єктів та особистої охорони))

Торги відмінено

422 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 110.00 UAH
Період уточнення: 13.12.2024 15:30 - 18.12.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні порушення

Номер: f8a7865421d649e7b952f6b30cd1bd6c
Дата опублікування: 16.12.2024 13:34
Опис: В документації міститься вимога: "- копію діючого сертифікату відповідності головного пункту централізованого спостереження в якості централізованого спостереження та приймання тривожних сповіщень категорії І і послуг з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518-2019;" Ви навмисно обмежили коло учасників та створили дискримінаційні умови для участі, хоча зауважимо, що Ви зробили досить гарну спробу приховати дискримінаційну вимогу та створити видимість проведення публічної процедури закупівлі. Дана вимога про наявність власного ПЦС, який ще й відповідає ДСТУ ЕN 50518-2019, дає впевненість, що у Вас є попередня домовленість з Управлінням поліції охорони про визначення їх переможцем у даній процедурі закупівлі. Це підтверджується наступним: 1) Виконання вашої вимоги щодо наявності сертифікату відповідності ПЦС державним стандартам (ДСТУ EN 50518-2019) всіма іншими учасниками, окрім Управління поліції охорони, є неможливим! Якщо ви маєте сумніви щодо нашого твердження про можливість виконання даної вимоги ЛИШЕ Управлінням поліції охорони і що ця вимога є дискримінаційною відносно інших учасників, то надаємо Вам інформацію про цей сертифікат. Сертифікат відповідності на Пульт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними обєктами, що відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019: - Виробник продукції : Управління поліції охорони в м. Києві - Орган сертифікації: Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони Тобто, що ми бачимо… Управління поліції охорони зайняло «монопольне» становище, маючи свій же сертифікат, який самі ж собі і видали. 2) В основі вимог щодо наявності того, чи іншого сертифікату мають бути положення діючого на даний час «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28. Відповідно до цього Переліку вищезазначені послуги, або пункти централізованого спостереження (центри спостереження та приймання тривожних сповіщень) обов’язковій сертифікації не підлягають. Сертифікація пунктів централізованого спостереження на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України серії EN 50518, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Просимо видалити дискримінаційну вимогу з документації. У разі не внесення змін до документації нами буде подано скаргу до органу оскарження.
Відповідь: Добрий день! У відповідь на Ваше питання інформуємо: Ваше твердження про те, що зазначений документ видається лише органами поліції – є хибним. Відповідно до абз.2 п. 13. Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони. На підставі ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Замовник має право вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Наголошуємо, що ДСТУ EN 50518:2019 є діючим національним стандартом, що гармонізований з європейським стандартом методом підтвердження з надання чинності з 01 січня 2020 року відповідно до Наказу ДП УкрНДНЦ від 18 грудня 2019 року №440. В даному стандарті зазначений опис до процесів з інсталяції, роботи ЦС, технічного управління та підтримки центрів спостереження та приймання тривожних сповіщень, містить рекомендації стосовно конфігурації та ефективної роботи такого центру, та інше. Замовник згідно Закону має право оцінити якість послуг на стадії оцінки пропозиції Учасника тільки в документальному форматі. Замовник відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про захист прав споживачів», Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» перед закупівлею послуги має право вимагати документи на підтвердження, що послуги, які пропонує Учасник є якісними та відповідають наявним затвердженим стандартам. Тому Замовник вимагає сертифікати відповідності від компетентних органів оцінки. Згідно Декрету Кабінету Міністрів № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» з 1 січня 2018 року припиняє своє існування Державна система сертифікації (УкрСЕПРО), що спрощує процедуру підтвердження якості продукції/послуг. З 2001 року в Україні було створено Національне агентство з акредитації (НААУ), яке, за аналогією з європейськими країнами, наділяє органи сертифікації повноваженнями на проведення робіт з оцінки відповідності продукції. На заміну сертифікації УкрСЕПРО приходить сертифікат, виданий акредитованим органом. Загальною метою вимоги надання сертифікату відповідності від акредитованої установи є запорука впевненості, що послуга та обладнання відповідає встановленим вимогам. Цінністю сертифікації (проведення випробувань) є ступінь впевненості та довіри, демонструванням неупередженою та компетентною третьою стороною виконання встановлених вимог до товару. В свою чергу відповідно до ч. 2, ч. 3 ст. 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» «Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом». Отже, Ви маєте змогу здійснити сертифікацію на умовах та в терміни визначені у договорі укладеним з органом, що проводить таку сертифікацію, а тому дискримінаційних вимог в частині отримання відповідного сертифікату від акредитованого органу не вбачається.
Дата відповіді: 18.12.2024 11:13
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: d65adb9d717446e88593700a9bbf09fa
Дата опублікування: 15.12.2024 19:15
Опис: Шановний Замовнику! Додатком №3 тендерної документації встановлені “Кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх документального підтвердження”, зокрема, щодо підтвердження учасниками Наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Однією з вимог є: “Копії військових квитків або контрактів або довідок ТЦК або довідок з військового резерву станом на 2024 рік (крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації - в такому випадку надати лист роз’яснення)”. Поясніть, будь ласка, яке відношення до кваліфікації охоронника мають вищезазначені військово-облікові документи? Також надайте посилання на нормативні документи, якими затверджено ваше право перевіряти військово-облікові документи працівників учасників або видаліть дану вимогу із тендерної документації. Наказом Міністерства соціальної політики України 26.12.2014 №1090 затверджено Кваліфікаційні характеристики професій „Охоронник”. У розділі "Кваліфікаційні вимоги" визначено вичерпний перелік вимог: освітньо-кваліфікаційний рівень працівника, напрям і спеціальність підготовки, підвищення кваліфікації, стаж роботи для охоронника 3-го розряду: “Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта без вимог до стажу роботи або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду – не менше 1 року”.. Тобто, військово-облікові документи працівників не можуть бути підтвердженням їх відповідності до встановлених вами кваліфікаційних вимог щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Дякуємо!
Відповідь: Добрий день! У відповідь на Ваше питання інформуємо: згадана вами вимога обумовлена змінами до чинного законодавства від 18.04.2023 року на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2023 р. № 341 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності». На ваше прохання надаємо посилання на нормативно-правовий акт згідно якого вимагаються військово-облікові документи працівників, а саме: пункт 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960: Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності). Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме: документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку; документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів; документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку; копію паспорта громадянина України; документ, що підтверджує набуття кваліфікації; відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації. {Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 341 від 18.04.2023}. Враховуючи вищевикладене, дана вимога документації повністю відповідає вимогам чинного законодавства і законно включена до вимог тендерної документації.
Дата відповіді: 18.12.2024 08:15
Відповідь надана

Щодо підтвердження кваліфікації

Номер: a8bcbe33d91a4baeb98b05df3ab523bf
Дата опублікування: 15.12.2024 17:21
Опис: Шановний Замовнику! Надайте, будь ласка, роз’яснення щодо встановленої вами вимоги щодо надання: “Копії сертифікатів\дипломів\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності - посилання на відповідний сайт або QR-код).” Що саме ви маєте на увазі під терміном “надання домедичної допомоги в умовах війни”. Мається на увазі домедична допомога в умовах бойових дій? Тобто, тактична медицина? Яким саме законодавчим документом встановлено термін “надання домедичної допомоги в умовах війни”? Надайте посилання на цей документ. Пунктом 7 статті 16 ЗУ “Про охоронну діяльність” передбачено, зокрема, “У разі заподіяння такої шкоди персонал охорони повинен негайно викликати швидку медичну допомогу та надати першу долікарську допомогу потерпілим.” Тобто, “першу долікарську допомогу потерпілим” при нещасних випадках. Курс “Надання домедичної допомоги потерпілим при нещасних випадках” включено до Типової навчальної програми з предмета “Охорона праці” і затверджено у Державному стандарті професійно-технічної освіти (ДСПТО5169-ОК.74.60-2014) Міністерством освіти і науки України і міністерством праці і соціальної політики. Тобто, робітники , які пройшли навчання та здобули третій кваліфікаційний розряд охоронника, вже отримали необхідні знання з надання домедичної допомоги, які є обов’язковими у межах отримання кваліфікації, про що отримали свідоцтва про присвоєння відповідної робітничої кваліфікації і, на вашу вимогу, повинні бути подані у складі тендерних пропозицій (свідоцтва про присвоєння кваліфікації Охоронник 3 розряду). Які ще додаткові сертифікати\дипломи\тощо, а також посилання на відповідний сайт або QR-код ви вимагаєте? Всі інші курси/навчання/тощо “в умовах війни” не є обов’язковими для охоронників, відповідно до чинного законодавства, і встановлення даної вимоги є дискримінаційною. Тому просимо видалити дану вимогу з тендерної документації. З повагою.
Відповідь: Добрий день! У відповідь на Ваше питання інформуємо: згідно технічного завдання об’єкт охорони розміщений у місті Запоріжжя, яке майже щодня зазнає ракетних обстрілів та дронових ударів, що призводить до великої кількості постраждалих та загиблих серед цивільного населення, а також до руйнувань інфраструктури та будівель. Тому сьогодні вкрай важливо володіти базовими навичками першої домедичної допомоги, які допоможуть врятувати життя під час воєнного стану. Оскільки прибуття швидкої допомоги може займати і 15-20 хвилин (особливо коли відбуваються повторні обстріли), а постраждалі можуть втратити критичний об’єм крові за перші 3-5 хвилин, що призведе до летальних наслідків, то на об’єкті має бути людина, яка зможе надати першу допомогу до прибуття медичних працівників (накласти турнікет, привести у свідомість тощо). Навички першої допомоги – критична необхідність для кожної людини, особливо в умовах війни. Сьогодні це без перебільшень може врятувати життя. Саме з цією метою у документації встановлено вимогу щодо наявності у працівників знань з надання домедичної допомоги в умовах війни. В першу чергу, охоронник повинен знати як надати першу домедичну допомогу собі, а також іншим особам, які знаходяться на об’єкті охорони. Ваше твердження про те, що працівники володіють знаннями в межах ДСПТО5169-ОК.74.60-2014 є не зовсім коректним. Адже це загальні правила та норми, які не адаптовані під війну, в якій живуть українці сьогодні. Зміни, якими керується дане питання, регулюється Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення доступності медичної та реабілітаційної допомоги у період дії воєнного стану» від 29 липня 2022 року. Додатково повідомляємо, що велика кількість навчань (курсів) з надання медичної допомоги є безкоштовними, і не займають багато часу, тож кожен учасник може організувати відповідне навчання своїх працівників безкоштовно та за один день. Враховуючи вищевикладене, дана вимога документації повністю відповідає вимогам чинного законодавства і законно включена до вимог тендерної документації. З повагою.
Дата відповіді: 18.12.2024 08:14