• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

Торги не відбулися

1 563 942.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 819.71 UAH
Період уточнення: 11.12.2024 14:56 - 18.12.2024 00:00
Відповідь надана

Щодо нечинного стандарту 27001:2013

Номер: c935f8fdc108435f8b637cae2e8b3cf4
Дата опублікування: 13.12.2024 14:38
Опис: Шановний Замовник! Ваша документація містить вимогу надати чинний сертифікат ISO 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (або еквівалент), виданий на ім’я учасника, а також чинний сертифікат ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», виданий на ім’я учасника (або еквівалент). Звертаємо Вашу увагу, що стандарт ІSO 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» втратив чинність у 2023 році , тобто на даний час діючих сертифікатів за таким стандартом не існує. Відповідно, вимога щодо надання сертифікату ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», також неактуальна, оскільки останній є розширенням до стандарту ІSO 27001:2013 . Просимо виключити наведені вимоги з тендерної документації.
Відповідь: відповідь на ваше звернення щодо вимог тендерної документації, повідомляємо наступне: 1. Щодо вимоги про надання сертифіката ISO 27001:2013 Ваша заувага щодо втрати чинності стандарту ISO 27001:2013 є коректною. Дійсно, згідно з інформацією Міжнародної організації зі стандартизації (ISO), у 2023 році стандарт ISO 27001:2013 був оновлений, і чинною редакцією є ISO/IEC 27001:2022. Вимога тендерної документації щодо надання сертифіката ISO 27001:2013 у такому випадку підлягає коригуванню з урахуванням актуальної редакції стандарту. 2. Щодо сертифіката ISO 27701:2019 Сертифікат ISO 27701:2019, як розширення до стандарту ISO/IEC 27001, залишається актуальним у частині відповідності системи управління конфіденційністю оновленим вимогам ISO/IEC 27001:2022. Проте вимога про надання цього сертифіката має бути уточнена, щоб враховувати перехід на новий стандарт ISO/IEC 27001:2022. 3. Висновок щодо коригування тендерної документації З урахуванням викладеного, тендерна документація буде відповідним чином відкоригована. Замість вимоги про надання сертифіката ISO 27001:2013, буде вказано чинну редакцію стандарту — ISO/IEC 27001:2022 або еквівалент. Також вимога щодо сертифіката ISO 27701:2019 буде залишена, але із зазначенням його відповідності до актуального стандарту ISO/IEC 27001:2022. Зміни до тендерної документації будуть внесені відповідно до ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі”, що передбачає право Замовника на внесення змін до тендерної документації. Дякуємо за ваше звернення.
Дата відповіді: 16.12.2024 12:23
Відповідь надана

Дискримінація

Номер: 4010b24edf544a89a5a8c040519d9255
Дата опублікування: 11.12.2024 19:53
Опис: Замовник у тендерній документації встановив ряд дискримінаційних умов, а саме вимагає надати: 1. Сертифікати ISO різного виду. 2. Довідку/гарантійний лист про наявність в учасника статусу ППКО в ролі ОЗД 3. Довідку/лист від НКРЕКП про відповідність веб-сайту вимогам законодавства. Зазначені вище умови порушують законодавство про публічні закупівлі з огляду на таке. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO АМКУ при розгляді численних скарг встановив, що вимога надати сертифікати є дискримінаційною. Приклади рішень Комісії: від 10.05.2023 № 6270-р/пк-пз (UA-2023-04-26-009178-a); від 31.08.2023 № 13858-р/пк-пз (UA-2023-08-17-012915-a). АМКУ констатував таке: Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– ЩОДО НАЯВНОСТІ СТАТУСУ ППКО Приклад рішення АМКУ: скарга у закупівлі UA-2024-07-24-001880-a Відповідно до абзацу 1 п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Тобто замовник не може вимагати: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Умова про наявність статусу ППКО фактично передбачає в собі, що в учасника повинна бути певна матеріально-технічна база, тобто обладнання для зчитування даних комерційного обліку з лічильників, а також працівники відповідної кваліфікації для виконання цих функцій. Відповідно до пункту 1.1.5 Кодексу комерційного обліку, для виконання зобов’язань, визначених цим Кодексом, учасники ринку та споживачі повинні залучати ППКО, які мають відповідну реєстрацію в адміністратора комерційного обліку (далі - АКО), або зареєструватися в АКО як ППКО та самостійно виконувати функції ППКО. Відповідно до підпунктів 2, 3 пункту 2.5.4 Кодексу комерційного обліку Оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії за власний рахунок забезпечують: 2) гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з вузлів обліку з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання в ТКО, де оператор системи є ВТКО; 3) гарантоване щодобове та щомісячне приймання/передачу та, за необхідності, обробку даних комерційного обліку від ППКО, суміжних операторів системи, інших учасників ринку та споживачів; Між постачальниками електричної енергії та операторами системи розподілу укладено договори про надання послуг з розподілу електричної енергії, за умовами яких оператори системи розподілу виконують функції ППКО в ролі ОЗД, тобто зчитують дані комерційного обліку та передають їх постачальнику е/е. Таким чином, електропостачальник не має необхідності та обов’язку реєструватися як ППКО, оскільки такі послуги йому надаються на договірних засадах. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– ЩОДО ДОВІДКИ ВІД НКРЕКП Відповідно до пп. 8 п. 2.2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 №1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема, забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду. Згідно з п. 1.2 вказаної Постанови Суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов. Постачальники електричної енергії отримують ліценцію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Таким чином, факт отримання ліцензії є підтвердженням, що функціонування веб-сайту відповідає вимогам законодавства та ліцензійних умов. Будь-які інші документи на підтвердження відповідності веб-сайту вищевказаним вимогам не передбачені законодавством. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– АМКУ 09.12.2024 р. закликав замовників припинити встановлення незаконних умов. https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/shchodo-problemnykh-pytan-zastosuvannia-zakonodavstva-u-sferi-publichnykh-zakupivel-pid-chas-zakupivel-elektrychnoi-enerhii –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––- ВИМАГАЄМО вилучити вищезазначені дискримінаційні умови. Звертаємо увагу, що за порушення законодавства про публічні закупівлі винні особи несуть відповідальність. У випадку незадоволення цієї вимоги, буде подана скарга до АМКУ, що затягне процедуру закупівлі і призведе до несприятливих для замовника наслідків. У зв’язку з тим, що у Львівській області при закупівлі електричної енергії замовники масово встановлюють однотипні дискримінаційні умови, є обґрунтовані підстави вважати наявність змови замовників з певним постачальником, а саме з Львівенергозбут. Дана інформація вже є предметом розслідування правоохоронними органами. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––- ТИМЧАСОВА СЛІДЧА КОМІСІЯ Верховної Ради України у пункті 3.4 звіту від 30.10.2024 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4047-20#Text) встановила, що саме у Львівській області замовники встановлюють однотипні дискримінаційні умови для забезпечення участі ОДНОГО учасника в закупівлі та усунення будь-якої конкуренції. ТСК ВРУ констатувала, що у грудні 2022 року у Львівській області було проведено 603 процедури закупівлі електричної енергії на суму понад 1,883 мільярда гривень за участі лише одного учасника, який ставав переможцем. Бути єдиним учасником, а отже переможцем, за результатами проведення 603 процедур закупівель електроенергії вдавалося завдяки однотипній тендерній документації в різних замовників, що містила дискримінаційні вимоги до учасників. ВСТАНОВИВШИ УМОВИ, ЯКІ МОЖЕ ВИКОНАТИ ЄДИНИЙ ПОСТАЧАЛЬНИК – ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ – Є АНТИКОНКУРЕНТИМИ ДІЯМИ. УЧАСТЬ В ЗАКУПІВЛІ ОДНОГО УЧАСНИКА ДОЗВОЛЯЄ ТАКОМУ ПРОПОНУВАТИ ЗАВИЩЕНУ ЦІНУ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО РОЗТРАТИ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ, ЗА ЩО ПЕРЕДБАЧЕНА КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СТ. 191 КК УКРАЇНИ.
Відповідь: У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано: У тендерній документації зазначаються такі відомості: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги, що включені Замовником до тендерної документації, які Ви вважаєте дискримінаційними, встановлені не безпосередньо до товару -електричної енергії, а до процесу її постачання та базуються на законодавстві, що регулює сферу постачання електричної енергії. Отже, Замовник вважає, що вимоги документації не суперечать вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Дата відповіді: 12.12.2024 14:03