• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

електрична енергія

Завершена

219 545.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 097.73 UAH
Період уточнення: 11.12.2024 14:07 - 16.12.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 6a718a3c971d4e6a945dd1852a28b72a
Дата опублікування: 12.12.2024 14:44
Опис: ВИМОГА про внесення змін до тендерної документації На підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі учасник має надати копію ліцензії з постачання електричної енергії споживачу завірену у порядку відповідному до чинного законодавства та лист від НКРЕКП щодо сертифікації електричної енергії; В такому випадку зазначені вище сертифікати (протоколи перевірки) на товар не надаються; Згідно з офіційним веб-порталом НКРЕКП (посилання: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/sertifikaciya/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel) зазначено: у зв’язку з численними зверненнями до НКРЕКП постачальників електричної енергії та споживачів електричної енергії з питання отримання підтвердження сертифікації електричної енергії з метою долучення цієї інформації до тендерної документації для участі у процедурі здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зазначаємо. Функції та повноваження НКРЕКП визначено Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», серед яких відсутні повноваження з питань сертифікації електричної енергії. Водночас зазначаємо, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норми щодо сертифікації електричної енергії. Тобто електрична енергія в Україні не підлягає сертифікації. Також предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. Тому, цей документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням п. 29 Особливостей в цій частині. Також, просимо при розгляді даного повідомлення врахувати наступне. Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог також порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Разом з цим, ч. 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (далі — дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 1 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Отже, головна ознака умов ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, вимоги тендерної документації, які прямо протирічать положенням чинного законодавства, є неправомірними, незаконними та такими, що автоматично вважаються дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, дана вимога не є неможливою для виконання та жодним чином не порушує права чи законні інтереси замовника та не перешкоджає взяти участь у процедурі закупівлі. Враховуючи вище викладене, ПРОШУ: внести зміни до тендерної документації у частині виключення обов’язку надання інформації, передбаченої додатком 6 до Тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учасник. З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, з метою безперервного забезпечення електричною енергією в умовах воєнного стану (під час ракетних обстрілів, артилерійських обстрілів, можливого відключення електричної енергії через блекаути), керуючись частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації наступну інформацію: подання Учасником у складі тендерної пропозиції оригіналів або копій сертифікатів ISO. Замовником при складанні тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b), рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b), рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c). Враховуючи вищезазначене, у Замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 13.12.2024 08:28