• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (з розподілом)

Закупівля здійснюється на підставі п. 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами та доповненнями)

Завершена

9 164 293.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 91 642.93 UAH
Період уточнення: 09.12.2024 12:55 - 13.12.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: f95749d4812d4e2986ff8785a4778eb1
Дата опублікування: 11.12.2024 09:45
Опис: Доброго дня! Відповідно до вимог тендерної документації учасник у складі пропозиції повинен надати: - «На підтвердження виконання систем управління якістю, Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю.Вимоги». Сертифікат повинен бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на код напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії.Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати:торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14);Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію.Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про що повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію.Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 1400:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» за кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії.Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати:торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14).Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію.Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про що повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію.Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі пропозиції сканованої копії оригіналу діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)», виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov). Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.Сертифікат, окрім інших видів, має включати:торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14).Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі пропозиції. Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT)» виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі пропозиції.Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT)» виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі пропозиції. Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі пропозиції.Учасник повинен надати оригінал або скановану копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», виданого на ім’я учасника закупівлі та чинного на момент подачі пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.». Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечить постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних вимог не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність таких документів в учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні (відповідно до затверджених Правил сертифікації однорідних видів продукції (послуг). Також додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено такого документу, як “паспорт якості/сертифікат відповідності електричної енергії”. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначої дискримінаційної вимоги. Також до вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижче. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги. https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
Відповідь: Доброго дня. Шановний Учасник, ознайомившись, із вищевикладеним питанням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, окрім обов’язкових вимог, визначених ч.3 цієї статті. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України – відповідним ДСТУ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». До того ж, постачання електричної енергії включає в себе сукупність процесів, що є невід’ємною частиною постачання електричної енергії, а саме: планування закупівлі/постачання електроенергії; питання звітності, ліцензування, документообіг та розрахунки між Споживачем, Постачальником, Оператором системи передачі, Операторами систем розподілу, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; забезпечення функціонування інформаційних систем (сайт, кабінет споживача, обмін інформацією з системами НЕК «УКРЕРЕНГО» (MMS, DataHab), та багато інших. Вимога щодо наявності сертифікатів ISO (ДСТУ) в Учасників, дає впевненість Замовнику у тому, що постачання електричної енергії, відповідає вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на закупівлю, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються, а Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості та безпечності постачання товару. Замовник, має на меті працювати з Учасниками, які створюють безпечні і здорові умови праці шляхом введення умов, які дозволяють підприємству систематично виявляти та контролювати ризики безпеки і здоров'я, знижувати вірогідність потенційних аварій, надзвичайних ситуацій, тощо, не завдаючи при цьому шкоди навколишньому середовищу. Зазначені у Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі сертифікати, є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання, передбачені законодавством України та їх може отримати будь який суб'єкт господарювання. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ ISO/ ISЕ. Таким чином, жодна із вищевказаних вимог не містить ознак дискримінації, оскільки: Замовник має право включати до документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до документації вимог щодо надання у складі пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до документації спрощеної закупівлі. Стосовно п. 7 Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, то повідомляємо Вам, що дана вимога, обґрунтована відповідним наказом командувача Національної гвардії України, відповідно до якого Замовник здійснює свою договірну роботу. У вищевказаній вимозі вимагається зазначення інформації про походження товару, у разі, якщо предметом закупівлі є товар, що підтверджується сертифікатом про походження товару/засвідченого декларацією про походження товару/декларацією про походження товару/сертифікатом про регіональне найменування товару. Також, Додатком 2 встановлено, що у разі відсутності довідки (документу), Учасник надає лист-пояснення довільної форми, щодо причин їх не подання у складі пропозиції. Зважаючи на усе вищевикладене, беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія» (електрична енергія (з розподілом)), що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії (з розподілом), які б забезпечили таку стабільність постачання.
Дата відповіді: 12.12.2024 09:31