-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
44 982 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 224 913.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 224 913.00 UAH
Період уточнення:
07.12.2024 12:52 - 26.12.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
19704c10d61942bebdc40b860341c96d
Дата опублікування:
10.12.2024 17:02
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до тендерної документації Вами встановлено, що учасник має надати документи, а саме:
п.п. 21 Розділу «Перелік документів/та або інформації, які надаються усіма Учасниками»: "З метою запобігання ризиків щодо пропонування неякісного товару учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам пунктів 11.4.7-11.4.12 глави 11.4 Розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №310. Відповідний протокол повинен підтверджувати, що якість електроенергії по зміненню усталеної напруги та по відхиленню частоти струму відповідає вимогам пунктів 11.4.7-11.4.12 глави 11.4 Розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №310, та має бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі не раніше грудня 2024 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій відповідною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства. Для підтвердження повноважень лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої електротехнічної лабораторії, що виданий уповноваженим органом."
Дана вимога не може бути виконана постачальником електричної енергії, оскільки постачальники відповідають за якість наданих послуг. Норми законодавства, які Ви зазначаєте відносяться саме до операторів системи розподілу.
Ця вимога є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Також Вами зазначено надання довідок та/або листів від НКРЕКП, НЕК "Укренерго", Державної податкової служби та інших установ (п.п. 20,22,23, 24,25 Розділу «Перелік документів/та або інформації, які надаються усіма Учасниками» виданих не раніше листопада або грудня 2024 року.
Отримання довідок від цих установ потребує певного часу, а отже обмеження періоду, коли саме мають бути видані довідки є дискримінаційним, оскільки учасник ніяк не може повпливати на те, коли саме їм буде отримані ці довідки та/або листи.
Просимо Вас внести зміни в документацію, а саме прибрати ці вимоги, оскільки вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, в якому конкретно зазначено, що Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Відповідь:
Дякую за звернення.
Відповідно до п.20 Розділу «Перелік документів/та або інформації, які надаються усіма Учасниками» Додатку №1 до тендерної документації встановлено, що учасником надається довідка (лист або інша інформація) від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), видана не раніше грудня 2024 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, про те, що до учасника з дати (моменту) отримання ним ліцензії на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу не застосовувалися санкції, зокрема у вигляді накладення штрафу за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469.
На підтвердження відсутності в учасника з дати (моменту) отримання ним ліцензії на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу застосування до нього санкцій, зокрема у вигляді накладення штрафу за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, вимагається надання вищевказаної довідки (листа або іншої інформації).
Замовник не установлює вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом, а у відповідності до частини третьої статті 22 Закону встановлює вимоги до учасників зазначеної процедури закупівлі шляхом подання відповідної довідки (листа або іншої інформації) у складі тендерної пропозиції з метою підтвердження ними відсутності фактів вищевказаних обставин.
Замовник, встановлюючи відповідну вимогу, керувався лише тим, щоб потенційний переможець процедури закупівлі як суб’єкт господарювання був надійним постачальником товару, який належним чином і з дотриманням норм чинного законодавства, стандартів і ліцензійних умов забезпечував безперебійне і надійне електропостачання об’єктів Замовника-ініціатора закупівлі.
Зазначена довідка (лист або інша інформація) від НКРЕКП підтверджує статус учасника як надійного постачальника, який належним чином дотримується законодавства, що регулює постачання електричної енергії, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 № 1469.
2.4. Відповідно до п.22 Розділу «Перелік документів/та або інформації, які надаються усіма Учасниками» Додатку №1 до тендерної документації встановлено, що учасником надається Довідка (інформація тощо) від Державної податкової служби України або її відповідного територіального органу, що видана не раніше грудня 2024 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, про те, що учасник не перебуває та не включався за період своєї діяльності до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податку у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»
Замовник-ЦЗО не установлює додаткових вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом, а у відповідності до частини третьої статті 22 Закону встановлює вимоги до учасників зазначеної процедури закупівлі шляхом подання довідки (інформації тощо) від Державної податкової служби України або її відповідного територіального органу про те, що учасник не перебуває та не включався за період своєї діяльності до переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податку у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів, згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170) визначають позитивну/негативну податкову історію платника податку.
Враховуючи важливість безперебійного постачання електроенергії для об’єктів Замовника-ініціатора закупівлі, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про податкову історію учасника як суб’єкта господарювання - постачальника електроенергії, значно зменшить ризик укладання договору за результатами процедури закупівлі з учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому, а також надасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким постачальником. Отримати таку інформацію учасник може досить швидко, скориставшись сервісами обслуговування клієнтів від Державної податкової служби України. Отже, вимога про надання зазначеного документу є цілком законною та не є дискримінаційною.
2.5. Відповідно до п.24 Розділу «Перелік документів/та або інформації, які надаються усіма Учасниками» Додатку №1 до тендерної документації встановлено, що учасник на підтвердження платоспроможності та наявності фінансової можливості виконання зобов’язань по договору надає у складі пропозиції довідки (листи або інші документи), що видані не раніше листопада 2024 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, з усіх обслуговуючих банків та з інших установ, в яких відкриті рахунки учасника, з інформацією про наявність в учасника (або відкриття учаснику) рахунка або рахунків. А також надаються довідки, що видані не раніше листопада 2024 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, з усіх обслуговуючих банків, в яких відкриті рахунки учасника, про відсутність у нього заборгованості по кредитах (або за кредитами). Стосовно електронного рахунка в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – електронний рахунок в СЕА ПДВ) надається інформація (довідка, лист тощо), що видана не раніше листопада 2024 року та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, від установи (установ), до компетенції якої (яких) належить надання такої інформації, про відсутність за даними реєстру транзакцій СЕА ПДВ заборгованості на відповідному електронному рахунку учасника в СЕА ПДВ, як залишок невиконаних реєстрів на сплату до бюджету узгоджених податкових зобов’язань, що обліковуються Казначейством до виконання в повному обсязі.
Відповідно до пункту 200-1.2 статті 200-1 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569, рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 200-1.4 статті 200-1 Податкового кодексу України.
Замовник, встановлюючи відповідну вимогу, керувався лише тим, щоб потенційний переможець процедури закупівлі, як суб’єкт господарювання, був надійним постачальником товару, який належним чином дотримується податкового законодавства та у нього відсутня за даними реєстру транзакцій в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - СЕА ПДВ) заборгованість на відповідному електронному рахунку в СЕА ПДВ, як залишок невиконаних реєстрів на сплату до бюджету узгоджених податкових зобов’язань, що обліковуються Казначейством до виконання в повному обсязі.
Дата відповіді:
13.12.2024 21:09