• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

15 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 76 000.00 UAH
Період уточнення: 06.12.2024 16:24 - 11.12.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: dda4f233da514df6a276c7445f3b879e
Дата опублікування: 09.12.2024 15:43
Опис: 1.Тендерною документацією передбачено надання учасником доідки про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності Центру обслуговування споживачів та/або власного окремого структурного підрозділу саме на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника Центру обслуговування споживачів та/або власного окремого структурного підрозділу саме в конкретно визначеній області. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або груп осіб. Відповідно вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до Тендерної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і були обовʼязкові до виконання всіма потенційними учасниками. Згідно з п.48 Особливостей Nº 1178, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон Nº 922). Застосування таких критеріїв є його правом, а не дискримінаційною вимогою. А у разі закупівлі послуг або робіт замовник зобовʼязаний, вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до ст. 16 Закону Nº 922. Також відповідно до «Методичних рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених наказом Мінекономіки від 07 травня 2024 року № 11712. Варто зауважити, що кваліфікаційні критерії встановлені Замовником в Розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації (а саме, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)). З метою забезпечення європейських стандартів обслуговування споживачів на всіх рівнях, надання оперативного зворотнього зв’язку та здійснення контролю якості наданих послуг для усіх споживачів функціонує центр обслуговування споживачів електричної енергії. Відповідно до Розділу 4 Інші вимоги Додатку 1 до Тендерної документації учасник надає документ на підтвердження можливості забезпечення Постачальником реалізації права замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме: 1. Довідку про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою 1, тими учасниками, у яких створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. або 2. Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, надає довідку за формою 2 про наявність: - власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, або - посадової особи, з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Відповідно дана вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки Замовник надав диспозитивне право Учаснику надати підтвердження відповідності, встановивши сполучник «або», для того щоб Учасник, який не має власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), мав змогу взяти участь у процедурі закупівлі шляхом надання вищезазначеної довідки. Отже, дана вимога не звужує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, а, навпаки, розширює кількість та забезпечує рівні умови для всіх Учасників, що повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель. Дана вимога повністю відповідає вимогам законодавства та не є дискримінаційною, оскільки відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно дана вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки Замовник надав диспозитивне право Учаснику надати підтвердження відповідності даній вимозі, встановивши сполучник «або», для того щоб Учасник, який не має власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), мав змогу взяти участь у процедурі закупівлі шляхом надання вищезазначеної довідки. Отже, дана вимога не звужує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, а, навпаки, розширює кількість та забезпечує рівні умови для всіх Учасників, що повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель. Інформуємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді: 11.12.2024 12:41