• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія з постачанням та передачею

Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)

Завершена

3 097 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 485.00 UAH
Період уточнення: 06.12.2024 15:30 - 11.12.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінація

Номер: 54b483be2932428fbc91cf31a523e973
Дата опублікування: 10.12.2024 18:16
Опис: Замовник у тендерній документації встановив ряд дискримінаційних умов, а саме вимагає надати: 1. Сертифікати ISO різного виду. 2. Довідку/гарантійний лист про наявність в учасника статусу ППКО в ролі ОЗД 3. Довідку/лист від НКРЕКП про відповідність веб-сайту вимогам законодавства. Зазначені вище умови порушують законодавство про публічні закупівлі з огляду на таке. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO АМКУ при розгляді численних скарг встановив, що вимога надати сертифікати є дискримінаційною. Приклади рішень Комісії: від 10.05.2023 № 6270-р/пк-пз (UA-2023-04-26-009178-a); від 31.08.2023 № 13858-р/пк-пз (UA-2023-08-17-012915-a). АМКУ констатував таке: Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– ЩОДО НАЯВНОСТІ СТАТУСУ ППКО Приклад рішення АМКУ: скарга у закупівлі UA-2024-07-24-001880-a Відповідно до абзацу 1 п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Тобто замовник не може вимагати: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Умова про наявність статусу ППКО фактично передбачає в собі, що в учасника повинна бути певна матеріально-технічна база, тобто обладнання для зчитування даних комерційного обліку з лічильників, а також працівники відповідної кваліфікації для виконання цих функцій. Відповідно до пункту 1.1.5 Кодексу комерційного обліку, для виконання зобов’язань, визначених цим Кодексом, учасники ринку та споживачі повинні залучати ППКО, які мають відповідну реєстрацію в адміністратора комерційного обліку (далі - АКО), або зареєструватися в АКО як ППКО та самостійно виконувати функції ППКО. Відповідно до підпунктів 2, 3 пункту 2.5.4 Кодексу комерційного обліку Оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії за власний рахунок забезпечують: 2) гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з вузлів обліку з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання в ТКО, де оператор системи є ВТКО; 3) гарантоване щодобове та щомісячне приймання/передачу та, за необхідності, обробку даних комерційного обліку від ППКО, суміжних операторів системи, інших учасників ринку та споживачів; Між постачальниками електричної енергії та операторами системи розподілу укладено договори про надання послуг з розподілу електричної енергії, за умовами яких оператори системи розподілу виконують функції ППКО в ролі ОЗД, тобто зчитують дані комерційного обліку та передають їх постачальнику е/е. Таким чином, електропостачальник не має необхідності та обов’язку реєструватися як ППКО, оскільки такі послуги йому надаються на договірних засадах. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– ЩОДО ДОВІДКИ ВІД НКРЕКП Відповідно до пп. 8 п. 2.2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 №1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема, забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду. Згідно з п. 1.2 вказаної Постанови Суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов. Постачальники електричної енергії отримують ліценцію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Таким чином, факт отримання ліцензії є підтвердженням, що функціонування веб-сайту відповідає вимогам законодавства та ліцензійних умов. Будь-які інші документи на підтвердження відповідності веб-сайту вищевказаним вимогам не передбачені законодавством. –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– АМКУ 09.12.2024 р. закликав замовників припинити встановлення незаконних умов. https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/shchodo-problemnykh-pytan-zastosuvannia-zakonodavstva-u-sferi-publichnykh-zakupivel-pid-chas-zakupivel-elektrychnoi-enerhii –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––- ВИМАГАЄМО вилучити вищезазначені дискримінаційні умови. Звертаємо увагу, що за порушення законодавства про публічні закупівлі винні особи несуть відповідальність. У випадку незадоволення цієї вимоги, буде подана скарга до АМКУ, що затягне процедуру закупівлі і призведе до несприятливих для замовника наслідків. У зв’язку з тим, що у Львівській області при закупівлі електричної енергії замовники масово встановлюють однотипні дискримінаційні умови, є обґрунтовані підстави вважати наявність змови замовників з певним постачальником. Дана інформація вже є предметом розслідування правоохоронними органами.
Відповідь: Шановний потенційний учаснику! У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 3, ст. 22 Закону: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. 1. АМКУ встановив і протилежну практику, що вимога надати сертифікати ISO не є дискримінаційною. Приклади рішень Комісії: Рішення Колегії № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021, оголошення № UA-2021-03-26-014987-c. Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c. Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c. 2. Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО). Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії АКО. Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу, що передбачає в процесі комерційний облік, а отже Замовник користуючись своїм правом встановив вимогу, що може бути виконана будь-яким учасником. Вимога стосуються надання послуг щодо знімання показів засобів обліку комерційного обліку на об’єктах електропостачання Замовника, що є взаємопов’язано із постачанням товару і комерційним обліком , відтак вимога безпосередньо стосується предмета закупівлі. 3. Щодо інформації про власний веб-сайт повідомляємо наступне. Відповідно до п.1.2 Ліцензійних умов, суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - здобувач ліцензії), має відповідати цим Ліцензійним умовам. Відповідно до пп.2 п. 1.5 Ліцензійних умов, до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додається, зокрема, відомість про засоби провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Згідно з п.1.3 Ліцензійних умов, провадження господарської діяльності - це будівлі (приміщення), що знаходяться у власності чи користуванні ліцензіата, для організації прийому і обслуговування споживачів та веб-сайт ліцензіата в мережі Інтернет, засоби комунікації зі споживачами та/або іншими учасниками ринку електричної енергії (телефон, факс, E-mail). Таким чином, під час отримання ліцензії товариство надає НКРЕКП інформацію щодо власного сайту. Даним нормативно-правовим актом не передбачено, що під час видачі Ліцензії НКРЕКП здійснює перевірку сайту суб’єкта господарювання, який має намір отримати ліцензію, на відповідність чинному законодавству, а лише передбачено обов’язок ліцензіата дотримуватися вимог Ліцензійних умов. Таким чином, отримання учасником Ліцензії лише підтверджує його право на постачання електричної енергії споживачам, а не відповідність його документів та засобів провадження господарської діяльності вимогам спеціального законодавства.Тому, замовником встановлено, що відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинна бути підтверджена Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції.
Дата відповіді: 11.12.2024 16:01