• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

ДК 021-2015 код 09310000-5 - Електрична енергія ( електрична енергія )

Торги відмінено

27 834 752.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 139 173.76 UAH
Період уточнення: 06.12.2024 14:37 - 14.12.2024 00:00
Відповідь надана

Забезпечення тендерної пропозиції

Номер: 10fbcca3c5f84e478195a547a22c3263
Дата опублікування: 11.12.2024 20:51
Опис: Шановний замовнику. В тендерній документації Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції . Про те в оголошені це не зазначено. Просимо привести оголошення про проведення закупівлі до відповідності з законодавством!
Відповідь: Шановний Учаснику дякуємо за уважність, відповідні зміни будуть внесені.
Дата відповіді: 12.12.2024 17:10
Відповідь надана

Просимо привести тендерну документацію до відповідності з законодавством!

Номер: a9f0f8a448824c2499c5eb10411a603a
Дата опублікування: 09.12.2024 11:04
Опис: Доброго дня. Шановний Замовнику! Ми є учасником, який планує та розглядає можливу потенційну участь у Вашій закупівлі. Але звернули нашу увагу, що у тендерній документації Вами зазначено наступне: Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції 3 Інша інформація Учасник у складі пропозиції надає висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, що свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України «Про запобігання корупції», у тому числі: відсутність фактів вчинення (участі у вчиненні) посадовими та службовими особами учасника, іншими особами, які виконують роботу та перебувають з учасником у трудових відносинах, корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю юридичної особи (учасника), відсутність фактів поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю юридичної особи (учасника); підтвердження наявності в антикорупційних документах учасника вичерпного переліку та опису антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядку їх виконання (застосування), зокрема, порядку проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи (учасника), а також порядку регулярного звітування уповноваженої особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми учасника перед засновниками (учасниками) юридичної особи (учасника). Висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту має бути виданий учаснику не раніше 2022 року в результаті реалізації діяльності з надання правової допомоги адвокатським об'єднанням або адвокатом України або адвокатським бюро учаснику, у розумінні Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», на підтвердження чого у складі пропозиції учасника повинен бути наданий відповідний документ, передбачений пунктом 4 частини першої статті 1 вказаного закону, оформлений належним чином і у відповідності до вимог законодавства України. У разі надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту адвокатським бюро (надалі – АБ) у складі пропозиції учасника надаються відповідні підтверджуючі документи щодо АБ, а саме: відповідний документ про створення АБ, письмове повідомлення відповідної ради адвокатів регіону про створення (або реорганізацію) АБ від адвокату, який створив АБ, подане згідно з вимогами законодавства України У разі надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту адвокатським об'єднанням (надалі – АО) у складі пропозиції учасника надаються відповідні підтверджуючі документи щодо АО, а саме: відповідний документ про створення АО, статут (в чинній редакції) АО з наданням пошукового коду доступу (результатів надання адміністративної послуги), за яким існує можливість перевірити достовірність наданого статуту, письмове повідомлення відповідної ради адвокатів регіону про створення (або реорганізацію) АО від такого АО, подане згідно з вимогами законодавства України. У разі надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту адвокатом у складі пропозиції учасника надаються відповідні підтверджуючі документи щодо такого адвоката, а саме: свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю, витяг з Єдиного реєстру адвокатів України. Керуючись чинним законодавством України, вважаємо, що зазначена вимога до предмета закупівлі, порушує чинне законодавство про закупівлі, виходячи із наступного. 1. Порушення принципів рівності учасників Згідно з частиною 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Вимога щодо надання висновку про антикорупційний аудит, який має бути виданий виключно адвокатськими об'єднаннями, адвокатськими бюро чи адвокатами України, є надмірною та дискримінаційною, оскільки обмежує можливість участі інших учасників, які не залучали адвокатські послуги, але при цьому дотримуються антикорупційного законодавства. 2. Відсутність обґрунтування необхідності такої вимоги Частина друга статті 61 Закону України «Про запобігання корупції» не встановлює обов’язковості проведення антикорупційного аудиту для юридичних осіб у формі, описаній у тендерній документації. Закон передбачає лише можливість залучення незалежних експертів, але не зобов'язує учасників мати саме такий висновок для участі у тендері. Замовник перевищує свої повноваження, фактично нав'язуючи додаткові вимоги, які не мають прямого зв’язку з предметом закупівлі. 3. Альтернативні способи підтвердження антикорупційної відповідності Учасник може підтвердити свою антикорупційну відповідність іншими способами, передбаченими чинним законодавством, зокрема: • наявністю антикорупційної програми, затвердженої відповідно до статті 62 Закону України «Про запобігання корупції»; • наявністю уповноваженої особи з реалізації антикорупційної політики; • відсутністю інформації про учасника у відкритих реєстрах як суб'єкта, що порушив антикорупційне законодавство. 4. Надмірна деталізація вимог до документів Вимога щодо надання підтверджуючого документа, який передбачений пунктом 4 частини 1 статті 1 вказаного Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (договір про надання правничої допомоги), може бути розцінена як дискримінаційна, оскільки не всі учасники обов’язково повинні залучати адвокатів для підтвердження своєї антикорупційної відповідності. Замість цього учасник міг би надати: - висновок/звіт про аудит незалежного експерта без додаткових вимог до договору; - документи, які підтверджують дотримання антикорупційної політики (антикорупційна програма, звіт про результати виконання антикорупційної програми тощо). Також, така вимога є надмірною, оскільки: - не передбачена законодавством як обов'язкова умова для підтвердження дотримання антикорупційної політики учасника; - обмежує коло учасників, які можуть подати тендерну пропозицію, лише тими, хто залучав адвокатів чи адвокатські об'єднання, хоча законодавство дозволяє підтверджувати антикорупційну відповідність іншим способом. Згідно з частиною 2 статті 61 Закону України «Про запобігання корупції», юридична особа має право залучати незалежних експертів для виявлення та усунення корупційних ризиків. Однак ця норма не вимагає обов’язкового укладення договору про надання правничої допомоги чи підтвердження відповідності учасника саме за допомогою адвокатів. Така вимога не випливає з положень статей 61, 62 або 64 Закону України «Про запобігання корупції» і суперечить принципу свободи вибору способу забезпечення антикорупційної політики. Також, звертаємо Вашу увагу, що наявність таких дискримінаційних вимог в складі ТД спрямована на забезпечення участі та перемоги в цій процедурі одного, учасника. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД, спрямовані на досягнення єдиного результату – забезпечення участі і визнання переможцем конкретно визначеного Учасника. Нагадуємо, що за такі порушення Замовникам передбачається адміністративна відповідальність за порушення статті 164-14 КпАП та передбачає покарання у вигляді штрафів. Окрім того, що при зверненні до органів ДАСУ буде встановлено порушення і Вас зобов’яжуть вчинити дії для їх усунення, то, у зв’язку з цим, можуть бути певні незручності для Вас у проведенні подальшої закупівлі, підписанні договору з можливим переможцем, виконанні умов договору та змушені будете проводити нову закупівлю, якщо вже етап укладення договору пройшов. Беручи до уваги вищевикладене, ми вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за запитання. На виконання Закону України «Про запобігання корупції» юридичні особи забезпечують розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності юридичної особи. Кожна юридична особа, насамперед та, що виконує або має намір долучитися до виконання робіт та надання послуг за рахунок коштів державного бюджету, повинна мати відповідну систему менеджменту протидії корупції. Згідно з частиною другою статті 61 Закону України «Про запобігання корупції» для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи можуть залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту. Учасник у складі пропозиції надає висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, що свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України «Про запобігання корупції», у тому числі: відсутність фактів вчинення (участі у вчиненні) посадовими та службовими особами учасника, іншими особами, які виконують роботу та перебувають з учасником у трудових відносинах, корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю юридичної особи (учасника), відсутність фактів поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю юридичної особи (учасника); підтвердження наявності в антикорупційних документах учасника вичерпного переліку та опису антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядку їх виконання (застосування), зокрема, порядку проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи (учасника), а також порядку регулярного звітування уповноваженої особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми учасника перед засновниками (учасниками) юридичної особи (учасника). Вимога щодо надання учасником вищевказаної інформації встановлена у відповідності до пункту 28 Особливостей, а саме: "тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей", відповідно до вищезгаданої статті: "тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації". Дана вимога встановлені для всіх учасників і всі учасники процедури закупівлі можуть її виконати.
Дата відповіді: 12.12.2024 15:33