-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія з постачанням та передачею
Код номенклатурної позиції: 09310000-5 Електрична енергія
Завершена
1 222 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 225.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 225.00 UAH
Період уточнення:
05.12.2024 15:28 - 10.12.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога усунути порушення
Номер:
e68b5f46bbec4161920ed9ee8ef27502
Дата опублікування:
06.12.2024 12:13
Опис:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації, а саме у Додатку 2 до тендерної документації, Вами встановлені наступні вимоги щодо надання учасником у складі пропозиції «Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерційного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б»» та «З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, 3.1. Гарантійний лист наступного змісту:
« Учасник _______ (вказати назву), цим листом гарантує, що має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про _______________________ (вказати назву Учасника) в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.»
У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена..»
Доводимо до Вашого відома та наголошуємо, відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Зокрема, відповідно до пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V ПРРЕЕ оператор системи зобов'язаний, зокрема, дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором; здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії. Таким чином, отримання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 здійснюється ОСР, так як він є відповідальним за якість електричної енергії, але ніяк не постачальник. Таким чином не зрозуміла природа походження цієї вимоги, оскільки, враховуючи вищенаведене, як підставу її включення до вимог тендерної документації не можна застосувати навіть ч.3 ст.22 Закону. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до постачальників електроенергії, оскільки не знаходиться у компетенції останніх.
Зокрема, АКО розробляє та затверджує регламенти та протоколи інформаційної взаємодії учасників ринку щодо обміну даними комерційного обліку електричної енергії через центральну інформаційно-комунікаційну платформу Датахаб. АКО розробляє проєкти інших нормативних документів (положення, методики, порядки тощо) та зміни до них, необхідні для виконання положень Закону України «Про ринок електричної енергії», цього Кодексу, Правил
роздрібного ринку, Правил ринку, Кодексу системи розподілу та Кодексу системи передачі з питань:
1) установлення, налаштування, заміни, модернізації, введення та виведення
з експлуатації, а також технічної підтримки та обслуговування засобів
комерційного обліку, допоміжного обладнання та автоматизованих систем, що
використовуються для комерційного обліку електричної енергії, їх програмного
та апаратного забезпечення;
2) здійснення процесів збору, керування та адміністрування даних щодо
комерційного обліку, зокрема, обробки, перевірки та валідації даних
комерційного обліку, формування оціночних даних комерційного обліку;
формування профілів та профілювання даних комерційного обліку, агрегації та сертифікації даних комерційного обліку з використанням центральної інформаційно-комунікаційної платформи Датахаб.
В свою чергу, електропостачальник здійснює виключно комерційний продаж електричної енергії споживачам на умовах договору про постачання електричної енергії споживачу.
Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наголошуємо, що дані вимоги прямо не стосуються діяльності учасника, як Постачальника електричної енергії і Ви, як Замовники має право вимагати документи та підтвердження спроможності учасника виконати умови постачання електричної енергії як Товару, та не зловживати даним Вам законом правом! Просимо внести зміни до тендерної документації з дотриманням норм чинного законодавства та нормативно-правових актів.
Відповідь:
На вашу вимогу, щодо внесення змін до тендерної документації, на закупівлю електричної енергії, доводимо до вашого відома:
Вимога тендерної документації (додаток №2 до тендерної документації), про те, що учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)», повідомляємо, що зазначена вимога встановлена за для можливості здійснювати облік оператором системи або ППКО (у ролі ОЗД) відповідно до умов чинного законодавства, а також технічних умов Замовника.
Відповідно до вашого посилання ДСТУ EN50160:2014, інформуємо, що зазначений національний стандарт регулює характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності.
Цей стандарт установлює терміни та значення для основних характеристик напруги в тачках приєднання користувачів до електричних мереж змінного струму низької, середньої та високої напруги загальної призначеності в нормальних умовах експлуатування. Цей стандарт установлює норми або значення, у межах яких можна знайти очікувані характеристики напруги на будь-якому терміналі живлення електричних мереж загальної призначеності, але не визначає типову ситуацію, яку зазвичай спостерігає окремий користувач мережею електропостачання. Таким чином, предмет закупівлі не передбачений національним стандартом, ДСТУ EN 50160:2014.
А отже, замовником відмовлено у задоволенні зазначеної вимоги.
Дата відповіді:
09.12.2024 22:13