-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
1 720 544.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 602.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 602.72 UAH
Період уточнення:
05.12.2024 15:00 - 10.12.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо порушень у сфері публічних закупівель
Номер:
fb3531b600b34ef182416cf7a7fe547e
Дата опублікування:
07.12.2024 18:45
Опис:
Шановний Замовнику, встановлення вимоги про створення учасником вказаного Центру на території Львівської області або суміжних областей Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області є обмеженням конкуренції серед учасників, що мають такі центри в інших регіонах України.
Згідно з підпунктом 8 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі – Ліцензійні умови), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 27.12.2017 № 1469, при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: забезпечити функціонування вебсайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Згідно з пунктом 1.2 Ліцензійних умов суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - здобувач ліцензії), має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов.
Ліцензійні умови не містять норм, що зобов’язують Скаржника створювати центр обслуговування споживачів в місці чи за адресою, визначеною третьою особою (зокрема, Замовником).
А тому, вимоги Замовника про створення центру на території обраних ним областей, а також встановлення похідних вимог про підтвердження створення і статусу створеного підрозділу є дискримінаційними для всіх учасників, що мають такий центр поза межами адміністративно-територіальних одиниць (областей), визначених Замовником.
Такими похідними дискримінаційними є вимоги пунктів 1.1, 1.2, 2.3, 2.4, 5.1 розділу 5 додатку 1 Документації надати:
- Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей -Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
- Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці
- Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів
- Наказ про прийом на роботу посадової особи учасника з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці)
- Довідку про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) за формою 5.1.1 або
- у разі, якщо ІКЦ не створено, довідку про уповноважену особу учасника, яка виконує функції інформаційно-консультаційного центру на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області за формою 5.1.2.
Згідно з абзацом другим пункту 3.1.1 глави 3.1 розділу III Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312, місцем провадження господарської діяльності електропостачальника є територія України.
А тому встановлення Замовником в Документації вимог, що встановлюють додаткові вимоги до створення підрозділів електропостачальника понад визначене таким постачальником місцезнаходження цього підрозділу, є дискримінацією учасників Закупівлі.
Передбачена пунктом 1.2 розділу 5. ПОРЯДОК ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (електричної енергії) Додатку 1 до Документації надати: "Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці" не відповідає вимогам ПРРЕЕ і законодавства про електроенергетики.
Відсутні будь-які норми законодавства, що зобов’язують постачальника електричної енергії, який отримав відповідну ліцензію, отримувати довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Звертаємо Вашу увагу, на рішення АМКУ №11229-р/пк-пз від 27.06.2024 щодо даного питання.
Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наголошуємо, що дані вимоги прямо не стосуються діяльності учасника, як Постачальника електричної енергії і Ви, як Замовники не маєте право вимагати документи та підтвердження щодо створення ІКЦ та ЦОК на території ПЕВНИХ областей, та не зловживати даним Вам законом правом! Просимо внести зміни до тендерної документації з дотриманням норм чинного законодавства та нормативно-правових актів.
Відповідь:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або груп осіб. Відповідно вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до Тендерної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і були обовʼязкові до виконання всіма потенційними учасниками.
Згідно з п.48 Особливостей Nº 1178, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон Nº 922). Застосування таких критеріїв є його правом, а не дискримінаційною вимогою. А у разі закупівлі послуг або робіт замовник зобовʼязаний, вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до ст. 16 Закону Nº 922. Також відповідно до «Методичних рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених наказом Мінекономіки від 07 травня 2024 року № 11712. Варто зауважити, що кваліфікаційні критерії встановлені Замовником в Розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації (а саме, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)).
З метою забезпечення європейських стандартів обслуговування споживачів на всіх рівнях, надання оперативного зворотного зв’язку та здійснення контролю якості наданих послуг для усіх споживачів функціонує центр обслуговування споживачів електричної енергії.
Відповідно до Розділу 3 Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників Додатку 1 до Тендерної документації учасник надає документ на підтвердження можливості забезпечення Постачальником реалізації права замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме:
1. Довідку про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою 1, тими учасниками, у яких створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.
або
2. Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, надає довідку за формою 2 про наявність:
- власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, або
- посадової особи, з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.Відповідно дана вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки Замовник надав диспозитивне право Учаснику надати підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, встановивши сполучник «або», для того щоб Учасник, який не має власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), мав змогу взяти участь у процедурі закупівлі шляхом надання вищезазначеної довідки. Отже, дана вимога не звужує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, а, навпаки, розширює кількість та забезпечує рівні умови для всіх Учасників, що повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель.
Дана вимога повністю відповідає вимогам законодавства та не дискримінаційною, оскільки відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно дана вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки Замовник надав диспозитивне право Учаснику надати підтвердження відповідності даній вимозі, встановивши сполучник «або», для того щоб Учасник, який не має власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), мав змогу взяти участь у процедурі закупівлі шляхом надання вищезазначеної довідки. Отже, дана вимога не звужує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, а, навпаки, розширює кількість та забезпечує рівні умови для всіх Учасників, що повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель.
Інформуємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді:
10.12.2024 13:27