-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Електрична енергія
(без розподілу)
Завершена
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період уточнення:
04.12.2024 16:13 - 09.12.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога усунути порушення
Номер:
ad21c638626b4083971e94dcb7b3ed28
Дата опублікування:
06.12.2024 13:22
Опис:
Шановний Замовнику, встановлення вимоги про створення учасником вказаного Центру на території Львівської області або суміжних областей Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області є обмеженням конкуренції серед учасників, що мають такі центри в інших регіонах України.
Згідно з підпунктом 8 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі – Ліцензійні умови), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 27.12.2017 № 1469, при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: забезпечити функціонування вебсайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Згідно з пунктом 1.2 Ліцензійних умов суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - здобувач ліцензії), має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов.
Ліцензійні умови не містять норм, що зобов’язують Скаржника створювати центр обслуговування споживачів в місці чи за адресою, визначеною третьою особою (зокрема, Замовником).
А тому, вимоги Замовника про створення центру на території обраних ним областей, а також встановлення похідних вимог про підтвердження створення і статусу створеного підрозділу є дискримінаційними для всіх учасників, що мають такий центр поза межами адміністративно-територіальних одиниць (областей), визначених Замовником.
Такими похідними дискримінаційними є вимоги пунктів 1.1, 1.2, 2.3, 2.4, 5.1 розділу 5 додатку 1 Документації надати:
- Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей -Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
- Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці
- Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів
- Наказ про прийом на роботу посадової особи учасника з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці)
- Довідку про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) за формою 5.1.1 або
- у разі, якщо ІКЦ не створено, довідку про уповноважену особу учасника, яка виконує функції інформаційно-консультаційного центру на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області за формою 5.1.2.
Згідно з абзацом другим пункту 3.1.1 глави 3.1 розділу III Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312, місцем провадження господарської діяльності електропостачальника є територія України.
А тому встановлення Замовником в Документації вимог, що встановлюють додаткові вимоги до створення підрозділів електропостачальника понад визначене таким постачальником місцезнаходження цього підрозділу, є дискримінацією учасників Закупівлі.
Передбачена пунктом 1.2 розділу 5. ПОРЯДОК ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (електричної енергії) Додатку 1 до Документації надати: "Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці" не відповідає вимогам ПРРЕЕ і законодавства про електроенергетики.
Відсутні будь-які норми законодавства, що зобов’язують постачальника електричної енергії, який отримав відповідну ліцензію, отримувати довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Звертаємо Вашу увагу, на рішення АМКУ №11229-р/пк-пз від 27.06.2024 щодо даного питання.
Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наголошуємо, що дані вимоги прямо не стосуються діяльності учасника, як Постачальника електричної енергії і Ви, як Замовники не маєте право вимагати документи та підтвердження щодо створення ІКЦ та ЦОК на території ПЕВНИХ областей, та не зловживати даним Вам законом правом! Просимо внести зміни до тендерної документації з дотриманням норм чинного законодавства та нормативно-правових актів.
Відповідь:
Доброго дня! Згідно Вашого звернення повідомляємо, що в Додатку 1 Тентерної документації відсутні перераховані Вами дискримінаційні пункти.
Дата відповіді:
06.12.2024 16:00
Відповідь надана
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
390282eef5f048429e87a496791c0c1a
Дата опублікування:
05.12.2024 11:10
Опис:
Шановний Замовник! У додатку 1 кваліфікаційні критерії передбачено підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м. Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил, роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності на території Волинської області - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначеної вимоги підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності на території Волинської області - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)). Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Відповідь:
Доброго дня! Згідно Вашого звернення в Додатку 1 Тендерної документації немає зазначених Вами недоліків.
Дата відповіді:
06.12.2024 15:55