-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія з постачанням та передачею
Код номенклатурної позиції: 09310000-5 Електрична енергія
Торги відмінено
1 359 012.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 590.13 UAH
мін. крок: 1% або 13 590.13 UAH
Період уточнення:
04.12.2024 14:34 - 09.12.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
7dbc5baa03a744abbb314215b1d30694
Дата опублікування:
04.12.2024 15:39
Опис:
Вимагаємо вилучити такі дискримінаційні умови:
1. Пункти 1, 4, 6 додатку 2 до ТД, якими передбачено надання сертифікатів ISO.
2. Абзац 2 пункту 2 додатку 2 до ТД, яким передбачено надання підтвердження відповідності веб-сайту довідкою НКРЕКП
3. Пункти 3, 3.1 додатку 2 до ТД, якими вимагається наявність в учасника статусу ППКО
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Підтвердження відповідності веб-сайту довідкою від НКРЕКП є безглуздою умовою з огляду на те, що при отриманні Ліцензії на право постачання електрично енергії, кожен постачальник повинен відповідати ліцензійним умовам, які в свою чергу встановлюють критерії для веб-сайту. Якщо веб-сайт не відповідає ліцензійним умовам, то НКРЕКП відмовляє у видачі ліцензії.
Відповідно до абзацу 1 п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тобто замовник не може вимагати:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Умова про наявність статусу ППКО фактично передбачає в собі, що в учасника повинна бути певна матеріально-технічна база та працівники відповідної кваліфікації для здійснення функцій зчитування даних комерційного обліку.
Наголошуємо, що кожен постачальник електричної енергії, який має відповідну ліцензію, не зобовязаний здійснювати функції ППКО, позаяк такі функції можуть виконуватися оператором системи розподілу на підставі укладеного між ним та електропостачалником договору про надання послуг з розподілу.
Відповідь:
Доброго дня,
Повідомляємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Сертифікати ISO, які передбачені вимогами тендерної документації, є міжнародними нормами сертифікації та сертифікатами міжнародного зразка, відтак, їх отримання є загальнодоступним. Вимоги до товару є безпосередньо пов’язані із діяльністю із його постачання, відтак замовник має право встановлювати вимоги як до товару, так і кваліфікаційні та інші вимоги до учасника, що розглядаються вцілому. Отже, встановлення даної вимоги не призводить своїми діями до обмеження потенційного кола учасників та не суперечить нормам чинного законодавства.
Щодо надання підтвердження відповідності веб-сайту довідкою НКРЕКП, інформуємо, що замовником здійснюється закупівля досить великого об’єму електричної енергії, по великій кількості точок, а отже, вимога, щодо наявності веб-сайту, який відповідає вимогам, що встановлюються НКРЕКП, для можливості отримання актуальної інформації, а також можливості обміну інформації з постачальником електричної енергії.
Відносно вимоги, про те, що учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» зазначаємо, що вимога стосується всіх учасників, відтак не може вважатися дискримінаційною. Замовник тендерною документацією з урахування великого обсягу споживання встановлює інші вимоги, які вважає за необхідне, що стосуються предмета закупівлі . Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО). Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії АКО. Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу, що передбачає в процесі комерційний облік, а отже Замовник користуючись своїм правом встановив вимогу, що може бути виконана будь-яким учасником, який приймає у штат відповідних працівників.
Дата відповіді:
07.12.2024 19:55