-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
777 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 202.50 UAH
мін. крок: 0% або 202.50 UAH
Період уточнення:
02.12.2024 19:51 - 07.12.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
28d170c079184c2186cb192c1fb67a76
Дата опублікування:
03.12.2024 20:26
Опис:
Вимагаємо вилучити такі дискримінаційні умови:
1. Пункти 6, 7 додатку 1 до ТД, якими передбачено надання сертифікатів ISO.
2. Абзац 2 пункту 8 додатку 1 до ТД, яким передбачено надання підтвердження відповідності веб-сайту довідкою НКРЕКП
3. Пункт 9 додатку 1 до ТД, якими вимагається наявність в учасника статусу ППКО
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Підтвердження відповідності веб-сайту довідкою від НКРЕКП є безглуздою умовою з огляду на те, що при отриманні Ліцензії на право постачання електрично енергії, кожен постачальник повинен відповідати ліцензійним умовам, які в свою чергу встановлюють критерії для веб-сайту. Якщо веб-сайт не відповідає ліцензійним умовам, то НКРЕКП відмовляє у видачі ліцензії.
Відповідно до абзацу 1 п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тобто замовник не може вимагати:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Умова про наявність статусу ППКО фактично передбачає в собі, що в учасника повинна бути певна матеріально-технічна база та працівники відповідної кваліфікації для здійснення функцій зчитування даних комерційного обліку.
Наголошуємо, що кожен постачальник електричної енергії, який має відповідну ліцензію, не зобовязаний здійснювати функції ППКО, позаяк такі функції можуть виконуватися оператором системи розподілу на підставі укладеного між ним та електропостачалником договору про надання послуг з розподілу.
Відповідь:
Доброго дня, на Ваше звернення повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Частина 2 статті 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації, зокрема у п. 3 зазначено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Частина 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Необхідно зазначити, що описані у вашому зверненні вимоги сформовані з врахуванням наших потреб та з метою отримання якісного товару та супутніх послуг пов’язаних з його постачанням, що є предметом закупівлі.
Варто також наголосити, що Закон або будь-який інший нормативний акт не дають чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Однак вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації не є дискримінаційними, адже вони жодним чином не обмежують права потенційних учасників закупівлі, оскільки сформовані з урахуванням особливостей предмета закупівлі та можуть бути виконані будь-якими учасниками, які планують здійснювати постачання електричної енергії Замовникам.
Дата відповіді:
06.12.2024 16:28