• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Завершена

6 900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 500.00 UAH
Період уточнення: 29.11.2024 12:50 - 04.12.2024 00:00
Відповідь надана

Не законна вимога

Номер: c8bdae92b8704fccaa950fb6a1d02e4f
Дата опублікування: 03.12.2024 14:01
Опис: Шановний Замовнику! Умовами тендерної документації замовником встановленно вимогу «Споживач електричної енергії зацікавлений в отриманні найякіснішої продукції, у зв’язку з чим від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства. На підтвердження вищезазначеного Учасник повинен надати оригінал або копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2018 (ISO 9001:2018, IDT) «Система управління якістю. Вимоги», який підтверджує впровадження системи управління якістю в учасника як суб’єкта господарювання — юридичної особи стосовно торгівлі електричною енергією (оптової чи роздрібної), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації. 14. Учасники повинні надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. 15.З метою надійного захисту даних від спроби несанкціонованого доступу та забезпечення повного контролю за інформаційними ресурсами учасник шляхом надання сертифікату підтверджує відповідність вимогам ISO 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги». Зазначений документ має бути виданий на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.» Просимо звернути Увагу та привести документацію відповідно до зазаначеного. В разі ігнорування вимог нормативних документів залишаємо за собою право звернутись до АМКУ для оцінки Ваших дій! Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України. відповідно п. 28 Особливостей встановлено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так ч. 3 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Однак відповідно до п. 29 особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . Зазначені нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив зазначені вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливосте. Враховуючи вищезазначене та для аргументації своєї позиції , просимо замовника ретельно проаналізувати рішення органу оскарження № 16580-р/пк-пз від 17.10.2023 по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-02-002228-a.
Відповідь: Шановний Учасник. Ваш запит ретельно розглянутий та наступним повідомляємо. Перша частина запиту (більше 50% тексту) присвячена цитуванню положень Тендерної документації Замовника. Звертаємо Вашу увагу , що зазначена документація оприлюднена в порядку передбаченому Законом « Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей і всі зацікавлені особи мають можливість ознайомитися з нею. В подальшому Ви посилаєтесь на п. 28 Особливостей, ч. 3 ст. 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Я якості аргументування незаконності вимог Замовника, як підставу, Ви зазначаєте п. 29 Особливостей, якою передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Статтею 16 Закону визначені кваліфікаційні критерії процедури закупівлі, зокрема положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону визначають наступні кваліфікаційні критерії: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Пунктом 1 розділу 1 Додатку №1 до Тендерної документації «Перелік документів та інформації  для підтвердження відповідності УЧАСНИКА  кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»» єдиним кваліфікаційним критерієм визначено: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), що беззаперечно відповідає положенням пункту 3) другої статті 16 Закону, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Таким чином, аналізуючи норми чинного законодавства, Вами не доведено незаконність вимог Замовника. Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії, на які Замовник посилається в тендерній документації (ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)») відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації відповідають параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» та іншим вимогам, встановленим чинним законодавством України, державними національними стандартами України, технічними умовами, іншими нормативно-технічними документами щодо його якості. Якість електричної енергії - це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення. Основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 – 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР, які встановлюють показники якості електричної енергії для мереж середньої та високої напруги, методи випробування та інші характеристики якості електроенергії наведені у ДСТУ EN 50160:2023. Відповідно до частини 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник зацікавлений в отриманні найякіснішої продукції, а відповідно Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Станом на оголошення відкритих торгів з Особливостями Замовник знаходиться на території Харківської міської територіальної громади, яка , починаючи з 15.09.2022 року до наступного часу є територією можливих бойових дій, відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022  № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р. за № 1668/39004 « Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією». У зв’язку з чим Замовником враховано 1. Вимоги Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, постанови НКРЕКП від 26.03.2022  № 349. 2. ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги прийнято як національний стандарт відповідно до наказу від 30.11.2018 № 454 ДП «УкрНДНЦ» з наданням чинності від 2018–12–05. 3. ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» прийнято як національний стандарт відповідно до наказу від 25.12.2015 № 203 ДП «УкрНДНЦ» з наданням чинності від 2016–07–01. 4. ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT) як національний стандарт відповідно відповідно до наказу від 17.08.2023 № 210  ДП «УкрНДНЦ» з наданням чинності від 2023–08–22. Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Закон передбачає, що Замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати зазначені у тендерній документації сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. До того ж слід зазначити, що Замовник у вимогах тендерної документації не робить прив’язку вимог ДСТУ ISO до виду економічної діяльності учасника (КВЕД-2010); не вимагає різні сертифікати ISO, які є взаємозамінними. Таким чином, Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника, які пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для внесення змін у Тендерну документацію у в цій частині.
Дата відповіді: 06.12.2024 11:54
Відповідь надана

неправомірні вимоги

Номер: e3af8ff68ab34e1497c782c25eb0596f
Дата опублікування: 02.12.2024 17:09
Опис: Прохаємо прибрати наступну примітку в Додатку 2 до Тендерної документації:Документи, подання яких передбачено цим додатком, але які не складаються Учасником, подаються у вигляді сканованого оригіналу або нотаріально посвідченої копії (у разі відсутності оригіналу документа, про що Учасник додатково інформує Замовника у вигляді довідки довільної форми). Оскільки, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” та іншого чинного законодавства. Тобто, Учасник має право подавати документи, що вимагаються, в електронному вигляді. В тому числі ті документи, що складені сторонніми організаціями. І у випадку, якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Відповідь: Наступним роз'яснюємо, що загальні вимоги до подання документів, визачані Тендерною документацією. Зокрема, пунктом 1 розділу ІІІ "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" передбачено: "Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). " Що стосується примітки, визначеної у Додатку 2 до Тендерної документації на яку ви посилаєтесь, то вона стосується окремого випадку, а саме, коли подання документів передбачено цим додатком, які не складаються Учасником та подаються у вигляді сканованого оригіналу або нотаріально посвідченої копії. За таких обставин, будь які обмеження, щодо подання документів в електронному вигляді, в тому числі електронних документів, що видані сторонніми організаціями і на них накладено КЕП цієї організаці ВІДСУТНІ.
Дата відповіді: 03.12.2024 08:09
Відповідь надана

розподіл

Номер: f8bc7bcc25c042a89475d79c7120f2cd
Дата опублікування: 02.12.2024 09:22
Опис: Ви закуповуєте електроенергію з розподілом чи без нього?
Відповідь: З розподілом. Відповідно до пункту 6 Додатку 2 до ТД визначено, що вартість послуг з розподілу електроенергії включається до вартості електроенергії. Оплата оператору системи передачі - здійснюється електропостачальником, вартість послуг з передачі включається до вартості електроенергії. Відповідно до пункту 10 Додатку № 5 до ТД у складі своєї пропозиції Учасник повинен надати лист-гарантію, що у вартості тендерної пропозиції врахований тариф на послуги передачі електричної енергії НЕК Укренерго та вартість послуг з розподілу електроенергії включається до вартості електроенергії. Відповідно пункту 2 Додатку 2 "Комерціна проаозиція" до проєкту договору (Додаток № 3 ло ТД) виззначено, ціна включає в себе наступні складові:  середньозважена ціна електричної енергії що постачається Споживачу яка склалась на всіх сегментах ринку в розрахунковому періоді;  тариф на передачу електричної енергії оператора системи передачі;  тариф на послуги з розподілу електричної енергії;  коефіцієнт прибутковості постачальника
Дата відповіді: 02.12.2024 10:47