-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Електрична енергія
Завершена
16 483 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 82 416.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 82 416.00 UAH
Період уточнення:
29.11.2024 12:43 - 04.12.2024 00:00
Відповідь надана
Заява-приєднання відсутня
Номер:
2aadf0ea60fb42008fc85584d8d32cbb
Дата опублікування:
03.12.2024 10:48
Опис:
Шановний Замовнику!
Просимо додати до проекту договору, наступні додатки:
Додаток «Заява-приєднання», затверджена постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року №312.
Саме Заява-приєднання є основним документом, в якому міститься вся необхідна інформація для оператора системи розподілу для здійснення підключення Вашої організації і надання можливості Постачальнику здійснювати поставку електричної енергії відповідно до умов договору.
Тому Споживач (Замовник) в першу чергу зацікавлений в поданні правильних даних оператору системи розподілу та своєчасному переході від одного постачальника до іншого.
При поданні запиту на зміну постачальника оператору системи розподілу вимагає від постачальника, який подає документи на зміну, дані по попередньому постачальнику – додайте дані по попередньому постачальнику в таблицю заяви-приєднання.
Даний документ є необхідним додатком до Договору
Дякуємо
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за Ваше звернення. Звертаємо Вашу увагу, що закупівля електричної енергії здійснюється відповідно до норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з урахування законодавства в сфері електричної енергії.
Відповідно до Закону замовник розробляє проєкт договору про закупівлю та оприлюднює його разом із тендерною документацією в електронній системі закупівель.
Згідно з пунктом 3.1.7. ПРРЕЕ, зокрема заява-приєднання подається споживачем у випадку приєднання до умов розміщеної на офіційному вебсайті електропостачальника комерційної пропозиції.
Враховуючи Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 14.03.2018 № 312 (далі - ПРРЕЕ) замовник не приєднується до електропостачальником за заявою-приєднання до розробленого електропостачальником договору на умовах комерційної пропозиції, розміщеної на офіційному вебсайті електропостачальника та не розглядає умови комерційної пропозиції учасника. Так як учасник сам бере участь у процедурі закупівлі замовника і працює по договору розробленому саме замовником, адже закупівля відбувається відповідно до норм Особливостей. Тому з урахуванням Особливосей та ПРРЕЕ в проєкті договору замовником передбачений документ - Повідомлення / Заява, який слугуватиме документом для подання запиту на зміну постачальника.
Дата відповіді:
04.12.2024 12:51
Відповідь надана
КЕП
Номер:
13a33413993b4035b43fde147d058076
Дата опублікування:
02.12.2024 13:48
Опис:
Шановний Замовнику! Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП. УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях. КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах. Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи. І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється. Також в тендерній документації чітко визначено, що «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.», а далі по тексту, в порушення Закону, вимагається підписання документів кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. . До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті. Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників. Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей. Дякуємо.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за Ваше звернення. Звертаємо Вашу увагу, що в тендерній документації відсутнє пряме посилання на статтю 12 Закону України «Про публічні закупівлі». А також звертаємо Вашу увагу, що пунктом 3 Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок № 1082) передбачено, зокрема, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником / ЦЗО / учасником / постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника / ЦЗО / учасника / постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.».
Тобто, спеціальною нормою Порядку № 1082 передбачено, зокрема накладення саме кваліфікованого електронного підпису посадової особи після внесення учасником інформації в електронні поля, який має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Крім цього Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі — Закон про електронну ідентифікацію) визначає правові та організаційні засади електронної ідентифікації та надання електронних довірчих послуг, а також регулює відносини, що виникають між юридичними, фізичними особами, суб’єктами владних повноважень у процесі надання і отримання послуг електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.
Відповідно до Закону про електронну ідентифікацію електронна довірча послуга — це електронна послуга, що надається для забезпечення електронної взаємодії двох або більше суб’єктів, які довіряють надавачу електронних довірчих послуг щодо надання такої послуги. Електронна ідентифікація — це процес використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну, юридичну особу або уповноваженого представника юридичної особи.
Електронний підпис в розумінні законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг — це електронні дані, що додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються підписувачем як підпис.
Кваліфікований електронний підпис — це удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, — удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису.
Електронна ідентифікація здійснюється з використанням засобів електронної ідентифікації та процедури автентифікації відповідно до схем електронної ідентифікації. Відповідність засобів електронної ідентифікації (крім засобів, визначених абзацом першим частини 3 статті 15 Закону про електронну ідентифікацію) низькому, середньому або високому рівню довіри визначається за результатами проведення процедур оцінки відповідності з урахуванням частини 4 статті 15 Закону про електронну ідентифікацію, а також відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Використання кваліфікованих електронних підписів та печаток забезпечує високий рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації.
Використання удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, забезпечує середній рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації.
Отже, різниця між кваліфікованим електронним підписом та удосконаленим електронним підписом полягає в тому, що кваліфікований електронний підпис забезпечує вищий рівень захисту, високий рівень довіри як засіб електронної ідентифікації, має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису, а удосконалений електронний підпис має середній рівень довіри.
Таким чином, замовником встановлено вимогу щодо накладання кваліфікованого електронного підпису з урахування вимог законодавства, та що в свою чергу не суперечить нормам законодавства.
Дата відповіді:
03.12.2024 09:26