• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги зі здійснення експертної оцінки необоротних активів для ДП "НАЕК "Енергоатом"

Торги відмінено

50 375 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 1 511 250.00 UAH
Період уточнення: 20.06.2018 16:38 - 28.08.2018 11:00
Відповідь надана

Роз'яснення щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: ce298066774c48aebab36b58dc735004
Дата опублікування: 16.08.2018 16:18
Опис: Відповідно до Рішення № 7932-р/пк-пз від 06.08.2018 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі Рішення АМКУ), ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі Замовник), з метою усунення виявлених порушень, зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015:79410000-1 - Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-06-20-000750-b. Згідно з положеннями ч.7 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі прийняття скарги до розгляду електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює договір про закупівлю і звіт про результати проведення процедури закупівлі. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення Замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня, з моменту усунення порушення, повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити в електронній системі підтвердження. Відповідно до ч.12 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками. Станом на сьогодні вказане вище Рішення АМКУ Замовником не виконано, виявлені порушення не усунуто. Натомість, 15.08.2018, Замовником було внесено зміни до тендерної документації щодо продовження кінцевого строку подання тендерних пропозицій до 30 серпня 2018 року. Іншими словами, Замовником не внесено жодних змін на виконання Рішення АМКУ. Таким чином, просимо, у встановлені законом строки, надати роз’яснення щодо вказаної вище ситуації, а також повідомити чи слід очікувати від Замовника виконання Рішення АМКУ та, відповідно, внесення необхідних змін до тендерної документації.
Відповідь: За результатами розгляду запиту на роз’яснення щодо внесення змін до тендерної документації від 16.08.2018 повідомляємо таке. При проведенні процедур закупівель ДП «НАЕК «Енергоатом» (Замовник) керується нормами та положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 (далі – Закон). Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковим для виконання замовниками. Разом з тим Закон не встановлює строк для виконання замовником рішення органу оскарження.
Дата відповіді: 20.08.2018 17:16
Відповідь надана

Роз'яснення щодо деяких положень тендерної документації

Номер: bd7be0ebdb0f4159a38a998274a570af
Дата опублікування: 09.07.2018 17:52
Опис: Уважно ознайомившись з Тендерною документацією на закупівлю послуг за темою: ДК 021:2015 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги зі здійснення експертної оцінки необоротних активів) для ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі Тендерна документація), звертаємо Вашу увагу на наступне: Абз.2 п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що аналогічними вважаються договори щодо надання послуг з експертної оцінки необоротних активів суб’єктів в галузі електроенергетики України. ч.3 п.6 р. ІІІ Тендерної документації встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі Тендерної пропозиції належним чином завірені копії договорів (витяги), предметом яких є послуги з експертної оцінки необоротних активів суб’єктів галузі електроенергетики, де Виконавцем послуг є Учасник (його структурний підрозділ або сертифікований персонал оцінювачів (з числа чинних штатних працівників учасника) чисельністю не менше 7-ми експертів оцінювачів, які особисто та безпосередньо брали участь у виконанні такого договору) та/або рецензували звіт про незалежну оцінку вартості необоротних активів за наданим Учасником договором, а Замовником – велике енергогенеруюче підприємство України з розгалуженою організаційною структурою. Обов’язковими є, зокрема, надання копій титульних сторінок та сторінок договорів, на яких зазначено перелік послуг у складі предмету таких договорів (у т.ч. фізичних обсягів за предметом договору, не менше 75 тис. одиниць необоротних активів) та копії документів про повне виконання таких договорів, та відповідне документальне підтвердження дотримання (виконання) наведених вимог з досвіду персоналу при поданні тендерної пропозиції (надання завірених копій переліків робочих груп за виконаними проектами (договорами), копій витягів з трудових книжок тощо). На нашу думку, викладені вище вимоги, частково, суперечать положенням ст.3, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також положенням Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України». Таким чином, просимо Вас надати роз’яснення з таких питань: 1. Якими положеннями чинного законодавства України передбачено обов’язок учасників тендеру, на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (досвіду виконання аналогічних договорів), надавати копії договорів (витягів), предметом яких є саме послуги з оцінки необоротних активів суб’єктів галузі електроенергетики, а замовником - енергогенеруюче підприємство України, з фізичним обсягом, за предметом договору, не менше 75 тис. одиниць необоротних активів? Вказані умови значно звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників, чим порушують їх законні права та інтереси, а також суперечать положенням ст.16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» де, зокрема, сказано, що непередбачені законодавством документи для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім цього, діюче законодавство України, в тому числі Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України», не містить жодних вимог про наявність в учасника тендеру окремого досвіду (договорів) щодо оцінки необоротних активів саме суб’єктів галузі електроенергетики, в тому числі з фізичним обсягом необоротних активів не менше 75 тис. одиниць, для можливості здійснення оцінки активів ДП «НАЕК «Енергоатом» чи будь-яких інших підприємств, незалежно від їх галузевої належності. З нашої точки зору, вказані вимоги не можуть мати місця у Тендерній документації, як такі, що підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів, як одного з кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Якими положеннями чинного законодавства України передбачено, що трудова книжка (копія витягу з трудової книжки), в рамках Тендерної документації, може бути документальним підтвердженням досвіду персоналу учасника? Згідно з положеннями ст.48 Кодексу законів про працю України, трудова книжка є документом про трудову діяльність працівника. Іншими словами, трудова книжка – це документ, який, по суті, може підтверджувати, хіба що, період працевлаштування, місце працевлаштування та займану працівником посаду, однак, аж ніяк, не підтверджує досвід персоналу, що відповідає вказаним у Тендерній документації вимогам. З нашої точки зору, вказана вимога не може мати місця у Тендерній документації, як така, що підтверджує відповідність досвіду персоналу учасника тендеру вимогам Тендерної документації. 3. Які, на Вашу думку, напрями оцінки майна та спеціалізації у межах таких напрямів, відповідно до п. 5 Положення про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, повинні бути наявні у Сертифікаті учасника тендеру, згідно з ч.1 п.6 розділу ІІІ, для можливості здійснення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом»? На підставі викладеного вище, з метою уникнення дискримінації учасників тендеру та обмеження конкуренції, просимо Вас розглянути можливість внесення змін до Тендерної документації та викласти абз.2 п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ та ч.3 п.6 р. ІІІ Тендерної документації у новій редакції: абз.2 п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ Аналогічними вважаються договори щодо надання послуг з оцінки необоротних активів суб’єктів господарювання України, незалежно від галузевої належності. п.6 р. ІІІ Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі Тендерної пропозиції: 3) належним чином завірені копії договорів (витяги), предметом яких є послуги з незалежної оцінки необоротних активів суб’єктів господарювання, де Виконавцем послуг є Учасник (його структурний підрозділ) або сертифікований персонал оцінювачів, з числа чинних штатних працівників учасника, чисельністю не менше 7-ми оцінювачів, які особисто та безпосередньо брали участь у виконанні такого договору, з документальним підтвердженням досвіду цих оцінювачів, з наданням завірених копій переліків робочих груп за виконаними проектами (договорами) та/або рецензували звіт про незалежну оцінку вартості необоротних активів за наданим Учасником договором, а Замовником – велике підприємство України з розгалуженою організаційною структурою. Обов’язковими є, зокрема, надання копій титульних сторінок та сторінок договорів, на яких зазначено перелік послуг у складі предмету таких договорів та копії документів про повне виконання таких договорів. Окремо звертаємо Вашу увагу на практику Антимонопольного Комітету України щодо розгляду аналогічних питань, яка, зокрема, підтверджує викладену нами позицію та доводи (Рішення №7443-р/пк-пз від 23.10.2017 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (UA-2017-09-06-002415-c)).
Відповідь: Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі (Бухгалтерія ДП "НАЕК "Енергоатом"): 1. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Виходячи зі змісту пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником. Водночас тендерна пропозиція подається замовнику учасником відповідно до вимог тендерної документації згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону. Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. При цьому, слід зазначити, що замовником цього (2018) року вже проводилася закупівля даної послуги, торги за якою рішенням АМКУ були визнані такими, що не відбулися. У зв’язку з наявними наразі обмеженнями у часі та великим обсягом робіт, які передбачається провести у межах виконання договору за цією закупівлею в дуже стислі строки для їх виконання, ДП «НАЕК «Енергоатом» вирішило залучити до робіт з проведення оцінки необоротних активів висококваліфікованих претендентів - суб'єктів оціночної діяльності, які мають відповідний досвід виконання таких робіт з фізичним обсягом не менше 75 тисяч одиниць і саме у галузі електроенергетики, збільшивши у такий (не заборонений Законом) спосіб кваліфікаційні вимоги. Застосування вказаних вимог до наявного практичного досвіду претендентів (учасників) у ТД обумовлені виключно потребою вчасного та повного виконання поставленої мети в результаті реалізації проекту. І не містять у собі жодних дискримінаційних вимог. 2. Як вірно зазначено у запитанні положеннями ст.48 Кодексу законів про працю України визначено, що трудова книжка є документом про трудову діяльність працівника. Також вірно зазначено, що трудова книжка повною мірою свідчить про займану працівником посаду та період перебування на ній. На наш погляд офіційне працевлаштування у суб’єкта господарювання, що здійснює діяльності у сфері оцінювання, зазначене у трудовій книжці, може свідчити про певний досвід особи, яка буде здійснювати оцінку майна. Фондом державного майна України наразі розроблено «Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності» (далі – Положення), затверджене наказом ФДМУ № 47від 16.01.2018. Фонд державного майна України застосовує процедуру конкурсного відбору суб'єктів оціночної діяльності, якщо він є замовником послуг з незалежної оцінки майна або робіт з експертної грошової оцінки земельних ділянок (далі - послуги з оцінки майна) відповідно до вимог законодавства, а вартість надання послуг з оцінки майна менша встановленої в абзаці другому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначеним Положенням також визначено, що для надання послуг з оцінки і підписання звіту про оцінку майна та висновку про вартість об'єкта оцінки претендент може залучати оцінювачів, які є його штатними працівниками та відповідно до статті 19 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» були заявлені в довідці про оцінювачів, які працюють в його штатному складі, а також оцінювачів, залучених за цивільно-правовими договорами. Що також є однією з форм підтвердження наявного професійного досвіду персоналу суб'єкту-оцінювача, за допомогою бази даних, розпорядником якої є ФДМУ. 3. Зазначене питання не стосується тендерної документації, проте на нього вже надано відповідь на попереднє питання з посиланням на вимоги Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Встановлена у загальній формі вимога ТД щодо наявності в учасників закупівлі сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, що видані ФДМУ, застосовується Компанією у такий формі вже, як мінімум, у п'ятий раз поспіль при організації закупівель таких послуг, і жодного разу не мала потреби (з будь-якого боку) в бодай якомусь уточненні. І жодного разу ні ким не оскаржувалася.
Дата відповіді: 11.07.2018 12:37